Y-generációsként a legtöbben idegenkedünk egy kicsit a nagyon instant, nagyon Z-generációsnak vélt platformoktól – pedig óriási marketing értéket tartogathat, főleg a B2C vállalatok esetében. Hoztunk néhány tippet a nemrégiben indult IGTV használatához.
Indíts csatornát
Ha az Instagram felhasználásban már elég ügyes ninja vagy, akkor ez a lépés egy kattintásnyira van tőled. Menj az Instagramon az IGTV logójára, ott kattints a fogaskerékre, és hozd létre a saját channal-t.
Stratégia
Erről még minden szaksajtó azt írja, hogy kísérletezzünk, és alakítsuk ki mi a legjobb metodikát annak érdekében, hogy a tartalom elérje a vásárlóinkat, ügyfeleinket. De azért persze van pár általános tipp, amit érdemes a szívünkre venni…
2-5 perc közé lődd be a tartalom hosszát
Jelenleg a közzétett IGTV videók átlagos hossza nem több, mint 15 másodperc. Ez elég béna, ugyanis ilyen rövid videóknak inkább az old-school instafeed-en lenne a helyük. Az javasolják a szakemberek, hogy 2-5 perc között tegyük fel a videóinkat – ennél hosszabb ideig ugyanis elképzelhetetlen fenntartani a követő figyelmét. Mindig emlékezdest magad, hogy egy social plattformon vagy, nem fog valaki az egész ebédszünetében rajtad függeni – mindenki pörögni akar és sok-sok infot.
Felirat
Javasolják, hogy használjunk feliratokat, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy ezt is, mint a Facebook audiovizuális tartalmait jellemzően hang nélkül fogyasztják a felhasználók.
Vertikális felvételek
Az IGTV kifejezetten büszke arra, hogy a többi videómegosztóval ellentétben vertikális a kiterjedése. Nos a profiknak ez elég sok macera, hiszen nehéz a megszokott minőséget hozni okostelefonnal, kamerával pedig őrült macera a vertikális filmezés. De ha csak célközönségünk edukálása a célunk, akkor tökéletesen megfelel, feltéve, hogy a telefonunknak megfelelő képminőségben filmez a kamerája.
Az utómunkához legjobb, ha nem bonyolítjuk túl: válasszuk az Apple készülékek esetén az iMoviet, Androidesetében pedig használjuk például a GoPro Quick applikációját, vagy a egyre népszerűbb Videoshop is jó választás lehet.
Az Instagram TV kitölti a szakadékot a YouTube hosszú és a Stories/Snapchat fikarcnyi videói között.
Ez egy új formátum a videotartalom-gyártásban – és egy olyan alkalmazásba integrálták, amelyet naponta 500 millióan csekkolnak.
Az IGTV kevesebb, mint egy hónapos, de ebben az első hónapban már láttuk, hogy naponta növekszik a videók száma. Még nincs késő ahhoz, hogy kihasználd a korai csatlakozás előnyeit, tehát kattints az IGTV-re, és nézd meg, mit tudsz kitalálni márkád, szolgltatásod, vagy a termékeid népszerűsítése céljából…
Forrás: SMT