Hirdetés

Bekebelezheti az AutoWallis az Iniciál Csoportot

A nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó, 19,3 milliárd forint árbevételű Iniciál Autóház Kft-ben többségi részesedést szerez az Auto Wallis. Az elmúlt hónapokban bejelentett nemzetközi tranzakciók, így az Opel márka négy országra kiterjedő importőri jogának megszerzése mellett a tulajdonszerzés jelentős mérföldkő az AutoWallis történetében, ugyanis a forgalmazott márkák számának bővülése mellett Magyarországon is növekszik a csoport értékesítési pontjainak száma.

Hirdetés

Jóváhagyta a Gazdasági Versenyhivatal, hogy az AutoWallis Nyrt. tulajdonába kerüljön a jelenleg több mint 130 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő Iniciál Autóház Kft. (Iniciál) további 20 százaléka, mely lépéssel a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat az Iniciál 60 százalékos tulajdonosává válik. Az AutoWallis tavaly kötött együttműködést a 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoporttal, melynek egyik lépéseként július elején a tulajdonába került az Iniciál 40, majd augusztusban a most jóváhagyott további 20, így összesen 60 százaléka. Az Iniciál hét autómárka (Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota) értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozik négy telephelyen (Győr, Mosonmagyaróvár, Sopronban és Szombathely), a vállalat árbevétele tavaly 19,3 milliárd forint volt. A második lépésben megszerzett 20 százalékos Iniciál részesedést 868 millió forint összegű apportos tőkeemelés részeként szerezte meg az AutoWallis. A GVH jóváhagyást követően zártkörben kibocsátandó 10.049.568 darab AutoWallis részvény apportálási árfolyama az Igazgatóság tőkeemelésről szóló korábbi döntésének megfelelően 86,4 forint. Az apport ellenében kapott részvényekre vonatkozóan az eladók lock-up (elidegenítési tilalom) vállalást rögzítettek: 2021. május 31-ig egyáltalán nem értékesíthetnek részvényeket, ezt követően pedig 5 évig korlátozott mennyiségben, ütemezésben és árfolyamértékben is előre meghatározott módon válhatnak meg részvényeiktől.

Az Iniciál Csoport ügyvezetője és szakmai irányítója a többségi tulajdonrész megszerzését követően is Taródy Zsolt marad, akivel hosszú távú, stabil együttműködést alakított ki az AutoWallis. Az Iniciál Autóház az AutoWallis csoport részeként tovább halad a 25 éve megkezdett úton, aminek köszönhetően az Iniciál az importőri elvárásoknak mindenben megfelelő szereplővé nőtte ki magát a saját régiójában. A tranzakciónak köszönhetően az AutoWallis csoport tagjai által értékesített márkák további meghatározó pozíciójú flottamárkákkal egészültek ki, ami jól illeszkedik a tavaly meghirdetett stratégiába, melynek célja, hogy a vállalat 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen. A tulajdonszerzés a forgalmazott márkák számának bővítése mellett az AutoWallis egy másik fontos stratégiai célját is támogatja, mivel az elmúlt hónapokban bejelentett nemzetközi terjeszkedés mellett a magyar piacon is bővül a csoport értékesítési pontjainak száma. Az értékesítési és szerviz pontok számának növekedésével az

AutoWallis árbevételén belül bővülhet a nagyobb eredménytermelő képességű szolgáltatások volumene is.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben