Hirdetés

Debrecen is részt vett a győri online startup eseményen

Idén harmadik alkalommal került megrendezésre a győri StartITup közösség technológiai ötletversenye, az Ideathon. Ugyan az esemény a járványügyi intézkedéseknek megfelelően online zajlott, mégis közel 70 résztvevő vett részt a három napos versenyen. Az alábbiakban a DebTech Podcast csapatának beszámolóját olvashatjátok. 

Hirdetés

DebTech Podcast csapata (Kiss Ákos, Barabás Botond, Tassi Viktor és Töviskes Imre) egy hirtelen ötlettől vezérelve idén egy startup csapatként vett részt az eseményen- hiszen nem árt néha, ha nem csak szervezkedünk, vagy mentorkodunk, hanem felvesszük az ötletgazda sapkát is, hogy ne felejtsük el, honnan indultunk. A csapatként indulásunk másik indoka az volt, hogy 100%-ban online eseményen eddig még csak egy fő volt jelen részünkről, így azt gondoltuk, hogy ilyen irányú tapasztalat sem árt a portfólióban. Így utólag nem bántuk meg – bár, töredelmesen bevallva, elég fárasztó dolog egyszerre jelen lenni legalább 5-6 online platformon napokon keresztül.

Az Ideathon 3.0 – Powered By Telenor szervezői mindent megtettek azért, hogy a részt vevők intenzíven együtt legyenek, annak ellenére, hogy fizikailag messze voltak egymástól.

Ennek a virtuális együttlét élménynek az elérésére pedig számos technikai megoldást alkalmaztak, lássuk, mik voltak ezek:

1. Az eseményre való regisztrációt a győri Ticketninja csapata biztosította – ők már egy előrébb járó startup. A jelentkezési felület egyszerű, átlátható, jól kezelhető és designos volt. Az eseménybe való bevonásuk pedig jó példa volt arra, hogy egy vidéki ökoszisztéma hogyan tudja helyzetbe hozni a saját lokális szereplőit egy ilyen nagyszabású event kapcsán.

2. Discord: az esemény november 13.-án, pénteken kezdődött , de ez szerencsére semmilyen szerencsétlenséget nem vonzott magával. Egykori szerepjátékosként , sok évvel ezelőtt ismerkedtem meg ezzel a platformmal. Azt gondoltam, hogy a roleplaying közösség saját magának fejlesztett eszköze megmarad majd ebben a szubkúltúrális körben. De nem, 2020-ban, a Covid járvány miatt ez egy széles körben elterjedt eszköz lett. Az Ideathon 3.0 résztvevői ide “érkeztek meg”, ahol különböző channeleken megkapták a generál infókat, volt lehetőség “kávézásra” és a csapatok is itt kapták meg a saját szobáikat. Itt jegyezném meg, hogy a mentorokhoz időpont foglalást indító ötletazdák a foglalt slotot email naptár bejegyzésben is automatikusan megkapták, így még véletlenül sem tudott az ember lemaradni ezekről a “személyes” találkozókról.

3. Zoom: gondolom , ez már senkinek sem ismeretlen napjainkban, hiszen a pandemiának köszönhetően az egyik legsikeresebb videómegosztó alkalmazás lett 2020-ban. A platform által nyújtott lehetőségeket a szervezők maximálisan, és funkciónak megfelelően kihasználták: a webinarium, a meeting, a kiscsoportos munkához és mentoráláshoz pedig a brekout room egyaránt felhasználásra került.

4. Virbela: ebben a virtuális térben volt lehetősége egy saját avatárral részt venni a “virtuális buliban”. Volt olyan részt vevő, aki elmesélte, hogy ebben a formában ünnepelte a születésnapját a karantén időszakban. Amikor a péntek éjszakába “belemetek” a résztvevők, akkor kipróbálhatták a virtuális bel-és kültér élményeit, a házibuli hangulattól a privát beszélgetéseken át a motorcsónakozásig minden belefért….

5. MIRO: ez az alkalmazás gyakorlatilag egy óriási online flip chart. Itt zajlott a csapatmunka és a prototipizálás. Nem egy könnyen kezelhető felület, de egyre elterjedtebb a világon, így valószínű, hogy a feedbackeknek köszönhetően javulni fog a user experience, és egyre többen használják majd ezt a megoldást.

6. Facebook Live Pitchverseny: ez az záróesemény nagyban idézte az offline világot, egyedül a tapsvihar hiányzott a dologból…ezt külön ITT lehet visszanézni. A Facebookot, mint technikai megoldást nem mutatnám be, hiszen ez gyakorlatilag már #oldschool kategória.

7. A jó öreg telefon: biztos ami biztos, a szervezők még a telefonszámokat is elkérték, így megelőzve azt, hogy valaki evesszen az online térben.

Remek, tapasztalatokban gazdag és profin megszervezett esemény volt ez, amely egy széles körű összefogással valósulhatott meg. A már említett StartITUP és a főszponzor Telenor mellett az INPUT Program, a Széchenyi István Egyetem, és a helyi Iparkamara is kivette a részét a munkából.

A résztvevők és a szervezők is bíznak abban, hogy a következő évben már élőben találkozhatnak, az Ideathon 4.0 az ígéretek szerint még nagyobb dobás lesz!

Hirdetés

A hibrid munkavégzés lehet a jövő

Home office, vagy irodai munka? Esetleg a kettő kombinációja? A CBRE átfogó tanulmányt készített, amely alaposan körbejárva a témát számos javaslattal áll elő, és amelyből világosan kirajzolódik, hogy a siker feltétele – a koronavírust követő korszakban is – a hibrid stratégia, egészen pontosan az irodai és otthoni munka okos ötvözése lehet. Máskülönben a költségmegtakarításokból származó rövid távú nyereség szinte biztosan hosszú távú veszteségekhez vezet.

Bővebben
Hirdetés

Új tudományos podcasttal jelentkezik a Műegyetem: fókuszban a magyar innovációk!

Új, jövőformáló podcast sorozat indult: az Inno Sapiens a legaktuálisabb tudományos témákkal foglalkozik. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakértői és ipari partnerei a tudomány, az oktatás és a gazdasági élet együttműködéséből létrejött hazai innovációkról beszélnek. Az évad nyolc epizódjában szó lesz a járműiparról, a modernizálódó gyógyszergyártásról, az energetika és a telekommunikáció jövőjéről is.

Bővebben

Átfogó felmérés készül a hazai KKV szektor digitális érettségéről 

A járványhelyzet hatására felgyorsult a digitalizáció, mely különösen is érinti a vállalatokat – éppen ezért az OXO Technologies Holding portfóliójába tartozó Servergarden új szolgáltatásokkal bővül. Célja pedig, hogy ezen újdonságokat és innovációkat a piac és a meglévő, valamint potenciális ügyfeleik igényeikhez szabják. Ennek érdekében indították el átfogó piackutatásukat, melyben helyzetképet igyekszenek kapni a magyar KKV szektor digitális fejlettségéről.

Bővebben

2021-ben kiderül, kik az ország legígéretesebb startupjai!

A 2020-as év mindannyiunk számára kevésbé volt mozgalmas, keveset találkoztunk, és talán a hazai startup ökoszisztéma szinergiái is lazultak. Éppen ezért egy közösségélénkítő kampány keretében elindítjuk új kezdeményezésünket, és 2021 első negyedévében első alkalommal publikáljuk a „TOP 25 legígéretesebb magyar startup” listát. 

Bővebben

A díjnyertes babakocsi startup berobbant a családosok körében

Az üzleti kategória arany helyezése mellett a különdíjat is elhozta Nyári Fruzsina és a Flora MiniWash babakocsi startup a Vodafone és a Kreatív Ready néven meghirdetett versenyében. A Ready célja az volt, hogy ösztönözze, és elismerje azokat a vállalkozásokat, akik a legjobban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz és a nehézségeiket sikerré formálták. Nyári Fruzsina nyáron nyitotta meg Magyarország első babakocsi-mosodáját.

Bővebben

Színre lépett a magyar ingatlanpiac jótündérkeresztanyja, a Livlia!

Az ingatlanpiac ígéretes szereplőjeként a Livlia célja a legmodernebb technológiai eszközök és professzionális szakértők segítségével egy olyan szolgáltatás nyújtása, amely forradalmasítja a hazai és régiós ingatlanközvetítést. A platform ma indul útjára és feltett szándéka az ingatlanpiac digitalizációja, újraértelmezése.

Bővebben

Magyar fejlesztés is szerepelt az az Apple Keynote rendezvényen

Magyar szereplője is volt az Apple teljesen online tartott fejlesztői konferenciájának, az Apple Keynote-nak. A Shapr3D vezetője és az általuk fejlesztett 3D modellező szoftver is helyet kapott ugyanis az Apple legfrissebb fejlesztéseinek képességeit demonstráló filmben. A Shapr3D ráadásul már több ízben kapott komoly elismerést a technológiai óriástól.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások