Hirdetés

Csaknem nyolcvan partnert vont be oktatásfejlesztési programjaiba az MDDÜ

Mintegy 80 iparági szereplőt vont be oktatásfejlesztési programjaiba a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), amely idén eddig 5 egyetemi, üzleti és szakmai partnerrel működött együtt, csaknem 40 divat- és formatervezőnek nyújtott vállalkozásfejlesztési segítséget, a szakképzésfejlesztést szolgáló kerekasztal-beszélgetései során pedig 35 iparági szereplőt és szakértőt szólaltatott meg.

Az MDDÜ megalakulása óta biztosít stabil szakmai támogatást az iparági szereplőknek oktatásfejlesztési programjaival, amelyek perspektívát nyújtanak a divat és design területén tanuló és dolgozó fiatalok számára, valamint elősegítik az innovatív és digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében. A sikerrel futó mentorprogramok és rendszeres kreatívipari szakmai párbeszédek mellett az MDDÜ idén is kiemelt figyelmet fordít a divatipari szakképzésfejlesztés támogatására is – közölte az ügynökség hétfőn az MTI-vel.

Mint a közlemény emlékeztet, 2018-as megalapítása óta az MDDÜ négy fő pillér mentén valósítja meg programjait, ennek egyike az oktatásfejlesztés támogatása. Bár a négy terület egyaránt hangsúlyos, az év első hónapjaiban leginkább az oktatásfejlesztés került előtérbe.

„Megfelelő oktatással, szemléletformáló tevékenységgel képessé válik a hazai divat- és designpiac arra, hogy teljes paradigmaváltáson essen át annak érdekében, hogy valódi gazdasági húzóágazattá válhasson és elismert szerepet foglalhasson el mind Közép-Európa, mind a globális divat- és designipar szintjén.”

„Hazai és nemzetközi tudástranszfert támogató programok, szakmai fórumok és tematikus események megvalósításával, valamint a vállalkozói tudás fejlesztésével az iparági szakemberek teljes képet kaphatnak a piac működéséről, a szakképzésben és felsőoktatásban résztvevő diákok számára pedig ismét vonzóvá válhatnak az iparágon belüli hiányszakmák” – idézi a közlemény Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját.

Az oktatásfejlesztés keretében fontos célkitűzés a szakmai kapcsolatok és partnerségek folyamatos bővítése hazai és nemzetközi szinten is. Ennek jegyében indult el februárban az MDDÜ és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) stratégiai együttműködése, melynek során az ügynökség a körforgásos gazdaság témakörével kapcsolódik be a MOME kurzushetébe és a témát további képzéssel is elmélyíti. A legjobb koncepciót kidolgozó csapatok bekerülnek az MDDÜ Young Talents Programjába, amely szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek – áll a közleményben.

Az MDDÜ tájékoztatása szerint programjaik versenyképes életpályamodellek bemutatásával hívják fel a diákok figyelmét a magyar divatipar hiányszakmáira. A meglévő partnerek mellett újabb együttműködések is létrejöttek, így indult el az OTP Fáy András Alapítvánnyal közös, országos pályaorientációs program, amelyen online kerekasztal-beszélgetések, workshopok és webináriumok is megvalósulnak.

A divat és design területén tanuló fiatalok számára készített videós workshop, podcast és egyéb oktatási anyagok hatalmas népszerűségnek örvendenek, már csaknem 55 ezer megtekintést eredményeztek az MDDÜ Youtube-csatornáján – számolt be az eredményekről az ügynökség.

A fiatalok iparági bevonása érdekében tovább bővült az MDDÜ és a Startup Campus együttműködése is.

Idén a harmadik HFDA Startup Program megvalósítása mellett az ügynökség szakmai partnerként csatlakozott az Egyesült Államokból indult, háromnapos hétvégi ötletversenyhez, a Techstars Startup Weekendhez, a divatipari szakképzésfejlesztést támogató programja keretében pedig részt vesz a Startup Campus InnoGEN ifjúsági programjában is.

A közlemény szerint meggyőző eredményeket hoztak az MDDÜ sikerrel futó mentorprogramjai is.

A divat területén a külföldi érvényesülésre koncentráló, 2. nemzetközi mentorprogramban kilenc magyar márka képviselhette Magyarországot a 64. Milano Fashion Weeken, majd a hazai stabilitásra fókuszáló 2. magyar mentorprogram öt tervezőjével kiegészülve megjelentek a márciusi Budapest Central European Fashion Weeken is – idézte fel az ügynökség.

A közlemény szerint az MDDÜ design divíziója is sikerrel zárta a már második alkalommal megvalósult design START és a design SPEED mentorprogramokat. Előbbi a feltörekvő magyar formatervezők stabilitását támogatja, míg utóbbi a már stabil márkák nemzetközi piacra lépését segíti. Mindkét program esetében nívós díjakról, külföldi sajtómegjelenésekről és kiemelkedő elismerésekről számoltak be a résztvevők – közölték.

A képzések végeztével egyidejűleg elindult a jelentkezés a következő programokra is, így májusban újabb tíz piacérett, magyar designvállalkozás fejlődését támogatja az MDDÜ – áll az ügynökség közleményében.

Fotó: MDDÜŰ Facebook

2028-ig több mint 10 milliárd dollárt fektet be az AWS a brit ökoszisztémába

Az Amazon felhőalapú szolgáltatója ezt azért teszi, hogy tartani tudja a növekvő ügyféligényekkel a lépést, és létre tudja hozni a kellő digitális és AI-infrakstruktúrát. A brit ökoszisztéma 2028-ig ettől évente átlagosan 14 ezer új munkahelyet és a GDP 14 milliárd fontos növekedését várhatja.

Bővebben

1,24 milliárd dollár értékben indít két új európai alapot az Atomico

Az új alapok indításához a tőkét az Európai Beruházási Alaptól (EBA) kapja a londoni székhelyű VC, és az Atomico most először különíti el alapok szintjén is a korai és a növekedési szakaszú finanszírozást.

Bővebben

Csehország mutatja az utat a kelet-közép-európai startup-ökoszisztémának

A cseh ökoszisztéma 2024 első félévében egymaga lefedte a CEE régióban a startupoknak adott tőkemennyiség majdnem 39 százalékát. A cseh startupoknál landoló összes befektetés több mint 83 százaléka ugyanakkor három nagy finanszírozási körnek köszönhető.

Bővebben

Pivotált a német AI-bajnok, az Aleph Alpha

Az Aleph Alpha a pivotálással gyakorlatilag kiszáll a saját LLM-modell fejlesztés versenyéből, és helyette a meglévő modellek használatának támogatására építi fel üzleti modelljét. A lépésre az szoríthatta rá a startupot, hogy nem volt képes kilépni a nemzetközi piacra, és így lemaradt a modellfejlesztők versenyében.

Bővebben

25. alkalommal rendezi meg a HVCA a befektetési konferenciáját

A Magyar Kockázati – és Magántőke Egyesület (HVCA) konferenciája lehetőséget teremt az üzleti, politikai és jogi közösségek vezetőinek, hogy megvitathassák a magántőke és a kockázati tőke közép-kelet és délkelet-európai helyzetét. A rendezvény kiemelt előadója az izraeli kockázatitőke-ipar egyik alapítója és formálója, Jonathan Medved lesz. Időpont és helyszín: szeptember 24., Budapest Music Center.

Bővebben

Novemberben nyitja meg kapuit a Puzl CowOrKing budapesti irodahelyisége

A bolgár közösségi irodaszolgáltató értékajánlata az A vagy B osztályú irodákkal és a lakásirodákkal szemben a teljeskörű szolgáltatáscsomagjuk, valamint a rugalmasság. A 850 fős férőhelyű coworking irodahelyiségbe már lehet jelentkezni bérlőnek.

Bővebben

Egyre több időbe telik kockázati tőkét bevonniuk az európai startupoknak

Az európai startupok számára a tőkebevonási körök között eltelt idő egyre nő az utóbbi 1-2 évben. Ennek oka a PitchBook elemzése szerint a kockázati tőke óvatossága, valamint az, hogy a startupok a pénzügyi stabilitást igyekeznek demonstrálni, és az aktuális befektetést minél tovább ki akarják húzni.

Bővebben