Hirdetés

Befektetői találkozót tart július 10-én a jótékonysági applikációt fejlesztő Sharity

A tőkével rendelkező cégeket, a jó ügyekért síkra szálló civil szervezeteket és az adományozó magánszemélyeket összekötő startup célja, hogy kilépjen a nemzetközi piacra – ehhez keres a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányán keresztül befektetőket.

Július 10-én, szerdán 18 órakor a második, rá két hétre, július 24-én úgyszint 18 órakor pedig a harmadik befektetői találkozóját tartja a Sharity, az a magyar startup, ami hidat épít a vállalatok és a jó ügyek köré csoportosuló helyi közösségek között, ösztönözve a pozitív társadalmi és környezeti változásokat.

A találkozón a Sharity képviselője be fog számolni a projekt történetéről, céljairól, jövőbeni terveiről és a Tőkeportálon indítandó közösségi finanszírozási kampányuk várható menetrendjéről – azaz mindenről, ami egy megalapozott befektetéshez szükséges.

Mi a Sharity, és hogyan működik?

A Sharity-t két jogász, dr. Bársony Farkas és dr. Bujdosó Arnold alapította, akik arra a problémára figyeltek fel, hogy az adományozási kultúra igencsak alacsony színvonalon áll, mert az adományozás folyamata nem elég egyszerű, a pénzek felhasználása nem átlátható, és sokan hiába akarnának, egyszerűen nem tehetik meg, hogy anyagilag segítsék a számukra fontos ügyeket.

A Sharity megoldása, hogy – a fenntarthatósági célok mentén –

összeköti a tőkét (az erőforrásokban bővelkedő, ESG célokat teljesíteni és CSR tevékenységet folytatni kívánó céget), a kedvezményezettet (a jó ügyet képviselő, helyi civil szervezetet), valamint az adományozó magánszemélyt.

Ez úgy történik, hogy a startup először leszerződik a vállalatokkal. Ők egy megállapított összegben adománykeretet ajánlanak fel civil szervezetek részére, amit az általuk választott jótékonysági területekre (összhangban a vállalt fenntarthatósági célokkal) targetálnak, majd külön reklámszerződéssel egy reklámot is közzétesznek.

A Sharity applikációjában az adományozó nemcsak a pénzével, hanem az idejével is tud fizetni: egy reklámvideó megnézésével a hirdetési összeget az általa kiválasztott szervezet számára ajánlhatja fel, vagy szavazhat rá annak érdekében, hogy a vállalat felajánlott nyereményét a neki tetsző ügy kapja meg.

Így olyan kampányok születhetnek meg, mint a Jysk esetében: a kiskeresdelmi lánc minden új áruháza megnyitásakor a helyi civil szervezetek számára indított kampányt a Sharity-n keresztül, akik félmillió forint értékben levásárolható utalványokra pályázhattak. Hogy melyik civil szervezet kapta az összeget, azt a Sharity applikáció felhasználói szavazták meg egy Jsyk reklám megtekintését követően.

A szavazók plusz motiválása érdekében a Sharity az utóbbiak között is kisorsolt  tízezer forint értékben vásárlási ultaványokat. Az egyes kampányokba nagykövetként hírességek, influenszerek is becsatlakozhatnak: a fenti Jysk kampányt például az Irigy Hónaljmirigy, Harsányi Levente és Barabás Évi népszerűsítette.

A szarvasi Jysk-üzlet megnyitásának apropóján a felhasználók szavazatai alapján a Szarvas Kóbor és Elveszett Kutyái Egyesület kapta meg a félmillió forint értékű termékvásárlási utalványt a Sharity-n megvalósított kampányban. Forrás: Sharity Impact / Facebook

Azaz nyert a vállalat: a brandértéket növelő CSR-ért a Jysk megkapta a Magyar Marketing Szövetség Marketing Diamond Díját. Nyertek a jó ügyekért síkra szálló civil szervezetek, akik Jysk utalványokkal gazdagodtak. És nyertek a felhasználók, akik az idejükkel és szavazatukkal segítették a számukra szimpatikus ügyet, valamint ők is kaphattak Jysk utalványokat.

100-150 millió forintot akar bevonni a startup

A 2022-ben indult Sharity applikációban mostanra több mint 22 ezren regisztráltak, 850 ezer tranzakció történt több mint 100 civil szervezet részére, mindez 16 vállalati hirdetővel és 14 Sharity nagykövet segítségével. A cégbe eddig az OXO Labs szállt be 40 millió forinttal, magánbefektetőktől pedig 160 millió forint jött be. A harmadik körös befektetést a startup a most már nemzetközi kampányokat folytatni tudó Tőkeportál segítségével, közösségi finanszírozással szeretné bevonni.

A legkisebb befektetési összeg 50 ezer forint, a kampány keretében pedig a Sharity 100-150 millió forint tőke bevonását szeretné elérni, amelyet tervei megvalósítására, például nemzetközi piacon történő terjeszekedésre kíván felhasználni.

A Sharity befektetői találkozójra ezen a linken keresztül lehet regisztrálni, a Tőkeportálon pedig ide kattintva lehet előregisztrálni a közösségi finanszírozási kampányra.

NYITÓKÉP: Csisztu Zsuzsa magyar tornászbajnok, televíziós műsorvezető, jogász, egyúttal a Sharity magánbefektetője, valamint dr. Bársony Farkas, a startup társalapítója. Forrás: Sharity Impact / Facebook

Egyre élesebb a verseny a magas színvonalú AI-szakemberekért – a Microsoft és az ElevenLabs is új szakemberekkel erősíti csapatát

Az egyik Európából, a másik az USA-ból csábított át magához magas minőségű AI-kutatókat és -mérnököket. De mi hajtja fel a szakemberek iránti keresletet, és mikor szűnhet meg a tehetséghiány?

Bővebben

Nagy lehetőség van a magyar startupokban arra, hogy gyorsan nemzetközi szintre emelhessék a technológiájukat – mondja Pierre Martensson, a Scale Factory alapítója

A Scale Factory nem az USA-ba, hanem az ázsiai és csendes-óceáni piacokra akarja kilőni a CEE régió startupjait és scaleupjait. De miért pont oda? Mire kell figyelned, ha kelet felé akarsz terjeszkedni, és mivel kell rendelkezned, ha a Scale Factory segítségével akarsz külföldön skálázódni? Ezekről kérdeztük Pierre Martenssont, a Scale Factory alapítóját és ügyvezető partnerét.

Bővebben

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

„There is great potential in Hungarian startups to quickly elevate their technology to an international level,” says Pierre Martensson, founder of The Scale Factory

The Scale Factory aims to launch scaleups from the CEE region into the Asian and Pacific markets rather than the U.S. But why there? What should you consider if you want to expand eastward, and what do you need to have in place if you want to scale internationally with The Scale Factory’s support? We

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben