Hirdetés

Befektetői találkozót tart július 10-én a jótékonysági applikációt fejlesztő Sharity

A tőkével rendelkező cégeket, a jó ügyekért síkra szálló civil szervezeteket és az adományozó magánszemélyeket összekötő startup célja, hogy kilépjen a nemzetközi piacra – ehhez keres a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányán keresztül befektetőket.

Július 10-én, szerdán 18 órakor a második, rá két hétre, július 24-én úgyszint 18 órakor pedig a harmadik befektetői találkozóját tartja a Sharity, az a magyar startup, ami hidat épít a vállalatok és a jó ügyek köré csoportosuló helyi közösségek között, ösztönözve a pozitív társadalmi és környezeti változásokat.

A találkozón a Sharity képviselője be fog számolni a projekt történetéről, céljairól, jövőbeni terveiről és a Tőkeportálon indítandó közösségi finanszírozási kampányuk várható menetrendjéről – azaz mindenről, ami egy megalapozott befektetéshez szükséges.

Mi a Sharity, és hogyan működik?

A Sharity-t két jogász, dr. Bársony Farkas és dr. Bujdosó Arnold alapította, akik arra a problémára figyeltek fel, hogy az adományozási kultúra igencsak alacsony színvonalon áll, mert az adományozás folyamata nem elég egyszerű, a pénzek felhasználása nem átlátható, és sokan hiába akarnának, egyszerűen nem tehetik meg, hogy anyagilag segítsék a számukra fontos ügyeket.

A Sharity megoldása, hogy – a fenntarthatósági célok mentén –

összeköti a tőkét (az erőforrásokban bővelkedő, ESG célokat teljesíteni és CSR tevékenységet folytatni kívánó céget), a kedvezményezettet (a jó ügyet képviselő, helyi civil szervezetet), valamint az adományozó magánszemélyt.

Ez úgy történik, hogy a startup először leszerződik a vállalatokkal. Ők egy megállapított összegben adománykeretet ajánlanak fel civil szervezetek részére, amit az általuk választott jótékonysági területekre (összhangban a vállalt fenntarthatósági célokkal) targetálnak, majd külön reklámszerződéssel egy reklámot is közzétesznek.

A Sharity applikációjában az adományozó nemcsak a pénzével, hanem az idejével is tud fizetni: egy reklámvideó megnézésével a hirdetési összeget az általa kiválasztott szervezet számára ajánlhatja fel, vagy szavazhat rá annak érdekében, hogy a vállalat felajánlott nyereményét a neki tetsző ügy kapja meg.

Így olyan kampányok születhetnek meg, mint a Jysk esetében: a kiskeresdelmi lánc minden új áruháza megnyitásakor a helyi civil szervezetek számára indított kampányt a Sharity-n keresztül, akik félmillió forint értékben levásárolható utalványokra pályázhattak. Hogy melyik civil szervezet kapta az összeget, azt a Sharity applikáció felhasználói szavazták meg egy Jsyk reklám megtekintését követően.

A szavazók plusz motiválása érdekében a Sharity az utóbbiak között is kisorsolt  tízezer forint értékben vásárlási ultaványokat. Az egyes kampányokba nagykövetként hírességek, influenszerek is becsatlakozhatnak: a fenti Jysk kampányt például az Irigy Hónaljmirigy, Harsányi Levente és Barabás Évi népszerűsítette.

A szarvasi Jysk-üzlet megnyitásának apropóján a felhasználók szavazatai alapján a Szarvas Kóbor és Elveszett Kutyái Egyesület kapta meg a félmillió forint értékű termékvásárlási utalványt a Sharity-n megvalósított kampányban. Forrás: Sharity Impact / Facebook

Azaz nyert a vállalat: a brandértéket növelő CSR-ért a Jysk megkapta a Magyar Marketing Szövetség Marketing Diamond Díját. Nyertek a jó ügyekért síkra szálló civil szervezetek, akik Jysk utalványokkal gazdagodtak. És nyertek a felhasználók, akik az idejükkel és szavazatukkal segítették a számukra szimpatikus ügyet, valamint ők is kaphattak Jysk utalványokat.

100-150 millió forintot akar bevonni a startup

A 2022-ben indult Sharity applikációban mostanra több mint 22 ezren regisztráltak, 850 ezer tranzakció történt több mint 100 civil szervezet részére, mindez 16 vállalati hirdetővel és 14 Sharity nagykövet segítségével. A cégbe eddig az OXO Labs szállt be 40 millió forinttal, magánbefektetőktől pedig 160 millió forint jött be. A harmadik körös befektetést a startup a most már nemzetközi kampányokat folytatni tudó Tőkeportál segítségével, közösségi finanszírozással szeretné bevonni.

A legkisebb befektetési összeg 50 ezer forint, a kampány keretében pedig a Sharity 100-150 millió forint tőke bevonását szeretné elérni, amelyet tervei megvalósítására, például nemzetközi piacon történő terjeszekedésre kíván felhasználni.

A Sharity befektetői találkozójra ezen a linken keresztül lehet regisztrálni, a Tőkeportálon pedig ide kattintva lehet előregisztrálni a közösségi finanszírozási kampányra.

NYITÓKÉP: Csisztu Zsuzsa magyar tornászbajnok, televíziós műsorvezető, jogász, egyúttal a Sharity magánbefektetője, valamint dr. Bársony Farkas, a startup társalapítója. Forrás: Sharity Impact / Facebook

Európában az energiaiparba áramlik leginkább a kockázati tőke

2024-ben eddig 5,7 milliárd dollár értékben kaptak a startupok európai kockázatitőke-befektetést energiaipari innovációk fejlesztésére. Ez egy viszonylag új, 2023-ban kezdődött trend: annak előtte az energiaipart megelőzték a pénzügyi és az egészségügyi innovációk, valamint a vállalati szoftverek. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Europe Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll az európai

Bővebben

Mit jelent impact alapon befektetni, és miért fontos a startupoknak, hogy mérjék a társadalmi hatásukat?

A Startup Safari 0. napján Bedő Beatrix, Szakacsits Szabolcs, Károlyi Antal és Eszter Elemér járták körbe, hogy milyen félreértések övezik a társadalmi hatásokat fókuszba helyező, úgynevezett impact befektetéseket, milyen nehézségei vannak itthon egy impact alapon építkező vállalkozónak, és mire van szükség a fejlődéshez.

Bővebben

A fejlett ökoszisztémák húzzák fel a kockázatitőke-befektetéseket 2024 első felében

A kockázatitőke-befektetések számát és mértékét az olyan fejlett ökoszisztémák húzzák felfelé 2024-ben, mint az USA, Kína és az Egyesült Királyság. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Global Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll a globális kockázati tőke.

Bővebben

Bátrabb vállalkozókat nyernénk azzal, ha nyíltan beszélnénk a term sheetekről

Bedő Beatrix szerint nem szabadna, hogy tabu legyen a befektetések pénzügyi és egyéb feltételeit összefoglaló dokumentum, a term sheet. Ha erről nyíltabban beszélnénk, olyan vállalkozókat nevelnénk, akik tájékozottabbak és nem kiszolgáltatottak a befektetőknek.

Bővebben

Hogyan ne égj ki, ha startupot építesz?

A startupszféra fokozottan kitett a kiégésnek: ott, ahol a munka nagyfokú elköteleződést, odaadást kíván meg, könnyű elveszítenie az embernek saját magát, és nehéz határt vonni. Hogyan csapja be magát a startupper, és hazudja ünnepnek a munkát? Hogyan tehetünk a kiégés ellen csapatszinten és egyénileg? Erről beszélgetett a Startup Safarin Bélavári Virág, a Munch marketingmenedzsere, valamint

Bővebben

Eszter Elemér: Nagyon utálom, amikor valaki a Hiventures-t piszkálja

Az angyalbefektető szerint a Hiventures egy, a nemzetközi gyakorlatban szokványos gazdaságélénkítő eszköz, ami betölti a funkcióját: megtanítja a vállalkozónak, hogy milyen az, amikor van pénze, és hozzájárul a tapasztalatot szerző vállalkozói réteg gyarapításához. Azt a szellemi munkát ugyanakkor nem spórolhatja meg az ökoszisztéma, hogy hogyan születhet minél több magyar sikersztori.

Bővebben

Nemzetközi franchise lehet a MyFarm-ból annak új befektetője, az első hazai McDonald’s tulajdonosa jóvoltából

Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai piacra a McDonald’s korábbi marketing igazgatótanácsi elnöke, Kercsmár András, aki a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.

Bővebben

Friss startupod van, és szeretnél tőkét bevonni? Erre figyelj a STRT szerint

Ahogy Balogh Petya a Startup Safarin elmondta: akkor érdemes egy startupnak befektetés után néznie, ha azt úgy tudja felhasználni, hogy még több pénze legyen belőle. Tudnia kell a vállalkozónak azt is, hogy a befektető nem a cég építésére, hanem arra ad pénzt, hogy profitja legyen – és ha ebből konfliktus születik, azt asszertíven, a befektető

Bővebben