Hirdetés

Befektetők előtt a HSUP első évének legjobb projektjei

A HÖOK szakmai partnerségével, az EFOTT fesztivál kísérő rendezvényeként zajlik Kápolnásnyéken a Hungarian Startup University Program (HSUP) Demo Day eseménye. Itt mutatkozik be a HSUP projektcsapatai közül az a tíz, amelyet a program partnereiből álló szakértői testület a legígéretesebbnek ítélt a tanév végén.

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) kezdeményezésére, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakmai támogatásával tavaly 21 egyetemen elindított program, Magyarország első felsőoktatási startup képzése.

A gyakorlatorientált startup kurzus első évében több mint száz innovatív ötleten dolgoztak a csapatok az ország számos egyetemén. Munkájukat mentorok segítették és felügyelték, nemrégiben pedig a HSUP partnereiből álló szakértői testület kiválasztotta a tíz leginkább befektetésre és inkubációra érett projektet. A csapatoknak most először nyílik lehetőségük bemutatni projektjüket a hazai startup ökoszisztéma befektetői, szakértői előtt. Az eseményen köszöntőt mond Gulyás Tibor, az ITM innovációért felelős helyettes államtitkára, Dr. Birkner Zoltán, az NKFIH elnöke, valamint Kölkedi Krisztián, az NKFIH főosztályvezetője, a program ötletgazdája.

A Demo Day alkalmával a csapatok úgynevezett pitcheken prezentálják innovatív ötletüket a 6 fős szakmai zsűri előtt, amelyben olyan startup szaktekintélyek foglalnak helyet, mint Balogh Péter angyalbefektető, Hendrich Balázs, a Mathias Corvinus Collegium karrier- és szakmai fejlesztési központjának igazgatója, illetve Sohajda Júlia, a Vespucci Partners alapító vezérigazgatója. A zsűri a prezentációkat követően ajánlatot tesz a csapatoknak, szakmai felajánlásokkal vagy akár komoly tőkebefektetéssel segítve az ötletek megvalósulását.

A Demo Day után az NKFIH egyedi installációval és izgalmas programokkal is megjelenik az EFOTT fesztiválon, hogy bemutassa a fiataloknak a HSUP, az ÚNKP vagy az InnoGEN szemléletformáló, az ifjúsági innovációt ösztönző szakmai programjait.

(X)

Európában az energiaiparba áramlik leginkább a kockázati tőke

2024-ben eddig 5,7 milliárd dollár értékben kaptak a startupok európai kockázatitőke-befektetést energiaipari innovációk fejlesztésére. Ez egy viszonylag új, 2023-ban kezdődött trend: annak előtte az energiaipart megelőzték a pénzügyi és az egészségügyi innovációk, valamint a vállalati szoftverek. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Europe Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll az európai

Bővebben

Mit jelent impact alapon befektetni, és miért fontos a startupoknak, hogy mérjék a társadalmi hatásukat?

A Startup Safari 0. napján Bedő Beatrix, Szakacsits Szabolcs, Károlyi Antal és Eszter Elemér járták körbe, hogy milyen félreértések övezik a társadalmi hatásokat fókuszba helyező, úgynevezett impact befektetéseket, milyen nehézségei vannak itthon egy impact alapon építkező vállalkozónak, és mire van szükség a fejlődéshez.

Bővebben

A fejlett ökoszisztémák húzzák fel a kockázatitőke-befektetéseket 2024 első felében

A kockázatitőke-befektetések számát és mértékét az olyan fejlett ökoszisztémák húzzák felfelé 2024-ben, mint az USA, Kína és az Egyesült Királyság. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Global Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll a globális kockázati tőke.

Bővebben

Bátrabb vállalkozókat nyernénk azzal, ha nyíltan beszélnénk a term sheetekről

Bedő Beatrix szerint nem szabadna, hogy tabu legyen a befektetések pénzügyi és egyéb feltételeit összefoglaló dokumentum, a term sheet. Ha erről nyíltabban beszélnénk, olyan vállalkozókat nevelnénk, akik tájékozottabbak és nem kiszolgáltatottak a befektetőknek.

Bővebben

Hogyan ne égj ki, ha startupot építesz?

A startupszféra fokozottan kitett a kiégésnek: ott, ahol a munka nagyfokú elköteleződést, odaadást kíván meg, könnyű elveszítenie az embernek saját magát, és nehéz határt vonni. Hogyan csapja be magát a startupper, és hazudja ünnepnek a munkát? Hogyan tehetünk a kiégés ellen csapatszinten és egyénileg? Erről beszélgetett a Startup Safarin Bélavári Virág, a Munch marketingmenedzsere, valamint

Bővebben

Befektetői találkozót tart július 10-én a jótékonysági applikációt fejlesztő Sharity

A tőkével rendelkező cégeket, a jó ügyekért síkra szálló civil szervezeteket és az adományozó magánszemélyeket összekötő startup célja, hogy kilépjen a nemzetközi piacra – ehhez keres a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányán keresztül befektetőket.

Bővebben

Eszter Elemér: Nagyon utálom, amikor valaki a Hiventures-t piszkálja

Az angyalbefektető szerint a Hiventures egy, a nemzetközi gyakorlatban szokványos gazdaságélénkítő eszköz, ami betölti a funkcióját: megtanítja a vállalkozónak, hogy milyen az, amikor van pénze, és hozzájárul a tapasztalatot szerző vállalkozói réteg gyarapításához. Azt a szellemi munkát ugyanakkor nem spórolhatja meg az ökoszisztéma, hogy hogyan születhet minél több magyar sikersztori.

Bővebben

Nemzetközi franchise lehet a MyFarm-ból annak új befektetője, az első hazai McDonald’s tulajdonosa jóvoltából

Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai piacra a McDonald’s korábbi marketing igazgatótanácsi elnöke, Kercsmár András, aki a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.

Bővebben