Hirdetés

Az OTP ismét elindította nemzetközi startup programját

Az OTP Bank ötödik alkalommal indítja el nemzetközi startup együttműködési programját, az OTP Startup Booster Programot. A pénzintézet különböző területeit bevonva üzleti fókuszú együttműködést, pilot projekteket tervez megvalósítani a sikeres pályázókkal.

A már validált termékkel rendelkező startupok, vagy intenzív növekedési fázisban lévő scaleupok jelentkezését március 7-től április 11-ig várja a hitelintézet. A csoportszintű programot koordináló OTP LAB a január elejétől február közepéig tartó előkészítő szakaszban több, mint 150 üzleti igényt, témát gyűjtött össze, amelyekre a későbbiekben kiválasztott startupokkal együttműködésben keresnek innovatív megoldásokat.

Idén kiemelt szerepet kapnak a beyond banking, vagyis a klasszikus pénzügyi szolgáltatásokon túlmutató megoldások, illetve a fenntarthatóság, az ügyfelek és a bank környezettudatos mindennapjait segítő innovációk.

Az idei Startup Booster Programra az alábbi témakörökben várja a bank a startupok jelentkezését:

  • ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás
  • belső hatékonyság-növelés
  • lakossági bankoláshoz kötődő termékspecifikus innovációk
  • vállalati bankoláshoz kötődő termékspecifikus innovációk
  • beyond banking és fenntarthatóság
  • a fenti kategóriákba nem sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű megoldások.

A startupokkal közös pilot időszak 2022. szeptember 5-én indul és november 25-ig tart. A Demo Day-t követően a legígéretesebb pilotokat bemutató startupok a 2023. január 1. és június 30. közötti rollout szakaszban megkezdhetik fejlesztéseik éles bevezetését az OTP Csoport valamely tagjában, egy hosszútávú partneri szerződés keretein belül.

A startupok kiválasztása idén is három lépcsőben történik: A jelentkezéshez ki kell tölteni az online elérhető pályázati űrlapot, majd a jelentkezők előszűrését követően a kiválasztott startupok online interjún találkozhatnak a szakterületek képviselőivel. A top 25-30 startup képviselőit az OTP Bank meghívja a Selection Days elnevezésű végső válogatóra, amelyet a tervek szerint idén Budapesten, az Akvárium Klubban rendeznek meg május végén, személyes részvétellel.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben