Hirdetés

Egy belföldi nyaralás árát is megspórolhatjuk éves szinten egy mobilcsomag-váltással

Évente átlagosan közel 55 000 forintot is megspórolhatnak a magyar előfizetők, ha mobilcsomagot váltanak – derült ki a telekommunikációs ajánlatok átlátható összehasonlításával foglalkozó független magyar startup, a BillKiller első közel ezer felhasználójának összesített adataiból. Ráadásul minden tizedik ügyfél esetében az éves megtakarítás elérte a 100 ezer forintot, vagyis ők ennyivel fizetnek többet annál, mint amennyit a telefonhasználatuk alapján szükséges lenne. Nem meglepő, hogy a magyar mobilhasználók negyede elégedetlen a mobilcsomagjának árával a BillKiller reprezentatív kutatása szerint.

Hirdetés

Négy éjszaka két főre egy négycsillagos hajdúszoboszlói szállodában: ennek költségét spórolhatja meg egy év alatt egy átlagos magyar pár két tagja, ha olyan mobilcsomagra váltanak, amely pontosan lefedi a valós mobiltelefon-használatukat, telefonhívásaikat, SMS-küldéseiket és adatforgalmukat. A június elején piacra lépett, a transzparens mobilcsomag-összehasonlítást a zászlajára tűző BillKiller applikációja az első 900 ügyfelének átlagosan évente 54 575 forint megtakarítást kalkulált, ami a teljes ügyfélállományra vonatkozóan nem kevesebb mint 49,3 millió forint. Minden tizedik ügyfél esetében az éves megtakarítás elérte a 100 ezer forintot is.

Ez az összeg nem okoz nagy meglepetést, ha egy pillantást vetünk a mobilcsomagok díjai közötti feltűnő szórásra. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavalyi utolsó negyedéves adatai szerint egy átlagos magyar mobil-előfizető havonta 4,4 GB internetet használ a telefonján, 221 perc hívást kezdeményez és mindössze 9 db SMS-t küld. Jelenleg van olyan szolgáltató a magyar piacon, amely potom 1 273 forintért teszi elérhetővé ezt a szolgáltatást, miközben egy másik távközlési cég 15 290 forintért kínálja ugyanezt. Hozzá kell tennünk, hogy a legolcsóbb díjat egy olyan szolgáltató ajánlja, amely jelenleg még nem biztosít országos lefedettséget, de ha az egymással minden tekintetben összemérhető mobilcsomagokat vesszük alapul, a különbözet még mindig 8 430 forint.

„A mobiltarifa-csomagok összehasonlításával akár jelentős összeget is megspórolhatnak a magyar előfizetők, az előnyösebb ajánlatra való váltást azonban sokak számára a tarifacsomagok átláthatatlansága ellehetetleníti. Az algoritmusunk attól kíméli meg a mobiltelefontulajdonosokat, hogy 666 oldalnyi díjszabást bogarásszanak át a tudatos és felelős döntéshez; ez a feladat gépi segítség nélkül nyilvánvalóan lehetetlen lenne” – mondta el Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.

A BillKiller reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a mobiltelefon-előfizetők nem kevesebb mint 25 százaléka elégedetlen jelenlegi előfizetésének havidíjával, ami annál is inkább súlyos probléma, mivel a megkérdezettek több mint kétharmadának, 70 százalékának a havidíj a legfontosabb szempont a döntésben. A demográfiai adatokat vizsgálva az is látszik, hogy a költségek a nők számára valamivel fontosabbak (72%), mint a férfiaknak (68%). Érdekesség ugyanakkor, hogy a férfiak aktívabban követik az új ajánlatokat, mint nőtársaik, és hajlamosabbak is a váltásra.

„A szolgáltatásunk elindításának első két hetében már majdnem ezer ügyfél számára tudtunk a jelenleginél kedvezőbb mobilcsomag-ajánlatot kínálni, ezt nagyon komoly eredménynek tartjuk, és bízunk benne, hogy az érdeklődők száma a jövőben is exponenciálisan növekedni fog. Meggyőződésünk, és az applikációnkkal immár bizonyítékunk is van rá, hogy átláthatóvá lehet tenni az átláthatatlant; a jövőben is megfeszítetten dolgozunk azon, hogy minél több felhasználó számára biztosítsuk a felelős döntés lehetőségét” – tette hozzá Sallai Ákos társalapító.

Ennek elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik majd az, hogy a BillKiller a valós telefonhasználati adatokon alapuló tarifacsomag-összehasonlító alkalmazását az első 15 000 regisztráló számára egy évig ingyenessé teszi. Az éves díj összege ugyanakkor az első év elteltével, illetve a tizenötezres limit elérése után sem lesz több egy-két ezer forintnál, vagyis egy átlagos felhasználó esetében az éves tagság díja alacsonyabb, mint a csomagváltással elérhető havi megtakarítás összege.

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben