Hirdetés

Azerbajdzsáni innovációkat hoz Európába az induló akcelerációs program

Validációs program indul az azeri startup ökoszisztéma fellendítéséért az Innovation Agency Azerbaijan, a Turan Trade szervezésében. A Discover Europe – Azerbaijan célja, hogy minél több azeri innovációnak adja meg a lehetőséget az európai piacra lépésre. A Discover Europe programok megvalósítója, az azeri program szakmai partnere, a budapesti, berlini és londoni innovációs központokkal rendelkező Startup Campus.

Hirdetés

10 hetes akcelerációs program veszi kezdetét idén ősszel az Innovation Agency Azerbaijan, a Turan Trade és a Startup Campus közreműködésével. A Discover Europe – Azerbaijan segít a résztvevőknek kapcsolatokat építeni a piacok kulcsszereplőivel, összehozza őket iparági mentorokkal, befektetőkkel és vállalkozásokkal, valamint láthatóságot biztosít számukra.

A Discover Europe programsorozat segítségével Magyarország, Németország és az Egyesült Királyság innovációs ökoszisztémáit ismerhetik meg a résztvevők, valamint üzleti validációt szerezhetnek az európai piacon. A cél, a világ közel jövőben vezető innovációinak európai piacra lépésének ösztönzése Budapesten keresztül.

Az induló azeri együttműködés részleteit ismertették a szervezők a Discover Europe – Azerbaijan: Info Day eseményen, amelyet a Innovation Agency Azerbaijan szervezett. A rendezvényen az azeri akcelerátorok, kockázatitőke-befektetők, startupok, KKV-k, egyetemek és egyéb szervezetek vettek részt azért, hogy megismerjék a program részleteit. A nyitóbeszédet a bp, a világ egyik legnagyobb olaj- és gázvállalatának kommunikációs alelnöke adta elő Bakhtiyar Aslanbayli személyében. A nagyvállalat szponzorként állt a program mellé, hiszen kiemelten fontosnak tartja a startup ökoszisztéma fejlesztését a tudás és innovációs gondolkodásmód folyamatos fejlesztésével. Az eseményen egyaránt felszólaltak a program partnerei részéről Tural Kerimli, az Innovation Agency Azerbaijan elnöke és Dr. Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség ügyvezetője. Beszélt a kezdeményezésről továbbá a szervezők oldaláról Ibrahim Ismaylov, a Turan Trade alapítója és igazgatója, valamint Exton-Pongrácz Olívia, a Startup Campus London programmenedzsere is.

A Discover Europe – Azerbaijan program két szakmai részből áll. A most szeptemberben induló „Module A” fiatal vállalkozók számára készült azért, hogy megtanítsa számukra, hogyan vigyenek egy kész vállalkozást nemzetközi piacra. A 10 hetes program támogatja a résztvevőket, hogyan találják meg a számukra megfelelő európai piacot és miként gondolkozzanak globálisan, továbbá segít a résztvevőknek egy eredményes külpiacra lépési stratégia kialakításában. A legjobb cégek több napos üzleti úton vehetnek majd részt Budapesten. A Module B egyetemi tanulók részére jött létre, amely során a hallgatók megtanulhatják egy innovatív vállalkozás létrehozásának szakaszait egészen a kezdetektől. Ez a program 2022 elején fog indulni.

A program részleteiről további információt a partnerek startupok és innovatív kkv-k az alábbi linken kaphatnak: https://www.discovereurope.az/

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben