Cél a tízmillió euró – a Neticle sztori

Neticle

A magyar mellett a bolgár és a román piacon is jelen van már a Neticle, jövőre pedig Oroszország, Ukrajna és Grúzia meghódítása jön, de Németországban is kipróbálnák magukat.

A StartUP! Magazinnak adott interjúban a cég két társalapítója, a közelmúltban az év startup alapítójának választott Szekeres Péter (SZP) és Csikós Zoltán (CSZ) beszélt a kezdeti nehézségekről és arról is, hogyan hathat a hazai piacra a mostani pénzbőség.

Honnan jött az ötlet, hogy véleményanalízis szolgáltatást kínáljatok?

SZP: Egy Twitterről szóló cikk inspirálta az egészet 2010 októberében. Ez volt az egyik első írás ezen a területen, hiszen mind a közösségi média, mind a szövegelemzés nagyon gyerekcipőben járt még. Ami igazán izgalmas volt a tanulmányban, hogy azt sikerült kideríteni, hogy a Twitteren megjelenő vélemények és a Dow Jones 500 index között kimutatható összefüggés van. Ebből jött a gondolat, hogy vajon az OTP esetében, ami a kisbefektetők által leginkább ismert magyar részvény, lehet-e hatással a médiahangulat az árfolyamra. Ez persze borzasztó nagy merítés, és egy tudományos diákköri dolgozat (TDK) keretében csak a töredékét lehetett vizsgálni, de alapvetően innen jött a gondolat, hogy véleményanalízissel foglalkozzunk.

A cég 2012-ben alakult, 2013-ig kellett várni az első ügyfelekre. Volt olyan pillanat, amikor úgy éreztétek, hogy inkább hagyjátok az egészet? Mi segített túllendülni a holtponton?

CSZ: Több hullámvölgy is volt, de mi hárman, az alapítók, sosem inogtunk meg. Mindig a matek miatt kerültünk bajba, egész egyszerűen cashflow problémáink voltak. Ennek az időszaknak az volt a fő üzenete számunkra, hogy egy nagyszerű termék is nehezen indul be, ha nem elég jó mellette az értékesítés és a marketing. Ez egyébként általános probléma az induló technológiai startupoknál. Szerencsére az, hogy hosszú a sales ciklus, vagyis sokáig tart, amíg meggyőzöd az ügyfelet és ő ténylegesen fizet is, idővel orvosolható, ha jó értékesítési stratégiát alakítasz ki. Az is nehezítette eleinte a dolgunkat, hogy a Neticle megoldása inkább nice-to-have és nem must-have termék volt, azaz nagyszerű pluszt tudott adni a cégeknek, de nem volt feltétlenül szükséges a működésükhöz. Ma már egyébként változik a helyzet, és ahogy egyre többen használják, validálják is a megoldásunkat. Komoly edukációs tevékenységet is folytattunk, hogy felépítsük a piacot.

Milyen forrásból finanszíroztátok a vállalkozást a kezdeti időkben?

CSZ: A három F – vagyis Friends, Family, Fools – volt, ahol körülnéztünk. Igyekeztünk minél tovább saját pénzből megoldani a fejlesztést és a cég működtetését. Már nagyon korán eldöntöttük, hogy csak azért nem vonunk be tőkét, hogy legyen pénzünk, hanem csak akkor nyúlunk ehhez az eszközhöz, ha a növekedésünket tudjuk vele felgyorsítani. Mivel huszonéves fiatalok voltunk, a saját tőke csak pár hónapig volt elég. Akkorra azonban már volt működő termékünk, és egy nagy megrendelőnk. Rájöttünk azonban, hogy tovább kell fejlesztenünk és ekkor került képbe a család. Ez egyébként óriási elkötelezettséget jelentett az alapítók részéről, amikor már nem csak a saját, de a család tartalékait is a vállalkozásra fordítottuk. Azonban láttuk a pozitív jeleket, már nagyon korán komoly márkák elköteleződtek.

Eddig mennyi tőkét tudtatok bevonni, van-e tervben újabb?

SZP: Idén jutottunk el oda, hogy tőkét vonjunk be, a Hiventures-től kaptunk forrást ősszel, azt azonban nem árulhatom el, hogy pontosan mennyit. Most már magabiztosak vagyunk, tudjuk, hogy jól fogjuk hasznosítani ezt a pénzt. A növekedés gyorsítására használjuk majd ezt a forrást, és a külföldi terjeszkedés felpörgetése érdekében nyitottak vagyunk arra, hogy további tőkét is bevonjunk.

A teljes interjút elolvashatja a StartUP! Magazin legfrissebb számában. A lapot megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy előfizetheti ide kattintva.

Több, mint 50% energiát spórol meg a az innovatív csapat italhűtője

A Start it @K&H háza táján ismét óriási fejlődésen ment keresztül egy csapat: a V-Chiller a hazai győzelem után most az InnoEnergy PowerUp! nemzetközi döntőjén is bizonyíthat. A V-Chiller a jelenlegi hűtőknél hatékonyabb, gyorsabb és kisebb vákuumhűtője ugyanis nemcsak azonnali hűtést tesz lehetővé, de egyben teljesen mentes az üvegházhatású gázoktól, így azok 2030-ig történő kivezetése után a jövő hűtéstechnológiája lehet.

Bővebben

Szerződések digitálisan, néhány kattintással – akár a Balaton-partról

A papírmunka, adminisztrációs és jogi feladatok rengeteg értékes órát elvisznek – és lássuk be, ezek nem kifejezetten szolgálják az üzletfejlesztést. A TrustChain amellett, hogy egy bizalmi kereskedelmi platformot kínál, rengeteg erőforrást takarít meg a szerződéskötési és pénzügyi munkafolyamatokban – erről beszélgettünk Romhány Gergely alapítóval.

Bővebben

Menő startupok árulják el a titkos fegyverüket

A startup ökoszisztéma valamennyi résztvevőjét várják jövő hétfőn a Millenáris Startup Campuson, hiszen jön a Startup Day Magyarország 2019! Ismerd meg a Microsoft startupoknak nyújtott ajánlatát, tanuld el a Talk-a-Bot-tól és a PrefixBox-tól, hogyan növekedtek a Microsoft co-sell és go-to-market megoldásait használva! Tudd meg, mit nyújtanak a cognitive services és a Microsoft adat elemzési megoldásai! 

Bővebben

Tudjuk hol dolgozol idén nyáron

Kiben ne merült volna már fel, hogy a kollégákkal, vagy egyedül leköltözzön dolgozni a Balaton mellé és egy árnyas kempingben tejeskávék, vagy hosszúlépések mellett dolgozzon a nyári kánikulában. Szabadúszóként erre minden lehetőség megvan, de egy kisebb cég vagy startup teljes csapata is nyugodtan bevállalhat pár ilyen napot, pláne ha meg van oldva az étkezés és még jóga is van, munka után pedig lehet úszni egyet. És mint tudjuk, a munka így sokkal könnyebben megy.

Bővebben

Két milliárd euró forrásból támogatják a startupokat

Több mint kétmilliárd euró forrásból új megközelítéssel támogatják a kutatókat és az innovátorokat az Európai Innovációs Tanács (EIC) pályázati konstrukciói, a következő két évben – írta az MTI. Szigeti Ádám, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) innovációért felelős helyettes államtitkára kiemelte: az EIC a leginnovatívabb európai vállalkozásokat, startupokat segíti majd.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások