Cél a tízmillió euró – a Neticle sztori

Neticle

A magyar mellett a bolgár és a román piacon is jelen van már a Neticle, jövőre pedig Oroszország, Ukrajna és Grúzia meghódítása jön, de Németországban is kipróbálnák magukat.

A StartUP! Magazinnak adott interjúban a cég két társalapítója, a közelmúltban az év startup alapítójának választott Szekeres Péter (SZP) és Csikós Zoltán (CSZ) beszélt a kezdeti nehézségekről és arról is, hogyan hathat a hazai piacra a mostani pénzbőség.

Honnan jött az ötlet, hogy véleményanalízis szolgáltatást kínáljatok?

SZP: Egy Twitterről szóló cikk inspirálta az egészet 2010 októberében. Ez volt az egyik első írás ezen a területen, hiszen mind a közösségi média, mind a szövegelemzés nagyon gyerekcipőben járt még. Ami igazán izgalmas volt a tanulmányban, hogy azt sikerült kideríteni, hogy a Twitteren megjelenő vélemények és a Dow Jones 500 index között kimutatható összefüggés van. Ebből jött a gondolat, hogy vajon az OTP esetében, ami a kisbefektetők által leginkább ismert magyar részvény, lehet-e hatással a médiahangulat az árfolyamra. Ez persze borzasztó nagy merítés, és egy tudományos diákköri dolgozat (TDK) keretében csak a töredékét lehetett vizsgálni, de alapvetően innen jött a gondolat, hogy véleményanalízissel foglalkozzunk.

A cég 2012-ben alakult, 2013-ig kellett várni az első ügyfelekre. Volt olyan pillanat, amikor úgy éreztétek, hogy inkább hagyjátok az egészet? Mi segített túllendülni a holtponton?

CSZ: Több hullámvölgy is volt, de mi hárman, az alapítók, sosem inogtunk meg. Mindig a matek miatt kerültünk bajba, egész egyszerűen cashflow problémáink voltak. Ennek az időszaknak az volt a fő üzenete számunkra, hogy egy nagyszerű termék is nehezen indul be, ha nem elég jó mellette az értékesítés és a marketing. Ez egyébként általános probléma az induló technológiai startupoknál. Szerencsére az, hogy hosszú a sales ciklus, vagyis sokáig tart, amíg meggyőzöd az ügyfelet és ő ténylegesen fizet is, idővel orvosolható, ha jó értékesítési stratégiát alakítasz ki. Az is nehezítette eleinte a dolgunkat, hogy a Neticle megoldása inkább nice-to-have és nem must-have termék volt, azaz nagyszerű pluszt tudott adni a cégeknek, de nem volt feltétlenül szükséges a működésükhöz. Ma már egyébként változik a helyzet, és ahogy egyre többen használják, validálják is a megoldásunkat. Komoly edukációs tevékenységet is folytattunk, hogy felépítsük a piacot.

Milyen forrásból finanszíroztátok a vállalkozást a kezdeti időkben?

CSZ: A három F – vagyis Friends, Family, Fools – volt, ahol körülnéztünk. Igyekeztünk minél tovább saját pénzből megoldani a fejlesztést és a cég működtetését. Már nagyon korán eldöntöttük, hogy csak azért nem vonunk be tőkét, hogy legyen pénzünk, hanem csak akkor nyúlunk ehhez az eszközhöz, ha a növekedésünket tudjuk vele felgyorsítani. Mivel huszonéves fiatalok voltunk, a saját tőke csak pár hónapig volt elég. Akkorra azonban már volt működő termékünk, és egy nagy megrendelőnk. Rájöttünk azonban, hogy tovább kell fejlesztenünk és ekkor került képbe a család. Ez egyébként óriási elkötelezettséget jelentett az alapítók részéről, amikor már nem csak a saját, de a család tartalékait is a vállalkozásra fordítottuk. Azonban láttuk a pozitív jeleket, már nagyon korán komoly márkák elköteleződtek.

Eddig mennyi tőkét tudtatok bevonni, van-e tervben újabb?

SZP: Idén jutottunk el oda, hogy tőkét vonjunk be, a Hiventures-től kaptunk forrást ősszel, azt azonban nem árulhatom el, hogy pontosan mennyit. Most már magabiztosak vagyunk, tudjuk, hogy jól fogjuk hasznosítani ezt a pénzt. A növekedés gyorsítására használjuk majd ezt a forrást, és a külföldi terjeszkedés felpörgetése érdekében nyitottak vagyunk arra, hogy további tőkét is bevonjunk.

A teljes interjút elolvashatja a StartUP! Magazin legfrissebb számában. A lapot megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy előfizetheti ide kattintva.

A Toyota feladta a leckét Elon Musknak

A Toyota zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautók fejlesztését célzó Portal projektje újabb mérföldkőhöz érkezett. Bemutatták ugyanis  a hidrogén-üzemanyagcellás teherautó-prototípusának első példányát. Ezzel feladták a leckét a Tesla vezér Elon Musknak, aki korábban szójátékkal élve bolond celláknak nevezte az üzemanyagcellákat (fuel cell – üzemanyagcella, fool cell – bolond cella).

Bővebben

Zsarolóvírusokat és szerverhozzáféréseket is árulnak a webes feketepiacon

A kiberbűnözés 3 billió dolláros kiadást jelentett világszerte 2015-ben, és az előrejelzések szerint ez az összeg 2021-re 6 billióra emelkedik. A kiadások alatt az incidensek utáni összes költséget értjük.  Az ESET szakemberei összegyűjtötték, hogy milyen szolgáltatások érhetők el a dark weben, és ezek mekkora kiadást jelentenek a kiberbűnözők számára.

Bővebben

Startupot allapított az Aranyélet és a Válótársak sztárja

Egy zárt Facebook csoport jól bevált működésén felbuzdulva alapította meg startupját Lengyel Tamás és Gosztonyi Csaba. A Szabadszínész egy digitális castingplatform, egy szakmai piactér, amely a munkavállalókat és a munkáltatókat egymás számára láthatóvá teszi, részrehajlástól mentesen – függetlenül a kapcsolati rendszertől és a földrajzi elhelyezkedéstől.

Bővebben

Még két napig jelentkezhetünk a félmilliós fődíjra vállalkozási ötleteinkkel

Március 20-án zárul a jelentkezés a Győrben megrendezésre kerülő vállalkozási ötletversenyre. A vidéki városban a legjobb ötletek között közel egymillió forintot osztanak ki, emellett értékes belépőjegyek és ingyenes irodahasználat is gazdára talál majd a zsűri által arra legérdemesebbnek tartott ötletgazdák között.

Bővebben

Véget vet a magyar startup az önmagunk diagnosztizálásából fakadó felesleges pániknak

Alig két éve indult útjára a hazánkban úttörő egészségügyi mobilalkalmazás, a MediCall, de felhasználóik száma már több, mint 13.000, ráadásul 200 millió forintos tőkebefektetést kapott decemberben az alkalmazást fejlesztő cég. A telefonos alkalmazás a jövő egészségügyi szolgáltatását hozza el Magyarországra, forradalmasítva az orvos-beteg kapcsolattartást és a páciensek folyamatos, várakozási idő nélküli, szakszerű ellátását.

Bővebben

Hihetetlen adatátviteli kapacitása van a Microsoft és a Facebook tenger alatti kábelének

A világ legmagasabb kapacitású tengeralatti kábelének sebességén végzett egy korszakalkotó tesztet az Infinera, és arra jutottak, hogy a lehetséges adatátviteli sebesség akár 20%-kal gyorsabb lehet, mint azt a kábel lefektetésénél feltételezték a mérnökök és a tervezők. A kísérlet során a kutatók 26,2 Terabits/másodperces rekord átviteli sebességet ért el azon a közel 6600 kilométer hosszú transzatlanti kábelen, amely a Facebook és a Microsoft közös tulajdonában van.

Bővebben

Európa sokat profitál a nyitott beruházási politikájából

Számos kulcságazatban nő a harmadik országbeli tulajdonban lévő vállalatok aránya az Európai Unióban, ahol Kína és más feltörekvő gazdaságok egyre több pénzt fektetnek be – derül ki az Európai Bizottság jelentéséből. A friss értékelés szerint az uniós cégek eszközeinek több mint 35 százaléka harmadik országbeli tulajdonban van, ami azt jelzi, hogy az európai uniós befektetési rendszer az egyik legnyitottabb a világon.

Bővebben

Nemzetközi startup nagyágyúk jönnek Budapestre

Idén tavasszal is jön a Startup Safari fesztivál Budapesten!  Az eseményt április 17-19. között rendezik meg. Az érdeklődők helyszínről helyszínre vándorolva ismerkedhetnek meg a számukra érdekes cégekkel, szakmákkal, emberekkel, elsősorban az infokommunikációs szektor, a kreatívipar, a startup-kultúra, valamint az ezek köré csoportosuló üzleti szolgáltatások és társadalmi ügyek területéről.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások