Hirdetés

Budapest nyerte el a European Best Destination 2019 díjat

Budapest nyerte el az Európa legjobb úti célja 2019 díjat – közölte az European Best Destination (EBD) európai turisztikai szervezet Tarlós István főpolgármesterrel levélben, amelyet kedden tettek közzé a budapest.hu oldalon. A dokumentum szerint január 15. és február 5. között több mint félmillióan voksoltak kedvenc európai úti céljukra, és a közönségszavazáson a magyar főváros lett az első.

A szervezet kiemelte, hogy egyetlen korábbi győztes sem kapott ekkora nemzetközi támogatást, ennyi, a saját országán kívülről érkező szavazatot. A Budapestre adott szavazatok 77 százaléka Magyarország határain kívülről érkezett, főként az Egyesült Királyságból, az Amerikai Egyesült Államokból, Németországból, Franciaországból, Ausztriából és Olaszországból.

Budapest győzelme egyhangú volt, egymaga több szavazatot szerzett, mint Párizs, Athén, London, Firenze és Genf – olvasható a közleményben.

Az EBD szerint az elismerés tíz év munkájának a gyümölcse, ennyi idő alatt Budapest Európa egyik legvonzóbb és legjobb életminőségű városa lett, amely befektetőket, vállalkozásokat, startupokat és utazókat vonz a világ minden részéről. A kultúrába és az örökségvédelmi projektekbe fektetett támogatások hatására Budapest Európa egyik legszebb városává vált, és a kontinens egyik legerősebb turisztikai brandjével büszkélkedhet.

Az eredményt a Forbes, a Condé Nast Travelers, a Lonely Planet, a New York Times és számos kiemelt nemzetközi sajtóorgánum több száz millió olvasóhoz juttatja majd el.

űA díjjal az is együtt szokott járni, hogy a győztes városokba a korábbinál 13-25 százalékkal több látogató érkezik – írták. Budapest 2018-ban debütált a versenyen, akkor rögtön a 8. helyet szerezte meg Lisszabont, Párizst, Amszterdamot, Prágát, Bécset, Barcelonát és Londont is megelőzve; tavaly Wroclaw lett az első.

Maximilien Lejeune, az EBD vezetője Tarlós István főpolgármesternek írt levelében úgy fogalmazott: „az Ön őszi újraválasztása esetén Budapest számára további fejlesztések és projektek lesznek lehetségesek, hogy Európa legszebb városa még több befektetőt és látogatót vonzhasson”. A budapest.hu oldalon az is olvasható, hogy Tarlós István örömmel fogadta a hírt, egyben „gratulál” az ellenzék szerencsétlenül időzített, éles kritikáihoz. Hozzátette: a cím elérésében nem kis szerepe volt a főváros fesztivál- és turisztikai központjának.

(MTI)

Két magyar csapat is dobogón végzett az EIT Jumpstarter program döntőjében

A nemzetközi versenyen a vállalatok ESG-stratégiájának fejlesztését segítő VeridianIQ, illetve a kiterjesztett valóságot használó, navigációs alkalmazást fejlesztő ARport is második helyezést ért  el a kategóriájában. Fotóriportunk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet startupversenyéről.

Bővebben

Sírhelygondozó platformot kidolgozó csapat nyert az MCC és a Design Terminal inkubátorprogramjában

Az Ötlet Inkubátor program célja, hogy tehetséges fiatalok számára vállalkozásépítési ismereteket, alapvető gazdasági tájékozottságot, üzleti tudást, gyakorlati tapasztalatot és értékes kapcsolati hálót nyújtson.

Bővebben

Újabb Vespucci Partners siker: orvostechnológiai startup kapott befektetést

A Vespucci Partners tőkealapkezelő befektetési portfóliójába tartozó innoMask Kft. egy újabb tőkebevonásnak köszönhetően továbblépett a magvető fázisból. A magyar startup egy olyan újgenerációs, altatásnál használt laringeális maszkot fejleszt, amely páratlan lesz az orvosi eszközök piacán. A tőkét a Széchenyi Alapok Zrt., az Óbuda Uni Venture Capital (OUVC) Zrt. és egy magánbefektető biztosította.

Bővebben

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégéptisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Bővebben

Ne lokálisan, hanem regionálisan gondolkodjunk, és tegyük közösen sikeressé Közép-Kelet-Európát – mondja a Puzl CowOrKing vezetője

A Puzl CowOrKing novemberben Budapesten nyitotta meg második közösségi irodaházát. Hogyan jutott el ide a bolgár szolgáltató? Miért pont Budapesten kezdik meg a regionális terjeszkedést, és milyen hatást kívánnak gyakorolni az IT- és startup-ökoszisztémára? Erről kérdeztük Thibaut Taittingert a Puzl CEO-ját.

Bővebben

Amerikai piacra segítené az ÓUVC az ütős sportolókat segítő DinkMate startupot

Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.

Bővebben