Az oktatásnak lépést kell tartania a digitalizációval

A digitalizáció térnyerését jól mutatja, hogy ma átlagosan egy családban minden főre két digitális eszköz jut. A gyerekek korán, 4-5 éves kortól rendszeres használóivá válnak, később pedig a játék mellett már legalább 56 százalékuk tanulásra is használja.

A változás az oktatásban is megjelent: az iskolák 98 százaléka rendelkezik legalább egy olyan teremmel, amely megfelel az aktuális igényeknek. A K&H Csoport szerint az oktatásában a pénzügyi tudatosság kialakításának nagyobb hangsúlyt kellene kapnia, a megfelelő módját pedig az adja, ha lépést tartunk a digitális átalakulással.

Napjainkra a digitális oktatás túllépte az informatika órák kereteit. A digitalizáció jelen van az otthonunkban, a munkahelyünkön, a mindennapjainkban. Egy 2016-os felmérés szerint egy családban átlagosan 2,25 digitális eszközt használnak, és a gyerekek kifejezetten magabiztosan kezelik azokat. 4-5 éves kortól rendszeres használókká válnak, saját eszközt birtokolnak. Ezen játszanak, szórakoznak, később pedig a játék mellett már legalább 56 százalékuk rendszeresen tanulásra is használja mobiltelefonját, tabletjét vagy számítógépét.

A digitalizáció az oktatásban is megmutatkozik: modernebb eszközök, szoftveres megosztó alkalmazások állnak a pedagógusok rendelkezésére. Magyarország Digitális Stratégiája szerint 2016 óta már az iskolák 98 százaléka legalább egy információs és kommunikációs technológiákkal felszerelt osztályteremmel (IKT) rendelkezik. Az általános iskolák mintegy felében (53%), a középiskolák mintegy kétharmadában (65%) kettő vagy több számítógépterem található. Ezek gyakorlati használata is lassan mindenhol kiforrottá válik.

„A digitális világ térnyerése a pénzügyek terén is számos változást hozott. Új banki megoldások jelentek meg, online intézzük csekkbefizetéseinket és vásárlásainkat.”

“A pénzügyi ismeretterjesztésnek jóval nagyobb hangsúlyt kellene kapnia a fiatalok nevelésében, hogy felnőttként majd átlássák lehetőségeiket, felkészülten tudjanak dönteni. Mindezt játékosan, szórakoztató módon, a számukra élményt nyújtó platformokon kell átadnunk. Az oktatásba eredményesen vonhatjuk be a digitális eszközöket, mind a hagyományos tantárgyak, mind a pénzügyi ismeretek terén. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő új ismeretanyagának megalkotásakor is ezt tartottuk szem előtt, így született meg a vigyázz#KáPé vlogsorozat és mobilapplikáció, amellyel a fiatalok észrevétlenül, élményszerűen jutnak a legfontosabb pénzügyi alapismeretekhez” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Ma már több országos kezdeményezés is támogatja a modern, IKT eszközöket alkalmazó oktatási gyakorlatok bevezetését: ilyen volt a Pénz7 programsorozat, amely a fiatalok pénzügyi nevelését célozta, és amelyhez önkéntes oktatókként a K&H Csoport szakemberei is csatlakoztak. Az április elején lezajlott Digitális Témahéthez pedig több mint 930 iskola csatlakozott. A témahetek mellett maguk az intézmények is egyre jobban fókuszálnak a digitális oktatásra. Például az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium a jövő tanévtől elindítja első digitális osztályát, amelyhez bővítették eszközparkjukat és folyamatosan képzik a pedagógusok digitális tudását.

Itt vannak az újragondolt Hiventures befektetések részletei

A Hiventures indulása óta több, mint 2000 beérkező projektet vizsgált meg, amely során 204 esetben született pozitív befektetési döntés, 17 milliárd forint értékben. A hatalmas volumenszám következtében felhalmozódó piaci visszajelzések és tapasztalatok alapján június 1-től még versenyképesebb befektetési konstrukcióval várják a startupokat. Az inkubáció, magvető és növekedési életszakaszokban a belépési kritériumok, a teljesítésre váró mérföldkövek és az igényelhető befektetési összegek is változni fognak.

Bővebben

Személyre szabott ajánlatok jönnek a költéseink alapján

A mindennapi pénzügyeket leegyszerüsítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

Bővebben

A Google rákapcsol a biztonságra

Magyar szervezetek is pályázhatnak  június 28-ig a Google az Impact Challenge on Safety-re. Az új, 10 millió eurós alap olyan európai, internetbiztonsággal és adatvédelemmel foglalkozó szervezetek támogatására jött létre, amelyek tevékenységükkel aktívan fellépnek a szélsőségek és a gyűlölet ellen, valamint az online és az offline térben is segítik a fiatal generáció életét.

Bővebben

A nagyvállalatok állami támogatása a startupokhoz is tovább gyűrűzhet

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által gondozott Ipar 4.0 támogatási program 2019-ben is 1,5 milliárd forint forrással járul hozzá az innovatív újraiparosításhoz – közölte Szigeti Ádám, a tárca innovációért felelős helyettes államtitkára. A program az új technológiák mellett új üzleti modellek kialakítását, bevezetését, a nagy hozzáadott értéket termelő szolgáltatások megjelenését is segíti.

Bővebben

A szülők és a fiatalok egyszerűen követhetik pénzügyeiket ezzel az applikációval

Egy évtizede még maximum a Monopoly vagy a Gazdálkodj okosan állt a szülők rendelkezésére ahhoz, hogy a gyerkőcöknek megmutassák, mi is az a pénz és mit jelent tudatosan bánni vele. Ma a digitalizáció elhozta az egyszerűbb és élőbb lehetőségeket: a pénzügyi tudatosság fejlesztését segítő, egyebek mellett egy családi zsebpénzkezelő alkalmazáson egy fiatal magyar fintech startupdolgozik. A Family Finances most 175 millió forint befektetést kapott a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.-től.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások