Hirdetés

Csepel kerékpár márkafrissítés: régi értékek új formában

Hazánk első kerékpár márkája, a Csepel új arculatot és website-ot kapott. Ez nem csak design váltást jelent, hanem az értékesítési stratégia átalakulását is. A megújulás a termékekre, a márkaboltokra és az értékesítési hálózat partnereire is hatással lesz a következő hónapokban és években. A márkafrissítést service design munka és több kutatás előzte meg. Az újítások legfőbb célja, hogy a cég illeszkedjen a jelenkor vásárlói igényeihez.

Csepel közel 100 éve meghatározó szereplője a magyar kerékpáros világnak. Ez idő alatt a Csepel bicikli fogalommá vált. A cég és a márka jóval több a mindannyiunk számára ismerős Tacskó vagy Camping modelleknél, amelyek közül egy-egy féltve őrzött és megbecsült darab országszerte máig megtalálható a magyar nyaralók többségében.

Kitörés a Camping kerékpár skatulyából

„Igazi kihívást jelentő feladat a service design eszközeivel egy olyan nagy múltú márka megújításába belefogni, amit itthon mindenki ismer és szeret”

– mondta Mata Juli, product-service stratéga, aki 2020 márciusában a Kortárs Építészeti Központ egyik EU-s pályázatának részeként kezdte el azt vizsgálni, hogy a Csepel a service design eszközeit hogyan tudná felhasználni a cég működésének és teljesítményének fejlesztésében. Végül a kutatások eredményei vezettek el a márkamegújítás szükségességnek felismeréséhez és lépéseinek definiálásáoz. „A Csepel egy olyan cég, amely széles termék portfóliója miatt nehezen pozícionálható a piacon, hiszen sokféle célra gyárt modelleket, abból adódóan sok versenytársa is van. A közös munka legfőbb célja az volt, hogy több terület bevonásával kiemeljük a céget a – legtöbbek által ismert – Camping bicikli skatulyából, és az újítások eredményeként a széles termékportfóliót digitálisan láthatóvá tegyük, hogy a magasabb árkategóriájú termékek piacán is hiteles és elismert szereplővé válhasson a márka.”

Szolgáltatásfejlesztés másképp 

A service design alapvetően a szolgáltatás fejlesztésről szól, a cég egyedi értékesítési módszerei miatt itt a csapat úgy határozott, hogy új szolgáltatások bevezetése helyett a meglévőket szeretnék hatékonyabb szintre emelni. Ennek érdekében az elmúlt két évben többféle kutatást és mélyinterjút készítettek a vásárlók és a kereskedelmi partnerek bevonásával, amelyek eredményei felrajzolták a szükséges új irányokat:

„Az elmúlt 20 évben a kereskedelmi stratégiánk a B2B partner hálózatunkra épült itthon és külföldön. Közös célul tűztük ki az új alapokra helyezett, transzparensebb működést, amely több párbeszédre és közös gondolkodásra épül. A stratégia módosításával a B2C célcsoport közvetlen elérése is fókuszba került, aminek egyik kiemelt eleme a digitális láb erősítése és a website megújítása, hogy hatékonyan érhessük el azokat, akiknek a bicikliket gyártjuk.” – mondta Paróczai Iván, a Csepel társtulajdonosa – „A Csepel nem egy újraindított márka, hanem 1928 -as alapítása óta folyamatosan működik, 2000 óta pedig újra 100%-ban magyar tulajdonban van. A magyar vásárlók a legfőbb célcsoportunk, a márka megújításával az a célunk, hogy minél szélesebb közönség számára láthatóvá és ezzel megismerhetővé tegyük a komolyabb felszereltségű, piaci szinten is veresenyképes hazai tervezésű termékcsaládokat és modelleket is, mint például a Woodlands, a Project E, a Traction, a Royal és a Deepspace.” 

A kutatások tapasztalatainak összegzése után a munka a márkafrissítéssel indult el. Ennek az első lépése az arculat frissítése volt, kezdve az ikonikus Csepel logóval, amelyet a website strukturális és tartalmi megújulása követett. A website bővítése több lépcsőben, a vásárlók és a partnerek visszajelzései alapján valósul meg. Az új arculati elemek először a márkához kapcsolódó online felületeken – a weboldalon és a közösségi médiában – jelennek meg, később pedig folyamatosan válnak láthatóvá a két budapesti márkaboltban és a partnerhálózat üzleteiben.

Kreatív szakemberek közös munkája

A márkamegújítás több hazai KKV együttműködésének gyümölcse: designerek, fejlesztők, brand és kommunikációs szakértők, fotós tehetségek közös munkája. Mata Juli mellett a service design csapatot erősítette Debreczeni Fanni, a branding a Studio VAN munkája, a website új szövegeit Hadobás Nóra írta, a web design a Why? tervezőasztalán született meg és vált valósággá, a fotókat Nagy Gábor készítette, a digitális marketingben a BP Digital, a fejlesztésben pedig a WRD vállalt szerepet.

Hazai szakemberek tudásukkal és szakértelmükkel egy magyar vállalkozás hosszútávú sikeréhez járultak hozzá – ez a fajta közös munka a résztvevők tapasztalatai alapján egyedülálló a hazai kis-és közepes vállalkozások körében. A csapat bízik abban, hogy ezzel példát teremthet és reményt adhat hasonló projektek és kezdeményezések megvalósításához a jövőben.

Fókuszban a transzparencia

„A márka újragondolása a cég méretéhez mérten hatalmas idő- és pénz befektetés, amihez a tulajdonosok részéről nagy bizalom és hit kellett. A transzparencia a vásárlók és a partnerek felé is kulcsfontosságú, az újítások nem csak az arculati elemek frissítésével jártak, hanem a stratégiai irányok megváltoztatását is jelentették. A munkánk eredménye folyamatában válik majd láthatóvá a közönség számára. Hosszú távon akkor lehetünk igazán elégedettek, amikor a márka hitelessé válik azok számára is, akiknek a termékportfólió modern és magasabb kategóriájú, – most talán még kevéssé ismert – modelljei készülnek” – mondta Mata Juli, a Csepel redesignt vezető product-service stratéga.

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások