Hirdetés

Az űripar nem csak a zseniknek való – ezt vallja az ESERO Hungary program

Idén csatlakozik Magyarország az Európai Űrügynökség fiatalokat és tanáraikat célzó programjához. Az ESERO Hungary célja, hogy gyakorlati foglalkozásokkal a diákokat, ingyenes képzésekkel pedig a tanárokat hozza közelebb az űriparhoz, és ezen keresztül elősegítse a STEM-területek oktatását.

Az Európai Űrügynökség (ESA) célja, hogy elősegítse az európai űrkapacitás fejlesztését, és erősítse Európa pozícióját az űripari beruházások terén. A jelenleg 22 tagállamot számláló nemzetközi szervezet ennek mentén 2006-ban indította el az Európai Űrkutatási Oktatási Erőforrás Iroda (European Space Education Resource Office, azaz ESERO) programját, amely az űrkutatáson keresztül szeretteti meg a fiatal korosztályt és edukálja az oktatókat a STEM-tantárgyakra.

Azaz a program az űripari fejlesztések, gyakorlati alkalmazások és az űriparban rejlő karrierlehetőségek bemutatásán keresztül növeli az európai tudás- és műveltségi szintet a tudományos, technológiai, mérnöki és matematikai tudományok terén, és lerombolja azt a sztereotípiát, hogy a STEM-területek és az űrkutatás csak a zseniknek valók.

Magyarország 2024-ben csatlakozik az ESERO-hoz a Külgazdasági és Külügyminisztérium támogatásával. Az ESERO Hungary program megvalósításában a Design Terminal, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) és a Magyar Asztronautikai Társaság (MANT) is közreműködik.

Robotépítés és szimuláció a diákoknak, ingyenes képzések a tanároknak

Az ESERO Hungary tevékenysége kétfelé ágazik: egyik oldalról a diákokra, másik oldalról az őket tanító tanárokra fókuszál.

Így a program részeként a magyarországi megvalósítók számos gyakorlati foglalkozást szerveznek, amelyek során a diákok közvetlenül megtapasztalhatják az űrkutatás izgalmait és kihívásait:

robotokat építhetnek, rakétákat indíthatnak vagy akár szimuláció által alkothatják meg az életet egy Hold bázison.

Ezek a programok nemcsak szórakoztatóak, de komoly tudományos alapokon is nyugszanak, és segítenek a diákoknak abban, hogy jobban megértsék a STEM-tárgyak összetettségét és szépségét.

Másrészt a program az általános és középiskolai tanárok számára kínál ingyenes képzéseket, oktatási anyagokat, workshopokat és tanulmányi utakat. Ezek a képzések lehetővé teszik az oktatók számára, hogy a legújabb és legérdekesebb módszerekkel keltsék fel a diákok érdeklődését a STEM-tárgyak iránt.

További információk az ESERO Hungary oldalán olvashatók.

KÉPEK: Design Terminal

Amíg nem sikerül skálázni az újságírók számát, addig a média kihagyott ziccer marad a startup-ökoszisztéma számára

Nagy szükség lenne egy virágzó, plurális médiakörnyezetre a startupvilágban, ami tisztítani tudja az ökoszisztémát, és ami rendszerszinten képes betölteni az ökoszisztéma fejlesztését szolgáló funkciók sokaságát. A közéletben az újságírók képesek ilyesfajta hatást elérni – csak az ottani piac éppenséggel nem kong úgy az ürességtől, mint a startupmédia.

Bővebben

Oszkó Péter: Még a startup-ökoszisztémában is csak szégyenlősen beszélünk a pénzügyeinkről

Az OXO vezetője szerint mindenki titkolja, hogy milyen értékelés mellett mekkora befektetést kapott, és hogy egy exitnél kinek mennyi jutott. Pedig ha transzparensen beszélnénk a pénzügyeinkről, segíthetnénk a szereplőknek abban, hogy jobb döntéseket hozzanak.

Bővebben

10 grafikon arról, hogy hogyan alakulnak az AI kockázati befektetések a világon és Európában

A generatív AI szárnyal, a startupok az applikációk világában keresik a mesterséges intelligencia felhasználását, az európai befektetések pedig az AI által optimalizált működést, a robotikát és a gyógyszerkutatást részesítik előnyben. Mutatjuk a Dealroom friss statisztikáit.

Bővebben

Hogyan legyél sikeres intézményi befektető nélkül Magyarországon? Bemutatjuk a Screvo-t

A különböző márkák nyereményjátékait egy platformra terelő Screvo alapítóit nem vetette fel a pénz – ahelyett azonban, hogy egyből egy intézményi befektetőhöz rohantak volna az ötletükkel, inkább tudatosan felmérték, hogy meddig ér a takarójuk, a piaci igények szerint fejlesztettek prototípust, és a befektetési feltételek teljesítése helyett a sales-re koncentráltak. Az eredmény: visszatérő multi ügyfelek, dinamikus

Bővebben

Változás az innovációs politikában: Lemondott Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter, már meg is van az utódja

Csák azért mond le, mert szerinte a négy évre tervezett munkát két év alatt sikerült elvégezni, és átadná a stafétabotot a fiataloknak. Helyét Hankó Balázs eddigi innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkár veszi át.

Bővebben

Honnan tudhatod, hogy jó startupalapító lehet belőled?

Legyél megszállott az ötleteddel kapcsolatban, mérd fel, hogy kik segíthetneked neked mentorként, az ördög ügyvédjeként és társalapítóként, valamint legyél kitartó, és úgy alakítsd az ötleted, hogy az tényleg a leendő ügyfeleid igényeit elégítse ki: ezek Zoe Hewitt, a londoni Sequoia Capital tehetségek felkutatásáért felelős alelnökének tippjei.

Bővebben

Harmadik éve stagnál a magyar startup-ökoszisztéma a StartupBlink jelentése szerint

A StartupBlink 2024-es ökoszisztéma-jelentésében az 50. legfejlettebb startup-ökoszisztéma a magyar. Hazánk legnagyobb előnye az üzleti tevékenységekkel kapcsolatos alacsony rezsiköltségek és az alacsony megélhetési költségeket, míg a legnagyobb hátránya az IT szakemberek kivándorlása. Mutatjuk a részleteket.

Bővebben

Hild Imre: Az állam pénzköltő narratívája és a jó példák hiánya tehet arról, hogy nem elég jók a magyar startupok

A magyar állam működésében a pénz határoz meg mindent, és ő akarja megmondani, hogy milyen a jó startup – miközben a szerepe csak az kéne legyen, hogy a szereplők közti kommunikációt biztosítsa. Ráadásul sokszor sem a startupok, sem a tanácsadóik nem tudják, hogy hogyan kéne jó startupot építeni. Erről és még rengeteg másról beszélgettünk Hild

Bővebben