Az első hazai befektetéscélú közösségi finanszírozási szolgáltató, a Tőkeportál által szervezett szavazás díjait a Kanapé pitch sorozat szilveszteri különkiadásában, a Startup Szilveszter során adták át. A tavaly első alkalommal átadott díjakat idén egy új kategória, az Év Közösségi finanszírozási Kampánya díj is kiegészítette. A tavalyi díj a Puli Space Technologies a Holdra küldött plakettjén való feltüntetés volt, az idén a Carassia pezsgőt élvezhetik a díjazottak.
Az Év Startup Befektetője díjat idén is a Cápák közöttből is ismert, korábban az NNG-ből exitált Balogh Petya nyerte. Petya nagyon népszerű a startupperek körében, ami hiteles múltjának, 40 befektetésének és edukatív kommunikációján az eredménye. A díj átvétele alkalmából videoüzenetben elmondta: „A legtöbb startupnál 2021-ben jelentős növekedést láttam, és ez azért is figyelemreméltó, mert a 2020-as év anyagilag senkinek nem volt a legjobb éve. Azok a startupok, amelyek viszonylag jól állták ki a pandémiát és stratégiailag előre tudtak jutni, 2021-ban ezt már pénzre is tudták váltani. Azt remélem, hogy 2022-ben ez a trend fog folytatódni.”
Az Év Startupja egy fintech szolgáltató, a digitális faktorálással foglalkozó Péntech lett. Ők a pandémia nyertesei közé sorolják magukat. A Péntech aktív résztvevője a hazai fintech ökoszisztémának, a Magyar Fintech Szövetség alapító tagja. Dr. Réti Bálint, a társaság egyik alapítója a díj alkalmából elmondta: „A pandémia sokkjában két élmény ért minket: egyrészt, az ökoszisztéma, a kölcsönös kiállás egymás érdekeiért még fontosabbá vált, másrészt a digitális pénzügyek különös jelentőséget nyertek. Mi élni tudtunk a lehetőséggel, hiszen a likviditás megőrzése/visszaszerzése létfontosságú lett a KKV-k számára, digitális megoldásunk pedig valós segítséget jelent. Emellett számos hazai és külföldi (pénzügyi) intézménnyel sikerült megállapodni, moduláris alapú folyamat digitalizálást nyújtunk számukra.”
Új díj az Év Közösségi Finanszírozási Kampánya kategória. Ezt idén Kemény Kornél csapata, a Solarbnb nyerte, akik szinte a nulláról, prototípus fázisban, szorgalmas kampánymunkával és a nehézségeket legyőző elhivatottsággal 42 M Ft tőkét gyűjtöttek kampányuk során. Kemény Kornél CEO elmondta: „Egy éve ilyenkor még javában zajlott a kampányunk. Emlékszem, hogy a két ünnep között is zajlottak a megbeszélések a befektetőkkel. Akkor még bizonytalan volt az is, hogy egyáltalán sikeres lesz-e a kampány, de az alázatos munka és az agilitás tovább segített minket, ahogy azóta is a jelentősen átalakult napelem-beruházási piac minden nehéz helyzetében.”