Hirdetés

Egy hétvége az innováció és a design thinking jegyében

A „ Design Pannonia Design Thinking” decemberi képzéséről szóló beszámolóban Ti is megismerhetitek, hogy mire is jutottak a résztvevők, hiszen izgalmas, valós és rendkívül komplex problémát kutattak, a nemzetközi startup ökoszisztémák építésének kihívásait.

Hirdetés

Paris Noble – a Cellux csoport képviseletében – a workshop egyik facilitátora mesélt a hétvégéről: Jó volt nagyon, komplex témával foglalkoztunk, egy igazán színes csapattal. Pont ez a sokszínűség volt a legjobb, hiszen a legkülönbözőbb országokból voltak résztvevőink. Romániából, Ausztriából, volt, aki Vietnámból csatlakozott és természetesen magyarok. Sikerült határokon átívelő dolgot csinálni. Ami kellemesen meglepett, hogy nemcsak Győrből és környékéről, hanem az egész országból csatlakoztak hozzánk. Húszan kezdtük meg a képzést az első napon és a résztvevők kilencven százaléka végig is csinálta a teljes hétvégét – meséli Paris.

Nemcsak földrajzilag volt színes a csapat, hanem szakmailag is, voltak köztünk különféle területekről érkező diákok, coachok, értékesítéssel foglalkozó szakemberek, startupperek

– teszi hozzá. Úgy építettük fel a programot, hogy nagy hangsúlyt helyeztünk az interaktivitásra, hogy ez ne egy egyoldalú előadássorozat legyen. Fontosnak tartjuk, hogy mindenki átélje a képzést, lehessen kérdezni és a résztvevők érezzék annyira biztonságosnak a környezetet, hogy kérdezzenek. Tudjanak dolgozni, az elmélet pedig visszaköszönjön a gyakorlati feladatokban.

Az első napon ismerkedtünk, egymással és a különböző platformokkal, megalakultak a nemzetközi csapatok. A második nap a design thinking alapjainak megismerése után a központi kérdést fogalmazták meg a csapatok, majd az így definiált problémára ötleteltek, keresték a legjobb megoldásokat, kutattak és fejlesztették az ötleteket. A harmadik nap egymásnak mutatták be a kialakult koncepciókat, prototípusokat.

A legkülönfélébb megoldások születtek, az egyik csapat például ismeretterjesztő youtube csatorna és edukáció vonalon dolgozott, egy másik egy német inkubátor létező modelljét kutatta és fejlesztette.

A startup ökoszisztéma építés kihívásai valódi, komplex problémák, számos részmegoldás felfedezhető és eredményesen kutatható. Különböző kutatási módszereket használtunk a csapatokkal és a legjobb, hogy ilyen rövid idő alatt is szuper dolgokat tudtak bemutatni, hogy honnan hova jutottak el, milyen visszajelzések alapján és mit fejlesztettek.

Megismerték, hogy nem biztos, hogy az a valós probléma, amit először felvázolnak, hanem kutatni kell, újrafogalmazni a problémákat, több megoldást kipróbálni élesben és továbbfejleszteni.

“Jók a visszajelzések is, a résztvevők örültek az online megvalósításnak, hiszen offline nem tudtak volna csatlakozni. Építő kritikát is kaptunk, például, hogy legyen kicsit több szünet, erre figyelünk majd a jövőben”– mondta Paris.

A rendezvény az INTERREG V-A Ausztria-Magyarország Program ATHU052 – SMART-UP projektjének keretében valósul meg. A projektet az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatja.

Köszönjük a részletes beszámolót Sury Dalmának!

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben