Hirdetés

Design díjat nyert a magyar fejlesztés

Nemzetközi elismeréssel kezdte az évet az NN Biztosító óraalapú, applikáción keresztül működő protect.me biztosítása. A magyar fejlesztés ”Service design”, azaz szolgáltatástervezés kategóriában hozta el az egyik legelismertebb dizájndíjat a hat és fél évtizedes múltra visszatekintő iF Design Award-ról.

Az iF Design Award a dizájnszakma egyik legrangosabb elismerése, a versenyt pedig a világ legrégebben működő, független, dizájnnal foglalkozó szervezete, az iF International Forum Design GmbH rendezi meg – immár 66 éve. Az idei megmérettetésre ötven országból több mint 6400 pályázat érkezett, amelyeket 67 tagú szakértő zsűri bírált el. A díj presztízsét jól mutatja, hogy az elmúlt években rendre olyan vállalatok részesültek az elismerésben, mint az Apple, a Samsung vagy éppen a BMW.

Az NN Biztosító a 2018 júliusában elindított, óraalapon, mobiltelefonos applikáción keresztül működő protect.me-vel pályázott a díjra. A nemzetközi szinten is úttörő balesetbiztosítást kínáló protect.me alkalmazás a Service Design terület kategóriájában nyert a szakmai zsűri értékelései alapján. A díj értékét tovább növeli, hogy az elmúlt mintegy hetven év során ez az első magyar megoldás, amely el tudta nyerni a kategória első helyét.

„A protect.me-vel több tekintetben is úttörő vállalkozásba vágtunk bele, hiszen a maga nemében egyedülálló ez az igényalapú szolgáltatás, ráadásul már a kezdetektől a design thinkingre építettünk, végig az ügyfélvisszajelzések alapján dolgoztunk. Ezért még értékesebb visszaigazolás számunkra ez a nemzetközi elismerés” – hangsúlyozta Sztanó Imre, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: „a protect.me-vel teljesen új módon tudjuk megszólítani az ügyfeleinket, akiknek így a 21. századi igényeknek megfelelően gyors, kényelmes és személyre szabott szolgáltatást tudunk nyújtani”.

A design megalkotása során a társaság a Frontíra design csapatával működött együtt, amelynek vezető designere nagy sikerként értékelte, hogy hozzájárulhattak a rangos elismerés elnyeréséhez. Csertán Ákos kiemelte:

„Az együttműködés során az ügyfélcentrikus, innovatív hozzáállásra és tervezésre helyeztük a hangsúlyt, már önmagában is példaértékű, hogy egy biztosító ilyen előremutató projektbe vág bele”.

Az iF Design Award rövid időn belül a második rangos elismerés, amellyel a protect.me konstrukciót díjazták. Az applikáció a múlt év végén nyerte el a legjobb alkalmazásoknak járó “Best New Mobile App” arany fokozatát. A versenyen a felhasználóbarát, a felhasználókat egyedi módon segítő alkalmazásokat ismeri el az applikációfejlesztőkből, designerekből és tervezőkből álló zsűri.

A protect.me csoportos élet- és balesetbiztosítás „on-demand” elven működik, azaz a felhasználó számára releváns biztosítási csomagot elég arra az időszakra aktiválni, amikor ténylegesen szükség van rá, és fizetni is csak az aktív időszakra kell, mobil bankkártyás fizetéssel. Az alkalmazással így a biztosító támogatni szeretné ügyfelei sportos, aktív életmódját. Az applikáción keresztül a biztosítási védelmet egyszerűen és gyorsan be lehet kapcsolni, és pár percen belül alacsony díjért biztosítottá válhat a felhasználó. A gyors csatlakozás mellett a protect.me biztosítás nagy előnye a kedvező ár: egy óra díja ugyanis 79 forinttól 399 forintig terjedhet, biztosítási csomagtól függően.

Két magyar csapat is dobogón végzett az EIT Jumpstarter program döntőjében

A nemzetközi versenyen a vállalatok ESG-stratégiájának fejlesztését segítő VeridianIQ, illetve a kiterjesztett valóságot használó, navigációs alkalmazást fejlesztő ARport is második helyezést ért  el a kategóriájában. Fotóriportunk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet startupversenyéről.

Bővebben

Sírhelygondozó platformot kidolgozó csapat nyert az MCC és a Design Terminal inkubátorprogramjában

Az Ötlet Inkubátor program célja, hogy tehetséges fiatalok számára vállalkozásépítési ismereteket, alapvető gazdasági tájékozottságot, üzleti tudást, gyakorlati tapasztalatot és értékes kapcsolati hálót nyújtson.

Bővebben

Újabb Vespucci Partners siker: orvostechnológiai startup kapott befektetést

A Vespucci Partners tőkealapkezelő befektetési portfóliójába tartozó innoMask Kft. egy újabb tőkebevonásnak köszönhetően továbblépett a magvető fázisból. A magyar startup egy olyan újgenerációs, altatásnál használt laringeális maszkot fejleszt, amely páratlan lesz az orvosi eszközök piacán. A tőkét a Széchenyi Alapok Zrt., az Óbuda Uni Venture Capital (OUVC) Zrt. és egy magánbefektető biztosította.

Bővebben

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégéptisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Bővebben

Ne lokálisan, hanem regionálisan gondolkodjunk, és tegyük közösen sikeressé Közép-Kelet-Európát – mondja a Puzl CowOrKing vezetője

A Puzl CowOrKing novemberben Budapesten nyitotta meg második közösségi irodaházát. Hogyan jutott el ide a bolgár szolgáltató? Miért pont Budapesten kezdik meg a regionális terjeszkedést, és milyen hatást kívánnak gyakorolni az IT- és startup-ökoszisztémára? Erről kérdeztük Thibaut Taittingert a Puzl CEO-ját.

Bővebben

Amerikai piacra segítené az ÓUVC az ütős sportolókat segítő DinkMate startupot

Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.

Bővebben