Hirdetés

Bővíti hazai beszállítói körét a Schneider Electric

Jelentős mértékben növeli a régióban – így Magyarországon is – beszállítói körét a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. Ezzel több tízmillió eurónyi üzleti lehetőség nyílik meg a térségben dolgozó és a hazai vállalkozások számára.

A Schneider Electric beszállítói programja 2020 végén indult, a társaság Budapesten működő regionális beszerzési központjában most külön csapatot hoznak létre a projekt támogatására. A kezdeményezés célja, hogy növeljék a régióban tevékenykedő beszállítóik számát és szerepét az ellátási láncban.

A beszállítói program indulása előtt a vállalat európai üzemeibe főleg a nyugati-európai országokban, illetve Kínában működő beszállítóktól érkeztek alkatrészek és alapanyagok. 2019 végén az összes alkatrész teljes értékének 62 százaléka származott a fenti két régióból, míg a feltörekvő piacokról (Dél-Kelet-Ázsia, India és Kelet-Európa) érkezett a fennmaradó rész. A program eredményeként jelenleg már 40 százalékra nőtt ez utóbbi térségek részesedése euróban számolva, a célkitűzés pedig az, hogy az év végére ez az arány elérje az ötven százalékot. A célt leginkább a kelet-európai régió szerepének növelésével kívánják elérni.

A kelet-európai régió szerepének növelése a Schneider Electric ellátási láncában komoly lehetőséget kínál mind a magyar, mind pedig a környező országokban működő vállalkozások számára is. Hazánk mellett főként Bulgáriából, Csehországból, Lengyelországból, Romániából, Szerbiából, Szlovákiából és Szlovéniából, illetve Törökországból és Ukrajnából várják a beszállítókat a Schneider Electricnél. Elsősorban kis- és közepes szériában előállítandó gyártási folyamatokra (pl. műanyag alkatrészek készítésére, lemezhajlításra és formázásra, CNC megmunkálásra és rézkovácsolásra) keres új partnereket a vállalat.

Az, hogy a Schneider Electric bővíteni akarja régiós és köztük magyar beszállítóinak számát mutatja, hogy a cég elkötelezett a térségben való jelenlét iránt” – mondta el Oltvai Márton, a Schneider Electric regionális beszerzési központ beszerzési igazgatója, a beszállítói programot megvalósító új csapat vezetője. „Eddig mintegy 100 magyar beszállítót minősítettünk, nagyjából ötödük meg is felelt a minőségi és egyéb elvárásainknak. Jelenleg nyolc hazai beszállítóval dolgozunk, akik mintegy 1400-1500 embernek adnak munkát, de szeretnénk jelentősen növelni a számukat. A kezdeményezésünk révén csak idén több tízmillió eurós üzleti lehetőség nyílik meg többek között a magyar vállalkozások számára.

A Schneider Electric több mint 30 éve van jelen a magyar piacon, az energiamenedzsment digitalizációjában és az ipari automatizációban élenjáró vállalat Budapesten található regionális beszerzési központjában jelenleg 150 fős csapat dolgozik, akik összesen 6000 beszállítóval állnak kapcsolatban. A tervek szerint a következő időszakban megerősítik a központot, 2023-ra már közel 300-an dolgozhatnak majd ott.

A társaság négy gyárában (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi), régiós feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központjában (CEElog Szigetszentmiklós) és budapesti központjában összesen mintegy 2000 embernek ad munkát és évről-évre sokmillió eurónyi beruházást valósít meg Magyarországon.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben