Hirdetés

Dübörög a FlixMobility, új központot nyitnak

Európa legnagyobb távolsági buszszolgáltatója a nürnbergi ZOLLHOF tech inkubátornál nyitott új bázist szeptember végén. A vállalat útja így az alapítók gyökereihez vezet vissza, hiszen mindhárman a nürnbergi régióból származnak. A következő években innen fejlesztik majd a FlixCar telekocsi szolgáltatást és optimalizálják az e-commerce csatornákat.

2020 végére már közel 50 munkavállaló dolgozik majd a FlixTech új nürnbergi hubjában. A FlixMobility fejlesztői részlege jelenleg megközelítőleg 250 IT szakembert foglalkoztat Berlinben, Münchenben és az ukrajnai Harkovban. A csapat új normákat alakít ki a digitális termékfejlesztésben és elkötelezett az iránt, hogy a FlixBus, FlixTrain és FlixBus Charter utasainak magas színvonalú utazási élményt biztosítson, elsősorban adatvezérelt megoldások és magas fokú automatizáció révén. Az IT team agilis szervezeti struktúrája elősegíti, hogy innovatív szellemben a legkorszerűbb szolgáltatás jöjjön létre.

Digitális mobilitás: fókuszban az e-commerce és az új FlixCar szolgáltatás

A FlixMobility a kezdetektől a felhasználó központú és innovatív megoldásokra fókuszál, hogy az utazást a lehető legegyszerűbbé tegye. A vállalat már korábban is fejlesztett házon belül technológiai megoldásokat a Google Asszisztens, Amazon Alexa és olyan fizetési lehetőségek, mint a Google Pay integrációjához, emellett folyamatosan optimalizálja mobil alkalmazását és weboldalait. „Fejlődésünk az elmúlt években megmutatta, hogy csapatunk és digitális termékeink továbbra is hatalmas növekedési potenciállal rendelkeznek. A most kialakuló nürnbergi team leginkább az új FlixCar szolgáltatás digitális infrastruktúrájának fejlesztésével és az e-commerce terület további optimalizálásával foglalkozik majd.” – mondta el Daniel Krauss, a FlixMobility társalapítója és CIO-ja.

Nürnberg – ideális high-tech lokáció Németországban

Nürnberg München és Bonn mellett a legtöbb IKT szektorban foglalkoztatott munkavállalóval rendelkező városok egyike német viszonylatban. A tavalyi évhez képest a Nürnbergben infokommunikációs területen munkát vállalók száma 4,3 százalékkal nőtt[1].

„Már kiépült német high-tech lokációként Nürnberg ideális körülményeket biztosít ahhoz, hogy a FlixTech tehetségeinek számát növeljük. Én egy Fürth közelében lévő kisvárosból származom, így jól tudom, milyen fontos Nürnberg régiója az IT iparág számára.” – tette hozzá Krauss.

Nürnberg gazdaságért felelős tisztviselője, Dr. Michael Fraas: „Üdv itthon, FlixBus! Az egyik legsikeresebb német startup vállalat alapítói a mi régiónkból származnak, és most a cég is megjelenik Nürnbergben. Ez egy visszajelzés a pezsgő startup és digitális közösségnek otthont adó üzleti lokációnknak. A FlixBus jó példát mutat a közösségnek arra vonatkozóan, hogy egy startup a technológia, az adatok ügyes felhasználása és az ügyfélközpontúság révén gyorsan piacvezetővé válhat.”

ZOLLHOF – tech inkubátor – helyi tapasztalat és startup támogatás

A FlixMobility már évek óta együttműködik a ZOLLHOF tech inkubátorral. A ZOLLHOF a leggyorsabban növekvő inkubátor Németországban, pre-seed és seed fázisban lévő fiatal tech startupok bölcsője. Az itt kiemelt tech témák az IoT, mesterséges intelligencia, vállalati technológia, ipar 4.0 és digitális egészség. A ZOLLHOF számos olyan, már kialakult vállalattal együttműködik, akik vezető szerepet töltenek be a digitális változásban. A FlixMobility most egy újabb befolyásos piaci szereplőként csatlakozik és erősíti tovább Nürnberget, mint IT lokációt.

[1] Wirtschaftsreferat, Wirtschaftsstandort Nürnberg, Positionsbestimmung 2019, 12. oldal

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben