Hirdetés

Egy kutatás szerint tovább nőtt a vállalatok optimizmusa a második negyedévben

A legújabb K&H nagyvállalati növekedési index kutatás szerint tovább nőtt a cégek optimizmusa a második negyedévben és hat pontra emelkedett a mutató értéke. Ilyen magasan utoljára a vírus berobbanása előtt, több mint egy éve volt. A fellendülés annak köszönhető, hogy a vállalatok sokkal pozitívabban látják a hazai gazdasági kilátásokat.

Hirdetés

Folytatódott az előző negyedévben kezdődő tendencia és 3 ponttal nőtt a K&H nagyvállalati növekedési index. A 2 milliárd forint feletti árbevételű, nem állami magyarországi cégek egyéves várakozásait mérő mutató így jelenleg 6 ponton áll. Ilyen magasan több mint egy éve, 2020 első negyedéve óta nem volt az index.

„A nagyvállalatok kedvező várakozásai annak tudhatók be, hogy a pandémia idején bezuhanó, a magyar gazdaságra vonatkozó kilátások jelentősen javultak. A makrogazdasági részindex értéke ugyanis korábban soha nem látott mértékben, 21 ponttal nőtt, ennél magasabban utoljára 2018 első negyedévében volt” – tájékoztatott Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője. „Ennek ellenére az érték még mindig minimálisan a negatív tartományban, -1 ponton van, de az eddigi, erősen borúlátó várakozásokon túl vagyunk. A teljes index növekedését eközben ellensúlyozta, hogy a vállalatvezetők optimizmusa kissé mérséklődött saját cégük kilátásai tekintetében az előző negyedévhez képest. A vállalati részindex 3 ponttal csökkent és ezzel 9 ponton áll” – tette hozzá.

A hazai gazdaság változása kapcsán a válaszadók nagyon pozitívan látják a jövőt. 35 százalékuk bővülésre számít egy éven belül és csak 15 százalékuk várja az ellenkezőjét. Hosszabb távon még optimistábbak a cégek, a véleményükben nyoma sincs a vírus okozta visszaesésnek: az elkövetkező három évben 65 százalékuk jósol növekedést, és mindössze 9 százalékuk számol némi visszaeséssel.

Akár gazdasági szektor, akár árbevétel alapján csoportosítjuk a vállalatokat, jelenleg nincs jelentős különbség a véleményükben. A növekedési indexben mindössze 3 pont az eltérés a legpozitívabb várakozásokkal rendelkező szolgáltató szektor (8 pont) és a kereskedelem (5 pont) között. Árbevétel szerint pedig a 2-4 milliárd közötti és a 10 milliárd forintnál nagyobb bevétellel rendelkezők mutatója egyaránt 6 ponton áll, a 4 és 10 milliárd forint közötti bevételű vállalatok indexe pedig 5 ponton. Egyedül régiónként nézve figyelhető meg jelentősebb eltérés, Kelet-Magyarországon a legoptimistábbak a cégek (9 pont) Közép-Magyarországon pedig a legkevésbé (4 pont).

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben