Hirdetés

Debrecen is részt vett a győri online startup eseményen

Idén harmadik alkalommal került megrendezésre a győri StartITup közösség technológiai ötletversenye, az Ideathon. Ugyan az esemény a járványügyi intézkedéseknek megfelelően online zajlott, mégis közel 70 résztvevő vett részt a három napos versenyen. Az alábbiakban a DebTech Podcast csapatának beszámolóját olvashatjátok. 

Hirdetés

DebTech Podcast csapata (Kiss Ákos, Barabás Botond, Tassi Viktor és Töviskes Imre) egy hirtelen ötlettől vezérelve idén egy startup csapatként vett részt az eseményen- hiszen nem árt néha, ha nem csak szervezkedünk, vagy mentorkodunk, hanem felvesszük az ötletgazda sapkát is, hogy ne felejtsük el, honnan indultunk. A csapatként indulásunk másik indoka az volt, hogy 100%-ban online eseményen eddig még csak egy fő volt jelen részünkről, így azt gondoltuk, hogy ilyen irányú tapasztalat sem árt a portfólióban. Így utólag nem bántuk meg – bár, töredelmesen bevallva, elég fárasztó dolog egyszerre jelen lenni legalább 5-6 online platformon napokon keresztül.

Az Ideathon 3.0 – Powered By Telenor szervezői mindent megtettek azért, hogy a részt vevők intenzíven együtt legyenek, annak ellenére, hogy fizikailag messze voltak egymástól.

Ennek a virtuális együttlét élménynek az elérésére pedig számos technikai megoldást alkalmaztak, lássuk, mik voltak ezek:

1. Az eseményre való regisztrációt a győri Ticketninja csapata biztosította – ők már egy előrébb járó startup. A jelentkezési felület egyszerű, átlátható, jól kezelhető és designos volt. Az eseménybe való bevonásuk pedig jó példa volt arra, hogy egy vidéki ökoszisztéma hogyan tudja helyzetbe hozni a saját lokális szereplőit egy ilyen nagyszabású event kapcsán.

2. Discord: az esemény november 13.-án, pénteken kezdődött , de ez szerencsére semmilyen szerencsétlenséget nem vonzott magával. Egykori szerepjátékosként , sok évvel ezelőtt ismerkedtem meg ezzel a platformmal. Azt gondoltam, hogy a roleplaying közösség saját magának fejlesztett eszköze megmarad majd ebben a szubkúltúrális körben. De nem, 2020-ban, a Covid járvány miatt ez egy széles körben elterjedt eszköz lett. Az Ideathon 3.0 résztvevői ide “érkeztek meg”, ahol különböző channeleken megkapták a generál infókat, volt lehetőség “kávézásra” és a csapatok is itt kapták meg a saját szobáikat. Itt jegyezném meg, hogy a mentorokhoz időpont foglalást indító ötletazdák a foglalt slotot email naptár bejegyzésben is automatikusan megkapták, így még véletlenül sem tudott az ember lemaradni ezekről a “személyes” találkozókról.

3. Zoom: gondolom , ez már senkinek sem ismeretlen napjainkban, hiszen a pandemiának köszönhetően az egyik legsikeresebb videómegosztó alkalmazás lett 2020-ban. A platform által nyújtott lehetőségeket a szervezők maximálisan, és funkciónak megfelelően kihasználták: a webinarium, a meeting, a kiscsoportos munkához és mentoráláshoz pedig a brekout room egyaránt felhasználásra került.

4. Virbela: ebben a virtuális térben volt lehetősége egy saját avatárral részt venni a “virtuális buliban”. Volt olyan részt vevő, aki elmesélte, hogy ebben a formában ünnepelte a születésnapját a karantén időszakban. Amikor a péntek éjszakába “belemetek” a résztvevők, akkor kipróbálhatták a virtuális bel-és kültér élményeit, a házibuli hangulattól a privát beszélgetéseken át a motorcsónakozásig minden belefért….

5. MIRO: ez az alkalmazás gyakorlatilag egy óriási online flip chart. Itt zajlott a csapatmunka és a prototipizálás. Nem egy könnyen kezelhető felület, de egyre elterjedtebb a világon, így valószínű, hogy a feedbackeknek köszönhetően javulni fog a user experience, és egyre többen használják majd ezt a megoldást.

6. Facebook Live Pitchverseny: ez az záróesemény nagyban idézte az offline világot, egyedül a tapsvihar hiányzott a dologból…ezt külön ITT lehet visszanézni. A Facebookot, mint technikai megoldást nem mutatnám be, hiszen ez gyakorlatilag már #oldschool kategória.

7. A jó öreg telefon: biztos ami biztos, a szervezők még a telefonszámokat is elkérték, így megelőzve azt, hogy valaki evesszen az online térben.

Remek, tapasztalatokban gazdag és profin megszervezett esemény volt ez, amely egy széles körű összefogással valósulhatott meg. A már említett StartITUP és a főszponzor Telenor mellett az INPUT Program, a Széchenyi István Egyetem, és a helyi Iparkamara is kivette a részét a munkából.

A résztvevők és a szervezők is bíznak abban, hogy a következő évben már élőben találkozhatnak, az Ideathon 4.0 az ígéretek szerint még nagyobb dobás lesz!

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben