Hirdetés

Egy belföldi nyaralás árát is megspórolhatjuk éves szinten egy mobilcsomag-váltással

Évente átlagosan közel 55 000 forintot is megspórolhatnak a magyar előfizetők, ha mobilcsomagot váltanak – derült ki a telekommunikációs ajánlatok átlátható összehasonlításával foglalkozó független magyar startup, a BillKiller első közel ezer felhasználójának összesített adataiból. Ráadásul minden tizedik ügyfél esetében az éves megtakarítás elérte a 100 ezer forintot, vagyis ők ennyivel fizetnek többet annál, mint amennyit a telefonhasználatuk alapján szükséges lenne. Nem meglepő, hogy a magyar mobilhasználók negyede elégedetlen a mobilcsomagjának árával a BillKiller reprezentatív kutatása szerint.

Hirdetés

Négy éjszaka két főre egy négycsillagos hajdúszoboszlói szállodában: ennek költségét spórolhatja meg egy év alatt egy átlagos magyar pár két tagja, ha olyan mobilcsomagra váltanak, amely pontosan lefedi a valós mobiltelefon-használatukat, telefonhívásaikat, SMS-küldéseiket és adatforgalmukat. A június elején piacra lépett, a transzparens mobilcsomag-összehasonlítást a zászlajára tűző BillKiller applikációja az első 900 ügyfelének átlagosan évente 54 575 forint megtakarítást kalkulált, ami a teljes ügyfélállományra vonatkozóan nem kevesebb mint 49,3 millió forint. Minden tizedik ügyfél esetében az éves megtakarítás elérte a 100 ezer forintot is.

Ez az összeg nem okoz nagy meglepetést, ha egy pillantást vetünk a mobilcsomagok díjai közötti feltűnő szórásra. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavalyi utolsó negyedéves adatai szerint egy átlagos magyar mobil-előfizető havonta 4,4 GB internetet használ a telefonján, 221 perc hívást kezdeményez és mindössze 9 db SMS-t küld. Jelenleg van olyan szolgáltató a magyar piacon, amely potom 1 273 forintért teszi elérhetővé ezt a szolgáltatást, miközben egy másik távközlési cég 15 290 forintért kínálja ugyanezt. Hozzá kell tennünk, hogy a legolcsóbb díjat egy olyan szolgáltató ajánlja, amely jelenleg még nem biztosít országos lefedettséget, de ha az egymással minden tekintetben összemérhető mobilcsomagokat vesszük alapul, a különbözet még mindig 8 430 forint.

„A mobiltarifa-csomagok összehasonlításával akár jelentős összeget is megspórolhatnak a magyar előfizetők, az előnyösebb ajánlatra való váltást azonban sokak számára a tarifacsomagok átláthatatlansága ellehetetleníti. Az algoritmusunk attól kíméli meg a mobiltelefontulajdonosokat, hogy 666 oldalnyi díjszabást bogarásszanak át a tudatos és felelős döntéshez; ez a feladat gépi segítség nélkül nyilvánvalóan lehetetlen lenne” – mondta el Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.

A BillKiller reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a mobiltelefon-előfizetők nem kevesebb mint 25 százaléka elégedetlen jelenlegi előfizetésének havidíjával, ami annál is inkább súlyos probléma, mivel a megkérdezettek több mint kétharmadának, 70 százalékának a havidíj a legfontosabb szempont a döntésben. A demográfiai adatokat vizsgálva az is látszik, hogy a költségek a nők számára valamivel fontosabbak (72%), mint a férfiaknak (68%). Érdekesség ugyanakkor, hogy a férfiak aktívabban követik az új ajánlatokat, mint nőtársaik, és hajlamosabbak is a váltásra.

„A szolgáltatásunk elindításának első két hetében már majdnem ezer ügyfél számára tudtunk a jelenleginél kedvezőbb mobilcsomag-ajánlatot kínálni, ezt nagyon komoly eredménynek tartjuk, és bízunk benne, hogy az érdeklődők száma a jövőben is exponenciálisan növekedni fog. Meggyőződésünk, és az applikációnkkal immár bizonyítékunk is van rá, hogy átláthatóvá lehet tenni az átláthatatlant; a jövőben is megfeszítetten dolgozunk azon, hogy minél több felhasználó számára biztosítsuk a felelős döntés lehetőségét” – tette hozzá Sallai Ákos társalapító.

Ennek elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik majd az, hogy a BillKiller a valós telefonhasználati adatokon alapuló tarifacsomag-összehasonlító alkalmazását az első 15 000 regisztráló számára egy évig ingyenessé teszi. Az éves díj összege ugyanakkor az első év elteltével, illetve a tizenötezres limit elérése után sem lesz több egy-két ezer forintnál, vagyis egy átlagos felhasználó esetében az éves tagság díja alacsonyabb, mint a csomagváltással elérhető havi megtakarítás összege.

Hirdetés

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben
Hirdetés

Innovatív gyerekjáték csere-bere platform nyerte a startup versenyt

Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.

Bővebben

Az Amazon az MGM filmstúdió felvásárlására készül – de vannak ellenlábasai

Meglepő helyről érkezett ellenvetés az Amazon tervezett üzlete, az MGM felvásárlása kapcsán, négy amerikai szakszervezet arra szólította fel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot (FTC), hogy akadályozza meg a tranzakciót. Közben úgy tűnik, az Amazon egyre komolyabban gondolja médiás terveit, hírek szerint kisebbségi részesedést szerezhetnek az NFL, a profi amerikaifutball-liga médiás érdekeltségeiben.

Bővebben

A jövő magyar startupjait díjazták az AHa!Brainstore Startup 4.0 versenyén

A Demo Day-jel és díjátadóval véget ért az egyik legjelentősebb vállalati startup program idei eseménye, az AHa!Brainstore Startup Verseny 4.0. Az Antenna Hungária által kiírt megmérettetésnek minden résztvevője nyertesnek tekinthető, miután a verseny során jelentős, a későbbiekben jól kamatoztatható, hasznos tapasztalatra tehettek szert.

Bővebben

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup, a Wenerate. A Start it @K&H inkubátorban működő fenntarthatósági startup adatalapú szoftvere a cégek teljes energia-gazdálkodását képes mérni, elemezni és megtalálni azokat a beavatkozási pontokat, amelyekkel szinte azonnal CO2-csökkenést lehet elérni, akár költséges beruházások nélkül is.

Bővebben

Magyarország vonzó a megújuló energiák alkalmazása szempontjából

Magyarország idén bekerült a megújuló energia befektetések szempontjából legvonzóbb 40 ország közé. Az EY globális rangsorán elért hazai eredményhez nagyban hozzájárult a napelemes rendszerek állami támogatása. A nemzetközi tanácsadó cég tanulmánya szerint a hálózatok fejlesztése mellett a szénalapú energiatermelés kiváltása is elengedhetetlen a karbonkibocsátás csökkentéséhez és az uniós célok eléréséhez.

Bővebben

40 millió eurós tőkeemelés a csomagolóanyagos startupnál

A Packhelp, az európai piac vezető, egyedi csomagolásokkal foglalkozó menedzselt piactere lezárta 40 millió eurós Series B tőkeemelési körét, jelentette be a befektetésben részt vevő budapesti székhelyű PortfoLion Capital Partners. A régió egyik és a lengyel piac eddigi legnagyobb Series B befektetésében a PortfoLion és a párizsi székhelyű InfraVia növekedési alapja mellett az FJ Labs

Bővebben