Hirdetés

Csepel kerékpár márkafrissítés: régi értékek új formában

Hazánk első kerékpár márkája, a Csepel új arculatot és website-ot kapott. Ez nem csak design váltást jelent, hanem az értékesítési stratégia átalakulását is. A megújulás a termékekre, a márkaboltokra és az értékesítési hálózat partnereire is hatással lesz a következő hónapokban és években. A márkafrissítést service design munka és több kutatás előzte meg. Az újítások legfőbb célja, hogy a cég illeszkedjen a jelenkor vásárlói igényeihez.

Csepel közel 100 éve meghatározó szereplője a magyar kerékpáros világnak. Ez idő alatt a Csepel bicikli fogalommá vált. A cég és a márka jóval több a mindannyiunk számára ismerős Tacskó vagy Camping modelleknél, amelyek közül egy-egy féltve őrzött és megbecsült darab országszerte máig megtalálható a magyar nyaralók többségében.

Kitörés a Camping kerékpár skatulyából

„Igazi kihívást jelentő feladat a service design eszközeivel egy olyan nagy múltú márka megújításába belefogni, amit itthon mindenki ismer és szeret”

– mondta Mata Juli, product-service stratéga, aki 2020 márciusában a Kortárs Építészeti Központ egyik EU-s pályázatának részeként kezdte el azt vizsgálni, hogy a Csepel a service design eszközeit hogyan tudná felhasználni a cég működésének és teljesítményének fejlesztésében. Végül a kutatások eredményei vezettek el a márkamegújítás szükségességnek felismeréséhez és lépéseinek definiálásáoz. „A Csepel egy olyan cég, amely széles termék portfóliója miatt nehezen pozícionálható a piacon, hiszen sokféle célra gyárt modelleket, abból adódóan sok versenytársa is van. A közös munka legfőbb célja az volt, hogy több terület bevonásával kiemeljük a céget a – legtöbbek által ismert – Camping bicikli skatulyából, és az újítások eredményeként a széles termékportfóliót digitálisan láthatóvá tegyük, hogy a magasabb árkategóriájú termékek piacán is hiteles és elismert szereplővé válhasson a márka.”

Szolgáltatásfejlesztés másképp 

A service design alapvetően a szolgáltatás fejlesztésről szól, a cég egyedi értékesítési módszerei miatt itt a csapat úgy határozott, hogy új szolgáltatások bevezetése helyett a meglévőket szeretnék hatékonyabb szintre emelni. Ennek érdekében az elmúlt két évben többféle kutatást és mélyinterjút készítettek a vásárlók és a kereskedelmi partnerek bevonásával, amelyek eredményei felrajzolták a szükséges új irányokat:

„Az elmúlt 20 évben a kereskedelmi stratégiánk a B2B partner hálózatunkra épült itthon és külföldön. Közös célul tűztük ki az új alapokra helyezett, transzparensebb működést, amely több párbeszédre és közös gondolkodásra épül. A stratégia módosításával a B2C célcsoport közvetlen elérése is fókuszba került, aminek egyik kiemelt eleme a digitális láb erősítése és a website megújítása, hogy hatékonyan érhessük el azokat, akiknek a bicikliket gyártjuk.” – mondta Paróczai Iván, a Csepel társtulajdonosa – „A Csepel nem egy újraindított márka, hanem 1928 -as alapítása óta folyamatosan működik, 2000 óta pedig újra 100%-ban magyar tulajdonban van. A magyar vásárlók a legfőbb célcsoportunk, a márka megújításával az a célunk, hogy minél szélesebb közönség számára láthatóvá és ezzel megismerhetővé tegyük a komolyabb felszereltségű, piaci szinten is veresenyképes hazai tervezésű termékcsaládokat és modelleket is, mint például a Woodlands, a Project E, a Traction, a Royal és a Deepspace.” 

A kutatások tapasztalatainak összegzése után a munka a márkafrissítéssel indult el. Ennek az első lépése az arculat frissítése volt, kezdve az ikonikus Csepel logóval, amelyet a website strukturális és tartalmi megújulása követett. A website bővítése több lépcsőben, a vásárlók és a partnerek visszajelzései alapján valósul meg. Az új arculati elemek először a márkához kapcsolódó online felületeken – a weboldalon és a közösségi médiában – jelennek meg, később pedig folyamatosan válnak láthatóvá a két budapesti márkaboltban és a partnerhálózat üzleteiben.

Kreatív szakemberek közös munkája

A márkamegújítás több hazai KKV együttműködésének gyümölcse: designerek, fejlesztők, brand és kommunikációs szakértők, fotós tehetségek közös munkája. Mata Juli mellett a service design csapatot erősítette Debreczeni Fanni, a branding a Studio VAN munkája, a website új szövegeit Hadobás Nóra írta, a web design a Why? tervezőasztalán született meg és vált valósággá, a fotókat Nagy Gábor készítette, a digitális marketingben a BP Digital, a fejlesztésben pedig a WRD vállalt szerepet.

Hazai szakemberek tudásukkal és szakértelmükkel egy magyar vállalkozás hosszútávú sikeréhez járultak hozzá – ez a fajta közös munka a résztvevők tapasztalatai alapján egyedülálló a hazai kis-és közepes vállalkozások körében. A csapat bízik abban, hogy ezzel példát teremthet és reményt adhat hasonló projektek és kezdeményezések megvalósításához a jövőben.

Fókuszban a transzparencia

„A márka újragondolása a cég méretéhez mérten hatalmas idő- és pénz befektetés, amihez a tulajdonosok részéről nagy bizalom és hit kellett. A transzparencia a vásárlók és a partnerek felé is kulcsfontosságú, az újítások nem csak az arculati elemek frissítésével jártak, hanem a stratégiai irányok megváltoztatását is jelentették. A munkánk eredménye folyamatában válik majd láthatóvá a közönség számára. Hosszú távon akkor lehetünk igazán elégedettek, amikor a márka hitelessé válik azok számára is, akiknek a termékportfólió modern és magasabb kategóriájú, – most talán még kevéssé ismert – modelljei készülnek” – mondta Mata Juli, a Csepel redesignt vezető product-service stratéga.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben