Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.
Barathi Tamás mindezt annak apropóján említette meg, hogy összefogva további négy startuppal, azok digitális applikációjával bővítették a vállalati belső kommunikációs és HR-digitalizációs Blue Colibri App-ot.
A bejelentésre, és ezzel együtt az indulásra január 24-én került sor, amelyen az applikációk fejlesztői is bemutatkoztak, valamint megrendeztek egy panelbeszélgetést is, amelyen felhasználói oldalról mondták el tapasztalataikat érintett cégek képviselői a munkavállalókat támogató applikációkkal kapcsolatban.
Közösségépítés, engagement, képzések, online támogatással
A hybrid munkavégzés és a remote munkalehetőség megalapozta a hatékony digitális felületek használatának igényét. A jelenlegi bizonytalan helyzet és a vállalatok közötti munkavállalókért vívott fokozott verseny pedig ráerősített arra, hogy ma már a belső kommunikációnak hihetetlenül komplex a szerepe. Nem csak kizárólag az információ átadásért felelős, de szerepe van az új kollégák integrációjában, onboardingjában, a lehetőségek minél szélesebb körű megismertetésében.
– Ma már a Blue Colibri platform eszköz lehet a vezetők és középvezetők kezében is, hogy motiváljanak, elismerjék a teljesítményt, visszajelzést adjanak vagy épp kérjenek a munkavállalóktól. Ezekre az igényekre több külön-külön vagy akár összekapcsolható funkcióval is reagáltunk az elmúlt 2 évben.
Pozitív visszajelzésként értékeljük, hogy ahol bevezették a funkciónkat, ott az első hetekben több száz, akár 1000 fölötti elismerés-üzenetet is küldtek egymásnak a kollégák. Ez jól mutatja az elismerésekre való fokozott igényt is, és azt, hogy egy hatékony csatornával könnyűvé tehető a napi használat is – mondta Barathi Tamás.
Doktor Úr! Kérdezhetek?
– Úgy szoktam fogalmazni, hogy az appunk olyan, mint egy digitális egészségügyi tinder, a munkavállaló “match-elhet” az orvossal online, videóhíváson keresztül, így nincs várakozás, nincs utazás, a válasz pedig valósidejű – mutatta be röviden saját fejlesztését a DokiApp alapítója, ügyvezetője. Somogyi Tibor hozzátette, fontos, hogy az egészségügy is egyre több digitális eszközön jelenjen meg. – Tapasztalataink szerint az esetkezelés 50%-a véget ér a digitális térben – mutatott rá egy elsőre talán meglepő adatra.
Ezen kívül az is kiderült az ügyvezető előadásából, hogy az applikáció használatával 250 esettel számolva, mintegy 675 óra várakozást és utazást spóroltak meg a munkavállalók maguknak, nemkülönben a családtagjaiknak, akik szintén jogosultak a szolgáltatásra, valamint természetesen a munkaadóknak is, ami kb. 6 millió forintos költségmegtakarítást is jelentett.
A magas felhasználói élmény mellett, Somogyi Tibor hangsúlyozta, a munkahelyi hiányzások aránya, partneri visszajelzések szerint 60-80 százalékkal csökkent, ezt pedig 135 órányi online tanácsadás hozott össze.
Fenntarthatóság, elköteleződés, vállalati kultúra
A fenntarthatóság ma már vállalati értéknövelő tényező lett (lásd ESG), amely így nemcsak munkaadói érdekké vált, hanem a munkavállalók is egyre tudatosabban fordulnak a téma felé.
A fenntarthatósági és zöldtudatos vállalati programokat kidolgozó és megvalósító GreenSense ügyvezetője a partneri találkozón több olyan alapvető, és sok esetben ismert dilemmát osztott meg a közönséggel, amely a mindennapokban sok esetben csak egy döntés kérdése. – Az egyik partnerünknél például elindítottunk egy “egyél kevesebb húst” kampányt, amit sokak meglepetésére pont az egyik legnagyobb húsevő kolléga nyert meg, aki bár nem tett le a húsfogyasztásról, a programnak köszönhetően ma már sokkal tudatosabban közelíti meg ezt a fontos környezetvédelmi vállalást – számolt be egy sikertörténetről Kovács Szabolcs, aki szerint ezek a kezdeményezések erősítik a munkavállalói elköteleződést is, és a fenntarthatósági szempontok sokkal jobb eséllyel kerülnek be a vállalati kultúrába.
Váratlan kiadások? Kérj ledolgozott bérhozzáférést!
A pénzügyi jóllét támogatása keretében indította el digitális platformját a Salarify. A lánykori nevén ismert bérelőleg műfaját modernizálta a cég, amelynek előnye – ahogyan a nevéből is fakad –, hogy ebben az esetben a már ledolgozott, arányos bérhez hozzájuthat a munkavállaló, ráadásul egy kattintással. – Ez az applikáció számottevően segíti a munkavállalókat váratlan kiadások, pl. egy mosógép cseréje, vagy pénzügyi nehézségek esetén – mondta előadásában Csikós Barnabás, a társaság üzletfejlesztési vezetője, aki azt is kiemelte, hogy ezzel a módszerrel nem kell a munkavállalónak a HR-részlegeken személyesen megjelennie, kérelmeznie, majd várni az esetleges támogató döntés adminisztrációjára, ráadásul mindez MNB-szintű adatbiztonsági keretek között valósul meg. Az applikáció másik moduljával azt is elérhetővé tették, hogy amikor a munkavállalók jövedelemigazolást kérnek bármilyen hitelhez, ezt digitálisan, ezen a platformon megtehetik, amit a telefonon keresztül automatikusan az érintett banknak küldhetnek, újfent megspórolva időt, adminisztrációt, így összességében pénzt.
– Jó érzés olyan projektet megvalósítani, ami mind a munkáltatónak, mind a munkavállalónak hasznos – tette hozzá Csikós Barnabás.
Munkahelyi, közösségi adományozás egy kattintással
Transzparens, egyszerű, de hatékony, nemkülönben szigorú jogi keretek között működik – ezekkel a szavakkal mutatta be az eseményen a Sharity elnevezésű applikációját a társaság társalapítója, Dr. Bársony Farkas, aki szerint ez egy egyedülálló digitális technológia az adományozás piacán.
Elmondta azt is, különlegessége, hogy a platformon nemcsak pénzzel lehet támogatni különböző civil kezdeményezéseket, hanem reklámvideók megtekintésével is, amelynek díját a hirdető cég továbbutalja a kiválasztott civil szervezetek számára, mindezt ráadásul jutalékmentesen.
Bársony Farkas hozzátette, ezek a hirdetők a támogatás értéke mellett számottevő céges brandnövekedést is elérhetnek, ami egyre fontosabbá válik a mai üzleti életben.
Akik már használják
Az applikációk bemutatkozása utáni panelbeszélgetésen vállalati vezetők számoltak be a bevezetés és használat során szerzett tapasztalataikról. Márton Katalin, a Praktiker HR- és CSR-vezetője, Bognár Krisztián, a Flexfleet Zrt. pénzügyi igazgatója, Jáhny Ákos, a Get Work Trend Kft. stratégiai igazgatója, Poda Tamás, a SYNLAB Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója, valamint Zemlényi Tamás, a Deloitte Hungary HR-igazgatója főként arról számolt be, hogy az első kipróbálások után a munkavállalók nagyon hamar megkedvelték ezeknek az applikációknak a használatát, amik azóta már be is épültek a mindennapokba a munkahelyi közösségekben.
Továbbá abban is egyetértettek, hogy nyitottságtól és akár korosztályi érdeklődéstől függetlenül fokozatosan kezdték el használni az applikációkat a munkavállalók