Hirdetés

Csúcsra járatódtak a zenei streaming szolgáltatók

Az amerikaiak tavaly 12%-kal többet költöttek zenevásárlásra, mint 2017-ben. Ez mindösszesen 9,8 milliárd dollárt jelent. A kisebb-nagyobb streaming szolgáltatók tarolnak a piacon – közülük a legnagyobb halak természetesen még mindig az Apple Music és a Spotify, a svédek unikornisa. 

Az RIAA napokban nyilvánosságra hozott jelentése szerint a tavalyi volt sorban a harmadik év, amikor tíz százalék feletti bővülést mértek a zeneértékesítésben. Az már az elmúlt években is megfigyelhető volt, hogy a streaming szolgáltatások egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak ebből a szegmensből, azonban 2018-ban újabb mérföldkövet sikerült elérniük: a teljes piac 75 százalékát tudhatták magukénak.

A streaming zeneszolgáltatásból származó bevétel egyébként jóval gyorsabban nőtt, mint a teljes értékesítés. Ebben a szegmensben a múlt évben 30 százalékos volt a bővülés és 7,4 milliárd dollárt költöttek el így zenére az amerikaiak.

A RIAA elemzéséből az is kiderül, hogy elsősorban az előfizetéses modell érvényesül a streaming esetében. Ez a részterület 32 százalékos növekedést produkált és 5,4 milliárd dollárnyi bevételt hozott az olyan szolgáltatóknak, mint a Spotify, az Apple Music vagy éppen az Amazon Prime. A múlt év végére egyébként már 50 millióra nőtt az Egyesült Államokban a streaming zenei szolgáltatásra előfizetők száma, ami egy év alatt mintegy 40 százalékos bővülést jelent. A fizikai adathordozók iránti kereslet összességében csökkent, igaz kettősség figyelhető meg ebben a szegmensben.

A zenei CD-k forgalma a jelentés szerint 698 millió dollár volt tavaly, ez éves összevetésben 34 százalékos visszaesést jelent.

A múlt év volt az első 1986 óta, amikor a CD-értékesítés nem érte el az egymilliárd dollárt. A retrohullámnak köszönhetően viszont nőtt a bakelit lemezek eladásából származó bevétel. Ebben a szegmensben 8 százalékos volt a bővülés és 419 millió dollárt hoztak a bakelit lemezek. Érdekesség, hogy utoljára 1988-ban volt nagyobb bevétel ebből a zenehordozóból az Egyesült Államokban.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben