Hirdetés

Az Uber folytatja!

Habár sokan hátrahőköltek a hírektől, hogy már a Délkelet-ázsiai piacon is feladta a harcot riválisa ellen az Uber – azért a cég kilátásai még így is fényesek. Összeszedtük, hol van kialakulóban még komoly versenyhelyzet, és hogy mit a kilátások a jövőre nézve.

Miután eladta Délkelet-Ázsia üzleti vállalkozását a rivális Grab 27,5%-os részesedéséért, az Uber vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi megnyugtatta alkalmazottait és felhasználóit: az Uber továbbra is a globális terjeszkedésén dolgozik. Persze, a költségek csökkentése továbbra is alapvető fontosságú lesz, mivel az sem titok, hogy az Uber jövőre az IPO felé tart. De nem engedheti meg magának, hogy lazítson azért sem, mert a szóbanforgó személyszállítási iparág 2025-re – becslések szerint – 276 milliárd dollárra fog növekedni, és ideális lenne ennek minél nagyobb hányadát a cég birtokában tudni.

Viszlát Uber, hello részvények!

Kína: Uber búcsút mondott a kétmilliárdos országnak, cserébe viszont 2016-ban 20%-os részesedést szerzett a Didibe. A kínai rivális most 56 milliárd dollárt ér.

Délkelet-Ázsia: Uber szintén hátralépett egyet a Grab javára, erről korábban itt számoltunk be.

Oroszország: Yandex…ő az egyeduralkodó. Az Uber éppen ezért távozott 2017-ben, és 36,6% -os részesedést szerzett a Yandex-ben.

Uber a ringben!

Brazília: Uber-nek jó forgalma van, az emberek szeretik, de jelen van a nagy vetélytárs a 99. Nem könnyű a helyzet, hiszen a kínai Didi támogatja a helyi vállalkozást, ezzel valóban versenyképesekké váltak.

India: A helyi riválisa nem más, mint az Ola, akik nagyjából 5 milliárd dollár értékű cégként vannak jelen. Több mint 110 városban működik, míg Uber csak 30 indiai településen van jelen. Ennek ellenére Dara és az Uber a közeljövőben nagy erőkkel fog dolgozni az indiai terjeszkedésen…

Japán: Az Ubernek itt is szembe kell néznie a Didivel. A cég azonban nem volt rest kooperálni a helyi taxitársaságokkal – a világ legnagyobb taxis paradicsomában máshogy nagyon nem is lett volna esélye.

“Hihetetlen lehetőség rejlik Japánban. Nagyon meglepődtem, hogy mégsem megy úgy az üzlet, mint hittem. Aztán rá kellett ébrednem, hogy Japán közlekedéstörténete egészen speciális, más nézőpontot kellett itt érvényesíteni.” – mondta korábban a vezérigazgató. 

• Ausztrália: Uber jelen van, de az indiai Ola gyorsan halad a régióban…

Ki a verseny nyertese?

Valószínűleg a SoftBank. A japán konglomerátum nagyjából minden egyes versenyzőnél befektetett, így olyan nagy kockázat nem vár rá.

Dara Khosrowshahi nyilatkozatához hozzá tartozik, hogy az Uber mindenütt riválisokba ütközik, akikkel tetszik vagy nem, de szembe kell néznie, bárhová is megy. …és lássuk be, a verseny a legjobb indulattal is mindig alacsonyabb árakat eredményez, az alacsonyabb árak pedig mindig kevesebb bevételt.

Keresik a legdinamikusabban növekvő techcégeket

Újra pályázhatnak a Technology Fast 50 díjra a gyorsan fejlődő technológiai cégek: a Deloitte immár 23. éve hirdeti meg közép-európai versenyét, amely a technológiai iparág leggyorsabban növekvő vállalatait rangsorolja. Mind a már befutott, mind a feltörekvő technológiai vállalatoknak platformot biztosítva arra, hogy szélesebb körben bemutathassák innovatív megoldásaikat.

Bővebben

Minden negyedik hazai fintech cég részesült már kockázatitőke befektetésben

A hazai fintech szektor bővülése a koronavírus-járvány megjelenését követően is folytatódott, mára csaknem 150 aktív FinTech vállalkozás működik az országban, amelyek több mint 8 ezer dolgozót foglalkoztatnak, együttes árbevételük pedig meghaladta a 170 milliárd forintot – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, 2022-es FinTech és digitalizációs jelentéséből.

Bővebben

Kalandozások a tokenizáció világában

A blockchain technológia és az erre épülő tokenizáció az élet egyre több területén van jelen. Pontosan ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy megismertessük és megértessük ennek előnyeit az üzleti döntéshozókkal – mondta Czeglédi Tamás a Blockchain koalíció szakmai vezetője, a Kalandozások a tokenizáció világában című online kiadványuk megjelenése kapcsán.

Bővebben

Orvosokkal közösen tervezik a jövő magyar kórházait

Automatizált robotrendszerekkel, a páciensek és a dolgozók mozgásának előzetes szimulációjával és a gazdaságos üzemeltetést szolgáló energetikai megoldásokkal segíti a hatékony betegellátást az egészségügyi intézmények következő generációja. Ezeket az orvosokkal szoros együttműködésben alkotják meg az építészek. Már Magyarországon is több ilyen projekt van folyamatban, amelyek tervezésén a kórházfejlesztés terén új szemléletet meghonosító Paulinyi & Partners építésziroda dolgozik.

Bővebben

Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában

Környezetérzékelés, GPS-es és mobilnetes pozícionálás, pontos kamerarendszer. Többek közt ezek az önvezető járművek elengedhetetlen feltételei. A győri Széchenyi István Egyetem csapata évek óta fejleszti autonóm járművét, most pedig izgalmas kihívás előtt áll: július elején a franciaországi Nogaro városában egy komplex feladatokból álló nemzetközi versenyen vesznek részt, ahol a precíziós önvezetéshez szükséges netkapcsolatot a Yettel biztosítja számukra.

Bővebben

Hetvenmillió forintos fejlesztéssel épül a jövő hálózata a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban

Autonóm villamossági hálózatot építenek ki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ipar 4.0 Technológiai Központjában a Schneider Electric műszaki támogatásával. Az úgynevezett micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások. A Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, több mint kétezer munkavállalóval Magyarországon.

Bővebben