Zuckerberg Facebook posztban osztotta meg az innovatív újdonságot. A Libra névre keresztelt Facebook-pénz küldetése az, hogy egy egyszerű, globális pénzügyi infrastruktúrát hozzon létre, amely több milliárd ember használhat világszerte – természetesen blockchain alapú fizetőeszközt beüzemelve 2020-tól.
A Libra abban különbözik a bitcointól és más kripovalutáktól, hogy spekulatív célra használt fizetőeszköz helyett fedezettel rendelkező digitális pénz akar lenni, így valójában egy tőzsdén kereskedett alap (ETF), ami kriptós csomagolással próbálja megúszni a szabályozást – írja a Financial Times. A Facebook online és offline fizetésekre akarja használni a saját pénzét, kezdetben a fejlődő piacokon, ahol nincs meg a banki háttér ahhoz, hogy fizetési szolgáltatásokkal lépjen partnerségre a Facebook.
Ez a tény nem cseng össze teljes mértékben a partnerek listájával, ahol nem éppen fejlődő országokban jelenlévő vállalatok szerepelnek: Mastercard, Uber, PayU, PayPal, eBay vagy épp a Spotify. A FintechRadar szerint az is nagy kérdés mindezek mellett, hogy a Facebook versenytársai, akik kimaradnak – például a bankok, Apple, Google – mit szólnak majd ahhoz, hogy Zuckerbergék bejelentkeztek a teljes fizetési piacra. Izgalmas időszak áll előttünk!