Hirdetés

Az OTP ismét elindította nemzetközi startup programját

Az OTP Bank ötödik alkalommal indítja el nemzetközi startup együttműködési programját, az OTP Startup Booster Programot. A pénzintézet különböző területeit bevonva üzleti fókuszú együttműködést, pilot projekteket tervez megvalósítani a sikeres pályázókkal.

Hirdetés

A már validált termékkel rendelkező startupok, vagy intenzív növekedési fázisban lévő scaleupok jelentkezését március 7-től április 11-ig várja a hitelintézet. A csoportszintű programot koordináló OTP LAB a január elejétől február közepéig tartó előkészítő szakaszban több, mint 150 üzleti igényt, témát gyűjtött össze, amelyekre a későbbiekben kiválasztott startupokkal együttműködésben keresnek innovatív megoldásokat.

Idén kiemelt szerepet kapnak a beyond banking, vagyis a klasszikus pénzügyi szolgáltatásokon túlmutató megoldások, illetve a fenntarthatóság, az ügyfelek és a bank környezettudatos mindennapjait segítő innovációk.

Az idei Startup Booster Programra az alábbi témakörökben várja a bank a startupok jelentkezését:

  • ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás
  • belső hatékonyság-növelés
  • lakossági bankoláshoz kötődő termékspecifikus innovációk
  • vállalati bankoláshoz kötődő termékspecifikus innovációk
  • beyond banking és fenntarthatóság
  • a fenti kategóriákba nem sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű megoldások.

A startupokkal közös pilot időszak 2022. szeptember 5-én indul és november 25-ig tart. A Demo Day-t követően a legígéretesebb pilotokat bemutató startupok a 2023. január 1. és június 30. közötti rollout szakaszban megkezdhetik fejlesztéseik éles bevezetését az OTP Csoport valamely tagjában, egy hosszútávú partneri szerződés keretein belül.

A startupok kiválasztása idén is három lépcsőben történik: A jelentkezéshez ki kell tölteni az online elérhető pályázati űrlapot, majd a jelentkezők előszűrését követően a kiválasztott startupok online interjún találkozhatnak a szakterületek képviselőivel. A top 25-30 startup képviselőit az OTP Bank meghívja a Selection Days elnevezésű végső válogatóra, amelyet a tervek szerint idén Budapesten, az Akvárium Klubban rendeznek meg május végén, személyes részvétellel.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben