Hirdetés

i-Cell: túl a 35 ezren

kamionok

A magyar tulajdonú társaságé az útdíj-bevallási piac negyede. Idén 10 ezer eszköz értékesítését tervezik. Az i-Cell Kft. 2013-ban, a megtett úttal arányos útdíj-fizetési rendszer indulásakor adta el eddig a legtöbb fedélzeti eszközt, közel 20 ezer darabot, ami akkor nagyságrendileg 500 millió forint árbevételt eredményezett.

A cég közlése szerint tavaly 10 ezer útdíj-bevallásra alkalmas fedélzeti eszközt (OBU) értékesítettek és idén is hasonló eladással számolnak. Az i-Cell Kft. által menedzselt rendszerben jelenleg már több mint 35 ezer, a cég által forgalmazott fedélzeti eszközt regisztráltak és használnak napi szinten útdíj-bevallásra. A társaság nagyságrendileg a piac 25 százalékát fedi le.

A 41 aktív munkavállalót foglalkoztató cég kiemelten útdíj-bevallási közreműködőként tevékenykedik, ugyanakkor üzletágai közé tartozik a műholdas gépjárműkövetés (i-Fleet) és a közlekedés-informatikai megoldások (i-Ticket) értékesítése és fejlesztése is. Emellett mobilfizetési és agrárinformatikai technológiák terén is végez szakmai tevékenységet.

Az i-Cell Kft. közlése szerint a társaság a 2016-os lezárt üzleti évben 1,171 milliárd forint árbevételt ért el, ami 140 millió forinttal maradt el a 2015-ös év árbevételétől. A cég 2016-ban adózás után 448 millió forint nyereséggel zárt, az előző évben pedig 460 millió forint profitra tett szert.

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben