A tőkével rendelkező cégeket, a jó ügyekért síkra szálló civil szervezeteket és az adományozó magánszemélyeket összekötő startup célja, hogy kilépjen a nemzetközi piacra – ehhez keres a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányán keresztül befektetőket.
Július 10-én, szerdán 18 órakor a második, rá két hétre, július 24-én úgyszint 18 órakor pedig a harmadik befektetői találkozóját tartja a Sharity, az a magyar startup, ami hidat épít a vállalatok és a jó ügyek köré csoportosuló helyi közösségek között, ösztönözve a pozitív társadalmi és környezeti változásokat.
A találkozón a Sharity képviselője be fog számolni a projekt történetéről, céljairól, jövőbeni terveiről és a Tőkeportálon indítandó közösségi finanszírozási kampányuk várható menetrendjéről – azaz mindenről, ami egy megalapozott befektetéshez szükséges.
Mi a Sharity, és hogyan működik?
A Sharity-t két jogász, dr. Bársony Farkas és dr. Bujdosó Arnold alapította, akik arra a problémára figyeltek fel, hogy az adományozási kultúra igencsak alacsony színvonalon áll, mert az adományozás folyamata nem elég egyszerű, a pénzek felhasználása nem átlátható, és sokan hiába akarnának, egyszerűen nem tehetik meg, hogy anyagilag segítsék a számukra fontos ügyeket.
A Sharity megoldása, hogy – a fenntarthatósági célok mentén –
összeköti a tőkét (az erőforrásokban bővelkedő, ESG célokat teljesíteni és CSR tevékenységet folytatni kívánó céget), a kedvezményezettet (a jó ügyet képviselő, helyi civil szervezetet), valamint az adományozó magánszemélyt.
Ez úgy történik, hogy a startup először leszerződik a vállalatokkal. Ők egy megállapított összegben adománykeretet ajánlanak fel civil szervezetek részére, amit az általuk választott jótékonysági területekre (összhangban a vállalt fenntarthatósági célokkal) targetálnak, majd külön reklámszerződéssel egy reklámot is közzétesznek.
A Sharity applikációjában az adományozó nemcsak a pénzével, hanem az idejével is tud fizetni: egy reklámvideó megnézésével a hirdetési összeget az általa kiválasztott szervezet számára ajánlhatja fel, vagy szavazhat rá annak érdekében, hogy a vállalat felajánlott nyereményét a neki tetsző ügy kapja meg.
Így olyan kampányok születhetnek meg, mint a Jysk esetében: a kiskeresdelmi lánc minden új áruháza megnyitásakor a helyi civil szervezetek számára indított kampányt a Sharity-n keresztül, akik félmillió forint értékben levásárolható utalványokra pályázhattak. Hogy melyik civil szervezet kapta az összeget, azt a Sharity applikáció felhasználói szavazták meg egy Jsyk reklám megtekintését követően.
A szavazók plusz motiválása érdekében a Sharity az utóbbiak között is kisorsolt tízezer forint értékben vásárlási ultaványokat. Az egyes kampányokba nagykövetként hírességek, influenszerek is becsatlakozhatnak: a fenti Jysk kampányt például az Irigy Hónaljmirigy, Harsányi Levente és Barabás Évi népszerűsítette.
A szarvasi Jysk-üzlet megnyitásának apropóján a felhasználók szavazatai alapján a Szarvas Kóbor és Elveszett Kutyái Egyesület kapta meg a félmillió forint értékű termékvásárlási utalványt a Sharity-n megvalósított kampányban. Forrás: Sharity Impact / Facebook
Azaz nyert a vállalat: a brandértéket növelő CSR-ért a Jysk megkapta a Magyar Marketing Szövetség Marketing Diamond Díját. Nyertek a jó ügyekért síkra szálló civil szervezetek, akik Jysk utalványokkal gazdagodtak. És nyertek a felhasználók, akik az idejükkel és szavazatukkal segítették a számukra szimpatikus ügyet, valamint ők is kaphattak Jysk utalványokat.
100-150 millió forintot akar bevonni a startup
A 2022-ben indult Sharity applikációban mostanra több mint 22 ezren regisztráltak, 850 ezer tranzakció történt több mint 100 civil szervezet részére, mindez 16 vállalati hirdetővel és 14 Sharity nagykövet segítségével. A cégbe eddig az OXO Labs szállt be 40 millió forinttal, magánbefektetőktől pedig 160 millió forint jött be. A harmadik körös befektetést a startup a most már nemzetközi kampányokat folytatni tudó Tőkeportál segítségével, közösségi finanszírozással szeretné bevonni.
A legkisebb befektetési összeg 50 ezer forint, a kampány keretében pedig a Sharity 100-150 millió forint tőke bevonását szeretné elérni, amelyet tervei megvalósítására, például nemzetközi piacon történő terjeszekedésre kíván felhasználni.
A Sharity befektetői találkozójra ezen a linken keresztül lehet regisztrálni, a Tőkeportálon pedig ide kattintva lehet előregisztrálni a közösségi finanszírozási kampányra.
NYITÓKÉP: Csisztu Zsuzsa magyar tornászbajnok, televíziós műsorvezető, jogász, egyúttal a Sharity magánbefektetője, valamint dr. Bársony Farkas, a startup társalapítója. Forrás: Sharity Impact / Facebook