Hirdetés

Drágább percdíjjal jön az új autómegosztó a versenytársainál

Mikor a MOL Limo feltűnt a színen, a GreenGo üdvözölte a piacon a versenytársát. Az elmúlt időszakban kiderült: jól megfér a két flotta egymás mellett a főváros utcáin – de most harmadik szereplővel bővül a közösségi autózás.

Az érdeklődők már mától regisztrálhatnak az április végétől elérhető DriveNow szolgáltatásra. A cég része a német autógyártók, a BMW és a Daimler által alapított Share Now autómegosztó szolgáltatásnak. A szolgáltató nyolc különböző BMW és Mini modellel, összesen 240 autóval indítja el szolgáltatását Budapesten, köztük 40 elektromos BMW i3-assal. A szolgáltatás magyarországi jogtulajdonosa a Wallis cégcsoporthoz tartozó Wallis Autómegosztó Kft., amely franchise-modellben működteti a DriveNow-t.

A hazai piacon megszokott perc- és napidíj alapú mellett óradíjas (3, 6, 9 órás) csomagokkal is bérelhetőek lesznek az új, prémium kategóriás autók.

Az autók bérleti díja modelltől függően 99 és 129 forint/perc között változik, de az óránkénti csomagokkal a percenkénti költség akár 62 forintra is csökkenthető.

A szolgáltatás flottájában Mini Cabriók, 3 és 5 ajtós Minik, X2-es városi terepjárók és elektromos i3-as modellek is helyet kapnak. Ezek mellett a flottában megtalálhatóak lesznek BMW 1-es szériába tartozó 5 ajtós járművek, a BMW 2-es szériába tartozó Active Tourerek, valamint BMW X1-esek is.

A Budapest központi területeinek nagy részét lefedő 63 négyzetkilométeres szolgáltatási területen a felhasználók a DriveNow applikáció segítségével bérelhetik ki a 240 gépkocsi bármelyikét. A felhasználók a bérelt autókkal el is hagyhatják a felhasználási területet. A járműveket a felhasználási terület bármely pontján elérhető közterületi parkolóhelyen letehetik, és felvehetik a szolgáltatást használók.

A DriveNow szolgáltatása április 29-én válik elérhetővé, de az érdeklődők már április 11-től regisztrálhatnak a DriveNow applikáción keresztül, vagy a DriveNow honlapján. Ezt az első ötezer felhasználó ingyenesen teheti meg a szolgáltatáshoz tartozó okostelefonos alkalmazáson keresztül. Az ingyenes regisztrációs időszakot követő első négy hétben 4990 forint egyszeri regisztrációs díjért, ezt követően pedig egyszeri 9990 forintos díjért lehet majd a szolgáltatást igénybe venni. Mindegyik esetben 25 bónusz perc jár majd minden regisztrációhoz.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben