Hirdetés

Bővíti hazai beszállítói körét a Schneider Electric

Jelentős mértékben növeli a régióban – így Magyarországon is – beszállítói körét a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. Ezzel több tízmillió eurónyi üzleti lehetőség nyílik meg a térségben dolgozó és a hazai vállalkozások számára.

Hirdetés

A Schneider Electric beszállítói programja 2020 végén indult, a társaság Budapesten működő regionális beszerzési központjában most külön csapatot hoznak létre a projekt támogatására. A kezdeményezés célja, hogy növeljék a régióban tevékenykedő beszállítóik számát és szerepét az ellátási láncban.

A beszállítói program indulása előtt a vállalat európai üzemeibe főleg a nyugati-európai országokban, illetve Kínában működő beszállítóktól érkeztek alkatrészek és alapanyagok. 2019 végén az összes alkatrész teljes értékének 62 százaléka származott a fenti két régióból, míg a feltörekvő piacokról (Dél-Kelet-Ázsia, India és Kelet-Európa) érkezett a fennmaradó rész. A program eredményeként jelenleg már 40 százalékra nőtt ez utóbbi térségek részesedése euróban számolva, a célkitűzés pedig az, hogy az év végére ez az arány elérje az ötven százalékot. A célt leginkább a kelet-európai régió szerepének növelésével kívánják elérni.

A kelet-európai régió szerepének növelése a Schneider Electric ellátási láncában komoly lehetőséget kínál mind a magyar, mind pedig a környező országokban működő vállalkozások számára is. Hazánk mellett főként Bulgáriából, Csehországból, Lengyelországból, Romániából, Szerbiából, Szlovákiából és Szlovéniából, illetve Törökországból és Ukrajnából várják a beszállítókat a Schneider Electricnél. Elsősorban kis- és közepes szériában előállítandó gyártási folyamatokra (pl. műanyag alkatrészek készítésére, lemezhajlításra és formázásra, CNC megmunkálásra és rézkovácsolásra) keres új partnereket a vállalat.

Az, hogy a Schneider Electric bővíteni akarja régiós és köztük magyar beszállítóinak számát mutatja, hogy a cég elkötelezett a térségben való jelenlét iránt” – mondta el Oltvai Márton, a Schneider Electric regionális beszerzési központ beszerzési igazgatója, a beszállítói programot megvalósító új csapat vezetője. „Eddig mintegy 100 magyar beszállítót minősítettünk, nagyjából ötödük meg is felelt a minőségi és egyéb elvárásainknak. Jelenleg nyolc hazai beszállítóval dolgozunk, akik mintegy 1400-1500 embernek adnak munkát, de szeretnénk jelentősen növelni a számukat. A kezdeményezésünk révén csak idén több tízmillió eurós üzleti lehetőség nyílik meg többek között a magyar vállalkozások számára.

A Schneider Electric több mint 30 éve van jelen a magyar piacon, az energiamenedzsment digitalizációjában és az ipari automatizációban élenjáró vállalat Budapesten található regionális beszerzési központjában jelenleg 150 fős csapat dolgozik, akik összesen 6000 beszállítóval állnak kapcsolatban. A tervek szerint a következő időszakban megerősítik a központot, 2023-ra már közel 300-an dolgozhatnak majd ott.

A társaság négy gyárában (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi), régiós feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központjában (CEElog Szigetszentmiklós) és budapesti központjában összesen mintegy 2000 embernek ad munkát és évről-évre sokmillió eurónyi beruházást valósít meg Magyarországon.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben