Hirdetés

Azerbajdzsáni innovációkat hoz Európába az induló akcelerációs program

Validációs program indul az azeri startup ökoszisztéma fellendítéséért az Innovation Agency Azerbaijan, a Turan Trade szervezésében. A Discover Europe – Azerbaijan célja, hogy minél több azeri innovációnak adja meg a lehetőséget az európai piacra lépésre. A Discover Europe programok megvalósítója, az azeri program szakmai partnere, a budapesti, berlini és londoni innovációs központokkal rendelkező Startup Campus.

Hirdetés

10 hetes akcelerációs program veszi kezdetét idén ősszel az Innovation Agency Azerbaijan, a Turan Trade és a Startup Campus közreműködésével. A Discover Europe – Azerbaijan segít a résztvevőknek kapcsolatokat építeni a piacok kulcsszereplőivel, összehozza őket iparági mentorokkal, befektetőkkel és vállalkozásokkal, valamint láthatóságot biztosít számukra.

A Discover Europe programsorozat segítségével Magyarország, Németország és az Egyesült Királyság innovációs ökoszisztémáit ismerhetik meg a résztvevők, valamint üzleti validációt szerezhetnek az európai piacon. A cél, a világ közel jövőben vezető innovációinak európai piacra lépésének ösztönzése Budapesten keresztül.

Az induló azeri együttműködés részleteit ismertették a szervezők a Discover Europe – Azerbaijan: Info Day eseményen, amelyet a Innovation Agency Azerbaijan szervezett. A rendezvényen az azeri akcelerátorok, kockázatitőke-befektetők, startupok, KKV-k, egyetemek és egyéb szervezetek vettek részt azért, hogy megismerjék a program részleteit. A nyitóbeszédet a bp, a világ egyik legnagyobb olaj- és gázvállalatának kommunikációs alelnöke adta elő Bakhtiyar Aslanbayli személyében. A nagyvállalat szponzorként állt a program mellé, hiszen kiemelten fontosnak tartja a startup ökoszisztéma fejlesztését a tudás és innovációs gondolkodásmód folyamatos fejlesztésével. Az eseményen egyaránt felszólaltak a program partnerei részéről Tural Kerimli, az Innovation Agency Azerbaijan elnöke és Dr. Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség ügyvezetője. Beszélt a kezdeményezésről továbbá a szervezők oldaláról Ibrahim Ismaylov, a Turan Trade alapítója és igazgatója, valamint Exton-Pongrácz Olívia, a Startup Campus London programmenedzsere is.

A Discover Europe – Azerbaijan program két szakmai részből áll. A most szeptemberben induló „Module A” fiatal vállalkozók számára készült azért, hogy megtanítsa számukra, hogyan vigyenek egy kész vállalkozást nemzetközi piacra. A 10 hetes program támogatja a résztvevőket, hogyan találják meg a számukra megfelelő európai piacot és miként gondolkozzanak globálisan, továbbá segít a résztvevőknek egy eredményes külpiacra lépési stratégia kialakításában. A legjobb cégek több napos üzleti úton vehetnek majd részt Budapesten. A Module B egyetemi tanulók részére jött létre, amely során a hallgatók megtanulhatják egy innovatív vállalkozás létrehozásának szakaszait egészen a kezdetektől. Ez a program 2022 elején fog indulni.

A program részleteiről további információt a partnerek startupok és innovatív kkv-k az alábbi linken kaphatnak: https://www.discovereurope.az/

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben