Hirdetés

Budapest mint belépési pont az európai piacra

Tíz malajziai startuppal kezdte meg legújabb nemzetközi piacra lépési programját a Startup Campus. A MaGIC maláj innovációs központtal közös Global Market-Fit Programme: in Europe kezdeményezés célja, hogy három városon, Budapesten, Berlinen és Londonon keresztül ismerjék meg a résztvevő maláj scaleup cégek az európai ökoszisztémát.

Hirdetés

A Startup Campus és a Malaysian Global Innovation & Creativity Centre (MaGIC) közös nemzetközi piacra lépési programja kapcsán Kovács Zsolt, a Startup Campus ügyvezető igazgatója, és Exton-Pongrácz Olívia, a program vezetője mesélt a kezdeményezés jelentőségéről.

A Startup Campus a magyar startupok külföldi piacra lépését éppúgy támogatja, mint külföldi cégek megismerkedését a hazai és európai piaccal. Mit érdemes tudni az SC nemzetközi jelenlétéről, és miért fontos ez?

Zsolt: Egy innovatív vállalkozás az alapításától fogva a globális piacra fejleszti termékét. Nekünk, mint korai fázisú befektetőnek és inkubátornak fontos szerepünk van a cégek felkészítésében és a megfelelő piacokon való első lépések támogatásában. Azt szoktam mondani, a nemzetközi piacra lépés olyan, mint egy katonai bevetés: alapos felkészülést igényel, precíz és pontos végrehajtást, mely komoly kockázattal és befektetéssel jár. Ebben a munkában akkor tudunk csak hitelesek lenni, ha fizikálisan is jelen vagyunk a célpiacokon és valós nemzetközi partnerhálózattal rendelkezünk.   Németországban és Angliában 2 éve hoztuk létre irodáinkat, nemzetközi csapat bevonásával. Emellett a magyar diplomáciai hálózaton keresztül több országban, régióban, mint például Törökország, India, Kína, Délkelet-Ázsia alakítottunk ki szoros együttműködést helyi inkubátor partnerekkel. Ez a maláj projekt is ennek a munkának az eredménye. Összefoglalva: a nemzetközi szolgáltatásokkal egyrészt a hazai és külföldi startupokat segítjük a célzott piacra lépésben, időt és pénzt spórolva nekik, másrészt a befektetések értékét is őrizzük, hiszen egy biztosított, kiépített úton visszük végig a cégeket, ezzel csökkentve a nemzetközi piacra lépésben rejlő kockázatokat.

Hogyan befolyásolta a koronajárvány a nemzetközi programjaitokat, és hogyan tudjátok a megváltozott körülmények között támogatni a cégeket?

Zsolt: Három szakaszra bontható a nemzetközi piacra lépési szolgáltatásunk: validációs szakasz, piacra lépési szakasz, értékesítési és piaci megjelenési szakasz.  A megváltozott helyzetben mindenki máshoz hasonlóan az összes lehetséges programelemet a digitális térbe emeltünk. Ez elsősorban a validációs részt alakította át és tette sokkal hatékonyabbá, skálázhatóvá. Ennek a fejlesztésnek az eredménye a Discover Europe Programunk is, mely azt az egyedi értékajánlatot biztosítja, hogy az irodáinkon keresztül, London – Berlin – Budapest tengelyen, egy teljes európai piaci validációs szolgáltatást tudunk az EU-n kívüli cégek számára biztosítani. A szolgáltatást dobozos termékként innovációs ügynökségeknek, inkubátoroknak értékesítjük. Első partnereink egyike a Maláj Kutatási, Innovációs és Technológiai Minisztérium inkubátora, a MaGIC, akikkel a közös programot Global Market-Fit Programme: in Europe névre kereszteltük.

Mitől érdekes egy maláj startupnak az európai piac és miért fontos számunkra, hogy ezek a cégek itt is megjelenhessenek?

Olívia: A maláj startupok látják, hogy az európai ökoszisztéma globális szinten egyre jobban teret nyer, és hogy azon belül is Kelet-Közép Európa nagyon erősen jön föl. Felismerik a potenciált, viszont van bennük egyfajta bizonytalanság is, ami Európa fregmentáltságából ered. Bár az Európai Unió ad egy egységet, de így is sok kicsit piacból összetett régióról van szó, ahol jelentős nyelvi és kulturális különbségekkel kell számolniuk. Jelenleg nincsen olyan program, amely egy átfogó alaptudást adna az európai piacról, főleg a délkelet-ázsiai régió startupjainak.

Ami a kérdés második felét illeti, számomra érdekes, hogy egy más gondolkodásmóddal, rendelkező, abszolút másik kultúrából érkező ember az itteni problémákat hogyan közelítené és oldaná meg. Ahogy mi szélesítjük az ő horizontjukat, úgy ők is szélesítik a miénket és sokat tanulhatunk egymástól.

Zsolt: Nyilván ahogy egy magyar startup, úgy egy maláj startup is régiós, globális pozícióba törekszik, de ahhoz, hogy tudjuk, hogyan lépünk be egy új piacra, ismernünk kell azt. A maláj és délkelet-ázsiai cégek számára Európa sok esetben egy fekete folt, holott globális szinten az egyik legkompetitívebb piac. Aki ide be tud lépni, az globális hitelességet nyer.   Ezzel a programmal innovációt, magas hozzáadott értéket előállító cégeket próbálnánk Európába hozni, és Budapestet pozícionálni egy első belépési pontnak, ahol érdemes a későbbiekben az operációt kialakítani.

Milyen startupok ismerhetik most meg az európai piacot, mik a kiemelt iparági területek, amelyeket lefed a program és mit vihetnek haza a csapatok?

Olívia: Tíz csapat vesz részt a programban, főleg clean tech, energetika, biztonság, edtech, medtech, wellness és e-commerce szektorokból. Ezek között több érettebb szakaszban lévő startup is van, és vannak fiatalabb, induló cégek is.

A programban elérhető eredményekhez hozzá tartozik, hogy a Startup Campus nemzetközi tevékenysége a 3E-n alapszik, amely angolul az educate, experience és expand fogalmakat takarja. A Discover Europe és így a Global Market-Fit Program is ebből az első kettőt biztosítja. A cél, hogy adjunk egy ízelítőt az európai piacból, hogy megismerkedjenek és kapcsolatba kerülhessenek a számukra releváns és fontos személyekkel és intézményekkel, és ami a legfontosabb, hogy visszajelzést kapjanak arról, hogy az ő termékükkel, az ő üzleti modelljükkel hogyan érvényesülnének, és milyen esélyeik lennének ezen a piacon. Emellett felmérhetik, hogy a különböző európai országok milyen lehetőségeket kínálnak egy startupnak az adott szektoron belül, és hol érdemes a cég európai terjeszkedését elkezdeni. Röviden tehát, amit magukkal visznek: visszajelzés, kapcsolat, tudás.

Hirdetés

Kérdezz a legjobbaktól – bármit!

Rendesen felrázta a hazai startup szférát, amikor augusztusban a világ legnagyobb korai fázisú startup-akcelerátora, a Founder Institute irodát nyitott Magyarországon. A Founder Institute Hungary vezetői és mentorai egytől egyig a magyar startup berkekben jól ismert, hiteles szakemberek, akik augusztus óta már számos online előadás keretein belül csillogtatták meg tudásukat. A soron következő – egyben idén az utolsó – rendezvény azonban még az eddigieknél is nagyobbat fog szólni!

Bővebben
Hirdetés

Mit tartogat a jövő az élelmiszeripari csomagolóanyagoknak?

Az élelmiszeripar történetének egyik legnagyobb kihívása elé néz. Az Európai Unió a termékcsomagolásokat érintő előírások új szabályozását szorgalmazza, és ezek bevezetése a magyarországi vállalkozásokra is nagy hatással lesz majd. Hogyan lehet fenntarthatóbb módon használni a műanyagokat az élelmiszeriparban? Kiderül a Thege-Plastic Kft. honlapján olvasható cikkből!

Bővebben

Válasszuk ki együtt az ország legígéretesebb startupjait!

Közösségélénkítő kampány keretében elindítjuk új kezdeményezésünket, és 2021 első negyedévében első alkalommal publikáljuk a „TOP 25 legígéretesebb magyar startup” listát.  Most Te is jelölheted azokat, akiket érdemesnek találsz arra, hogy bekerüljenek az első ízben összeállításra kerülő listára

Bővebben

Friss, vegyszermentes zöldségek egész évben egy hazai startuptól

A mezőgazdaság egyik legjelentősebb kihívására, az egyre csökkenő termőföldek problémájára kínál megoldást egy hazai fejlesztés. A Start it @K&H inkubátorban fejlődő startup, a bedrock.farm, olyan környezetbarát, automatizált, vertikális beltéri növénytermesztési rendszert dolgozott ki, melynek segítségével az időjárási körülményektől és szezontól függetlenül, az év minden napján magas minőségű zöldségekkel képes ellátni a hazai éttermeket.

Bővebben

A vállalatok tárolt adatait egyre több támadás érheti

Unásig ismételgetett tény, hogy a járványhelyzet még sürgetőbbé tette a digitalizációt a vállalkozások számára. A Baker McKenzie ügyvédi iroda hét szektorból 300 cég bevonásával készített nemzetközi felmérést, melyből kiderül:.a sikeres átalakulás fő akadálya az új rendszerek integrálásának technológiai és jogi nehézségei, az adatvédelmi és kiberbiztonsági kockázatok, valamint a megfelelő szakemberek hiánya.

Bővebben

A Danube Cup elődöntő legjobb hazai csapatai öt Duna menti egyetem vállalkozási ötleteivel versenyezhetnek

Budapest, 2020. december 01. – “Danube Cup 2021” címmel közös szervezésű vállalkozói pitch versenyt hirdetett 2021 áprilisára a Duna menti egyetemek hallgatói számára a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara (BME GTK) és a Budapesti Corvinus Egyetem. A jelentős nemzetközi érdeklődéssel övezett verseny magyar előválogatójának időpontja 2020. december 4.

Bővebben

A hibrid munkavégzés lehet a jövő

Home office, vagy irodai munka? Esetleg a kettő kombinációja? A CBRE átfogó tanulmányt készített, amely alaposan körbejárva a témát számos javaslattal áll elő, és amelyből világosan kirajzolódik, hogy a siker feltétele – a koronavírust követő korszakban is – a hibrid stratégia, egészen pontosan az irodai és otthoni munka okos ötvözése lehet. Máskülönben a költségmegtakarításokból származó rövid távú nyereség szinte biztosan hosszú távú veszteségekhez vezet.

Bővebben

Új tudományos podcasttal jelentkezik a Műegyetem: fókuszban a magyar innovációk!

Új, jövőformáló podcast sorozat indult: az Inno Sapiens a legaktuálisabb tudományos témákkal foglalkozik. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakértői és ipari partnerei a tudomány, az oktatás és a gazdasági élet együttműködéséből létrejött hazai innovációkról beszélnek. Az évad nyolc epizódjában szó lesz a járműiparról, a modernizálódó gyógyszergyártásról, az energetika és a telekommunikáció jövőjéről is.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások