Hirdetés

Digitális ötleteket hoznak magyar fiatalok a világ vízellátásáért

Jövő héten bizonyíthatják fiatal startupperek, hogy van ötletük a globális vízválság kihívásaira. A 24 órás ötletversenyt a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány és a Design Terminal indította. A digitális megoldásokat mentorokkal tökéletesítik, majd zsűri előtt prezentálják a csapatok szeptember 8-án és 9-én a TRIP Hajó fedélzetén. A cél, hogy az innovatív elképzelésekből később realitás legyen.

Aquathon: Találd ki, hogyan takarékoskodjunk a vízzel!​ (,,Aquathon: Find a solution to save water!”)  címmel indított év elején nemzetközi innovációs ötletversenyt a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány és a Design Terminal. A hackathonra március elejéig lehetett jelentkezni, az elmúlt hónapok körülményei miatt pedig ősszel rendezik meg a versenyt a kiválasztott jelentkezőkkel.

Olyan startupok, egyetemi, főiskolai hallgatók és pályakezdők jelentkezését várták, akik a nemzetközi piacon is értékesíthető megoldást kínálnak a felelős vízhasználat széleskörű elterjesztéséért. A résztvevők egy 24 órás ötletverseny keretében bizonyíthatnak szeptember 8-án és 9-én, ahol természetesen minden, a COVID-19 vírus terjedésének csökkentését szolgáló intézkedést megtesznek a szervezők. A döntőt a TRIP Hajón rendezik.

Nagyjából 2,5 milliárd ember él vízhiányos régiókban napjainkban, ám az évszázad felére a világ lakosságának több mint fele szembesül majd valamilyen formában a vízhiány problémájával. Ehhez a tendenciához társul a növekvő urbanizáció: 2050-re a világ lakosságának 2/3-a fog városokban élni. Éppen ezért sosem látott mértékben növekszik az igény a megbízható és biztonságos vízellátásra.

Kihívásként olyan digitális megoldást kell hozniuk a csapatoknak a problémára, amellyel lakossági szinten jelentős mértékben növelhető egyéni vízhasználatunk hatékonysága. Ötleteiket mentorok segítségével tökéletesíthetik, majd a verseny végén kell prezentálniuk azokat egy hazai és nemzetközi szakemberekből álló zsűri előtt.

A 24 órás hackathon alatt a csapattagok egy rendkívül intenzív, gyors fejlesztési folyamat részeseivé válnak, megoldásuk kidolgozásához tematikus workshopok, mentorok és szakértők állnak majd a versenyzők rendelkezésére. Az első három helyezett értékes nyereményekkel folytathatja ötlete megvalósítását. Kimondott cél, hogy a verseny során kiválasztott innovatív megoldások a későbbiekben meg is valósuljanak.

A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány a Design Terminal segítségével keresi azokat az innovatív megoldásokat, melyek elősegítik a mindennapos felelős vízhasználat elterjesztését a háztartásokban.

Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminal vezetője a kezdeményezés kapcsán elmondta: ,,Magyarország látszólag szerencsés, mert a különböző környezeti válsághelyzetekről legtöbbször csak a híradásokból hallunk. A globális kihívások, köztük a vízhiány azonban a mi életünket sem hagyják érintetlenül. Vízkészletünk különleges érték, felelősek vagyunk azért, hogy megőrizzük a jövő generációi számára.”

Csepreghy Nándor, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány igazgatója szerint:

„A klímaváltozás három nagy csoportra osztotta a világ lakosságát.”

Az Aquathon nem foglalkozik az ’alarmistákkal’ miként a ’klímaszkeptikusokkal’ sem, mert a legbölcsebbek mégiscsak azok, akik a megoldásokat keresik a kor egyik legnagyobb kihívására. A közös, mindannyiunk jövőjét segítő megoldásokat keressük, melyek képesek kezelni a klímaváltozás és az annak következményeként felmerülő vízválság hatásait.”

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben