Hirdetés

Bemutatkozott a People Platform – öt startup összefogásával valósult meg

Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.

Barathi Tamás mindezt annak apropóján említette meg, hogy összefogva további négy startuppal, azok digitális applikációjával bővítették a vállalati belső kommunikációs és HR-digitalizációs Blue Colibri App-ot.

A bejelentésre, és ezzel együtt az indulásra január 24-én került sor, amelyen az applikációk fejlesztői is bemutatkoztak, valamint megrendeztek egy panelbeszélgetést is, amelyen felhasználói oldalról mondták el tapasztalataikat érintett cégek képviselői a munkavállalókat támogató applikációkkal kapcsolatban.

Közösségépítés, engagement, képzések, online támogatással

A hybrid munkavégzés és a remote munkalehetőség megalapozta a hatékony digitális felületek használatának igényét. A jelenlegi bizonytalan helyzet és a vállalatok közötti munkavállalókért vívott fokozott verseny pedig ráerősített arra, hogy ma már a belső kommunikációnak hihetetlenül komplex a szerepe. Nem csak kizárólag az információ átadásért felelős, de szerepe van az új kollégák integrációjában, onboardingjában, a lehetőségek minél szélesebb körű megismertetésében.
Ma már a Blue Colibri platform eszköz lehet a vezetők és középvezetők kezében is, hogy motiváljanak, elismerjék a teljesítményt, visszajelzést adjanak vagy épp kérjenek a munkavállalóktól. Ezekre az igényekre több külön-külön vagy akár összekapcsolható funkcióval is reagáltunk az elmúlt 2 évben.
Pozitív visszajelzésként értékeljük, hogy ahol bevezették a funkciónkat, ott az első hetekben több száz, akár 1000 fölötti elismerés-üzenetet is küldtek egymásnak a kollégák. Ez jól mutatja az elismerésekre való fokozott igényt is, és azt, hogy egy hatékony csatornával könnyűvé tehető a napi használat is – mondta Barathi Tamás.

Doktor Úr! Kérdezhetek?

Úgy szoktam fogalmazni, hogy az appunk olyan, mint egy digitális egészségügyi tinder, a munkavállaló “match-elhet” az orvossal online, videóhíváson keresztül, így nincs várakozás, nincs utazás, a válasz pedig valósidejű – mutatta be röviden saját fejlesztését a DokiApp alapítója, ügyvezetője. Somogyi Tibor hozzátette, fontos, hogy az egészségügy is egyre több digitális eszközön jelenjen meg. – Tapasztalataink szerint az esetkezelés 50%-a véget ér a digitális térben – mutatott rá egy elsőre talán meglepő adatra.
Ezen kívül az is kiderült az ügyvezető előadásából, hogy az applikáció használatával 250 esettel számolva, mintegy 675 óra várakozást és utazást spóroltak meg a munkavállalók maguknak, nemkülönben a családtagjaiknak, akik szintén jogosultak a szolgáltatásra, valamint természetesen a munkaadóknak is, ami kb. 6 millió forintos költségmegtakarítást is jelentett.
A magas felhasználói élmény mellett, Somogyi Tibor hangsúlyozta, a munkahelyi hiányzások aránya, partneri visszajelzések szerint 60-80 százalékkal csökkent, ezt pedig 135 órányi online tanácsadás hozott össze.

Fenntarthatóság, elköteleződés, vállalati kultúra

A fenntarthatóság ma már vállalati értéknövelő tényező lett (lásd ESG), amely így nemcsak munkaadói érdekké vált, hanem a munkavállalók is egyre tudatosabban fordulnak a téma felé.
A fenntarthatósági és zöldtudatos vállalati programokat kidolgozó és megvalósító GreenSense ügyvezetője a partneri találkozón több olyan alapvető, és sok esetben ismert dilemmát osztott meg a közönséggel, amely a mindennapokban sok esetben csak egy döntés kérdése. – Az egyik partnerünknél például elindítottunk egy “egyél kevesebb húst” kampányt, amit sokak meglepetésére pont az egyik legnagyobb húsevő kolléga nyert meg, aki bár nem tett le a húsfogyasztásról, a programnak köszönhetően ma már sokkal tudatosabban közelíti meg ezt a fontos környezetvédelmi vállalást – számolt be egy sikertörténetről Kovács Szabolcs, aki szerint ezek a kezdeményezések erősítik a munkavállalói elköteleződést is, és a fenntarthatósági szempontok sokkal jobb eséllyel kerülnek be a vállalati kultúrába.

Váratlan kiadások? Kérj ledolgozott bérhozzáférést!

A pénzügyi jóllét támogatása keretében indította el digitális platformját a Salarify. A lánykori nevén ismert bérelőleg műfaját modernizálta a cég, amelynek előnye – ahogyan a nevéből is fakad –, hogy ebben az esetben a már ledolgozott, arányos bérhez hozzájuthat a munkavállaló, ráadásul egy kattintással. – Ez az applikáció számottevően segíti a munkavállalókat váratlan kiadások, pl. egy mosógép cseréje, vagy pénzügyi nehézségek esetén – mondta előadásában Csikós Barnabás, a társaság üzletfejlesztési vezetője, aki azt is kiemelte, hogy ezzel a módszerrel nem kell a munkavállalónak a HR-részlegeken személyesen megjelennie, kérelmeznie, majd várni az esetleges támogató döntés adminisztrációjára, ráadásul mindez MNB-szintű adatbiztonsági keretek között valósul meg. Az applikáció másik moduljával azt is elérhetővé tették, hogy amikor a munkavállalók jövedelemigazolást kérnek bármilyen hitelhez, ezt digitálisan, ezen a platformon megtehetik, amit a telefonon keresztül automatikusan az érintett banknak küldhetnek, újfent megspórolva időt, adminisztrációt, így összességében pénzt.
Jó érzés olyan projektet megvalósítani, ami mind a munkáltatónak, mind a munkavállalónak hasznos – tette hozzá Csikós Barnabás.

Munkahelyi, közösségi adományozás egy kattintással

Transzparens, egyszerű, de hatékony, nemkülönben szigorú jogi keretek között működik – ezekkel a szavakkal mutatta be az eseményen a Sharity elnevezésű applikációját a társaság társalapítója, Dr. Bársony Farkas, aki szerint ez egy egyedülálló digitális technológia az adományozás piacán.
Elmondta azt is, különlegessége, hogy a platformon nemcsak pénzzel lehet támogatni különböző civil kezdeményezéseket, hanem reklámvideók megtekintésével is, amelynek díját a hirdető cég továbbutalja a kiválasztott civil szervezetek számára, mindezt ráadásul jutalékmentesen.
Bársony Farkas hozzátette, ezek a hirdetők a támogatás értéke mellett számottevő céges brandnövekedést is elérhetnek, ami egyre fontosabbá válik a mai üzleti életben.

Akik már használják

Az applikációk bemutatkozása utáni panelbeszélgetésen vállalati vezetők számoltak be a bevezetés és használat során szerzett tapasztalataikról. Márton Katalin, a Praktiker HR- és CSR-vezetője, Bognár Krisztián, a Flexfleet Zrt. pénzügyi igazgatója, Jáhny Ákos, a Get Work Trend Kft. stratégiai igazgatója, Poda Tamás, a SYNLAB Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója, valamint Zemlényi Tamás, a Deloitte Hungary HR-igazgatója főként arról számolt be, hogy az első kipróbálások után a munkavállalók nagyon hamar megkedvelték ezeknek az applikációknak a használatát, amik azóta már be is épültek a mindennapokba a munkahelyi közösségekben.
Továbbá abban is egyetértettek, hogy nyitottságtól és akár korosztályi érdeklődéstől függetlenül fokozatosan kezdték el használni az applikációkat a munkavállalók

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások