A Grab az Uber legnagyobb versenytársa Ázsiában, és a piaci változásokat követve új üzletágat nyitottak, belekezdtek egy online fizetési szolgáltatás fejlesztésébe.
Kezdetben csak a Grab-fuvarokat lehetett ezzel a rendszerrel fizetni, ám év végéig más szolgáltatókat is be akarnak vonni az online fizetési rendszer használatába. Az első csatlakozók már megvannak: többnyire szingapúri étkezdék a cég főhadiszállása körül, ám a kör tovább bővül.
Maga a technológia előre vásárolt kreditekkel működik, a felhasználó beszkenneli a szolgáltató QR kódját, begépeli az összeget és már nyomhatja is a fizetés gombot.
„Sokat beszéltünk arról, milyen terveink vannak, de most a legfontosabb az, hogy a GrabPay helyettesítse a pénztárcát. Ha otthon hagyom a tárcámat, ki tudok fizetni egy reggelit, ebédet vagy vacsorát. Idővel tudok majd különböző árucikkekért vagy akár a napi élelmiszerért is fizetni. A szingapúri kereskedőknek ez egy hatalmas lehetőség, abban a pillanatban, amikor elkezdik használni az alkalmazást, négymillió vásárlóhoz jutnak el” – nyilatkozta Hooi Ling Tan, a Grab társalapítója.