Hirdetés

Díjazzák a vállalatok innovatív programjait

Az EffektTeam idén júniusban hirdette meg az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díját, amely elismeri a vállalatok környezeti és társadalmi innovatív programjait. A Procter&Gamble GoGreen nevű programjával nyújtott be pályázatot, amely a vállalat belső munkatársi érzékenyítő programja a környezetvédelem iránt. 

Az EffektTeam 2006-ban Magyar Adományozói Fórum néven alapult, mely a vállalati felelősségvállalás iránt elkötelezett szakembereket hozza össze, célja, hogy a gazdasági szereplők társadalmi és környezeti hatást gyakorló kezdeményezéseken keresztül, fenntartható módon teremtsenek értéket a közösségek számára.

Az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja bemutatja és értékeli a vállalatok és innovatív kezdeményezéseik példaértékű, hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait, amelyek elismerésével és a lehető legszélesebb körű publikálásával hozzájárul az üzleti és startup szektor társadalmi szerepvállalásának, fenntarthatósági kezdeményezéseinek erősítéséhez, továbbá a vállalati döntéshozók ilyen irányú szakmai munkájának inspirálásához, személyes szerepvállalásuk növeléséhez.

A pályázatokat négy, az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljai (Sustainable Development Goals – SDG) alapján meghatározott kategóriákban díjazzák október elején:

esélyteremtő üzlet, jövő gazdasága, zöld egyensúly és mindenki társadalma.

A shortlistre került pályázatokra a Közönségdíj keretében a széles publikum is leadhatja szavazatát. Szavazni az alábbi linken lehet: https://effekteam.hu/effekt-2030-kozonsegszavazas/, ahol a szavazás alakulását is nyomon lehet követni.

A P&G GoGreen programjának legfőbb célja munkatársainak tájékoztatása, érzékenyítése a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem iránt. Kezdeményezésük célja továbbá a teljes irodai környezet környezetbarátabbá tétele, az energia-, víz- és szemét csökkentése, illetve eloszlatni azt a tévhitet, hogy egy ember hozzájárulása kevés.

A kezdeményezés része a vállalat körkörös gazdaság megteremtésére tett célkitűzéseinek, ide tartozik az alapanyagbeszerzés, gyártás, termékek és azok felhasználása, valamint az ezen folyamatoktól távoli, irodákban dolgozó kollégák bevonása a környezeti erőforrások megóvásába, azaz irodai szinten is hozzáadni a cég fenntarthatóság terén tett erőfeszítéseihez.  A program részletes ismeretbővítést nyújt a munkatársaknak a hulladék-, víz-, energia- és papírfelhasználás csökkentéséhez, irodai és otthoni környezetben alkalmazva, irodára és helyi igényekre szabható, változatos elemeket tartalmaz, továbbá igyekszik minden kollégát bevonni a saját érdeklődési köre alapján (pl. kerékpáros közlekedés és lift mellőzésének serkentése, használt farmerekből táskák készítése, energia-, és víztakarékossági megoldások bemutatása).

A program eredményeképpen 50%-kal több szelektíven gyűjtött, azaz újrafelhasználható hulladék, egyben jelentősen kevesebb általános hulladék gyűlt össze az elviteles italok és ételek kiváltására vásárolt újrafelhasználható ételhordóknak köszönhetően. A cég irodáiban 100%-ban száműzte a műanyag poharak, PET palackok és szívószálak használatát, elviteles ételdobozokat és termoszokat is rendelkezésre bocsát a dolgozók számára, valamint 25%-kal csökkentette áramfelhasználását a mozgásérzékelős és fénymérős irodai lámpákkal.

A P&G célja, hogy a kollégák 100%-a részt vegyen a kezdeményezésben, illetve, hogy a gyári irodáiba is mielőbb bevezessék a GoGreent.

„Vállalatunk a körkörös gazdaság modellje szerint működik, így minden egyes működési folyamat elindulásánál nagyon jelentős tényező a fenntarthatóság. Munkatársaink a digitalizáció mellett is legértékesebb erőforrásaink, így fontos számunkra, hogy minél többet megtudjanak azokról a lehetőségekről, melyek a környezet megóvását segítik.” – mondta Krubl Yvette, a P&G közép-európai régiójának kommunikációs vezetője. – Hosszabb távú terveink kiterjednek az irodai világítás korszerűsítésére, a vizes helységek még víztakarékosabbá tételére, a hulladékok további csökkentésére, illetve infrastrukturális változtatásokra. Online ötletgyűjtő oldalunk van, illetve az események kapcsán is gyűjtünk ötleteket és vizsgáljuk azok megvalósítását.”

Van élet a KATA után?

Augusztus 31-gyel megszűnik az eddigi kata, a korábbinál csak egy jóval szűkebb kör választhatja az új katát. A következő hetekben ezért közel 400 ezer vállalkozónak kell eligazodni a lehetőségek között és megtalálni a számára megfelelő adózási formát. A K&H és a Vállalkozás Okosan szakértői mutatják, mik a következő lépések.

Bővebben

Egyre több vásárló fordul a hazai webshopok irányába

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos árucikkek iránt. Emellett most jött el az ideális pillanat a külpiacok felé való nyitásra is a hazai e-kereskedelemben – véli Surányi Ferenc webshop-szakértő, az M. I. Solution Kft. ügyvezetője.

Bővebben

Magyarországot is beválasztotta neves innovációs programjába az MIT

A világ legjobb egyetemével dolgoznak együtt a magyar innovációs ökoszisztéma szereplői a következő két évben. A bostoni MIT vállalkozói akcelerációs program célja, hogy együttműködésre sarkallja a nemzetközi résztvevőket, akik aztán hatékonyabban segíthetik saját régiójuk fejlesztését. Magyarországnak ezzel lehetősége nyílik arra, hogy a világ innovációs élvonalába kerüljön. 

Bővebben

Várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés piaca – magyarok is kiveszik a részüket

Korábban sokan idegenkedtek a digitális arcfelismerő rendszerektől, de ma már egyre többen ezzel a megoldással oldják fel az okostelefonjukat, a következő évtizedben pedig várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés jelenleg 4 milliárd dolláros piaca. A rendezvényszervezéstől a vendéglátáson át a biztonságtechnikáig számos iparág húzhat hasznot a technológiából, és ebből magyar szakemberek is kivehetik a részüket.

Bővebben

Újabb külföldi irodát nyitott a Green Fox Academy Pozsonyban

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második külföldi központját, Pozsonyban. A Magyarországról indult bootcamp látványos eredményeket ér el: Csehországban és Szlovákiában is piacvezető az állásgaranciás rövid ciklusú IT képzések terén, a felvett és a munkaerőpiacon elhelyezett hallgatók száma alapján. A cég eközben elindította eddigi legnagyobb létszámú, nemzetközi képzését és erősíti regionális szintű vállalati partnerségeit.

Bővebben

Megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon

Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk – derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek

Bővebben

Utazási élményekre irányuló hackathonra regisztrálhatnak az érdeklődők

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és az Európában egyik legnagyobbnak számító designer és kutató csapata arra törekszik, hogy az utazás zökkenőmentes legyen, még a világszerte számos repülőtéren tapasztalható bizonytalanság és utazási káosz idején is.

Bővebben

Tíz magyar női startup egy európai programban

10 női vállalkozó egy 5 hónapos pre-inkubációs programon vesz részt, amelyben az agrár-élelmiszeripari ágazat sajátos kihívásaira való megoldások létrehozásához kapnak segítséget. Ez a program a női vállalkozókat támogatja vállalkozásuk fejlődésének korai szakaszában, általában még a cég megalapítása előtti szakaszban.

Bővebben

A fenntarthatóság többet jelent a zöld megoldásoknál

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését jelenti, míg a társadalmi kérdések háttérben maradnak. Az inkubátor ezért a most induló jelentkezési időszakában a környezetvédelmi megoldásokat hozó csapatok mellett a nemi esélyegyenlőséget és a női egyenjogúságot segítő startupokra is kiemelt figyelmet fordít.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások