Hirdetés

Az innováció, a kultúra és a fenntarthatóság témaköreiben keresik az „Év Divatipari Felfedezettjét”

A Magyar Divat & Design Ügynökség működésének egyik fontos stratégiai pillére a szakképzésfejlesztés támogatása, amellyel a kreatívipari oktatás színvonalának magasabb szintre emelésére törekszik. Az Ügynökség Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Programjának célja, hogy visszaállítsa az iparág presztízsét, utánpótlást biztosítva az ágazatnak. A tavalyi év sikerei után az MDDÜ idén a Startup Campus együttműködésben emeli újabb szintre a programot. Az Ügynökség stratégiai partnerként csatlakozik az InnoGEN Ifjúsági Programhoz, amelynek középpontjában a fiatalok tehetséggondozása, a jövő generációjának inspirálása és kreativitásának fejlesztése áll. A közösségépítésen túl elindul a “Az Év Felfedezettje” kampány is, melynek része „Az Év Divatipari Felfedezettje” pályázati felhívás. 

Hirdetés

A Magyar Divat & Design Ügynökség kiemelt figyelmet fordít a kreatívipari szakmunkák, azon belül a textil- és ruházati szakképzés presztízsnövelésére a fiatalabb korosztály körében. Ennek jegyében az MDDÜ szakmai partnerként csatlakozik a Startup Campus InnoGEN Ifjúsági Programhoz, amelynek középpontjában a fiatalok tehetséggondozása, a jövő generációjának inspirálása és kreativitásának fejlesztése áll. A program célja a tehetséges 14-21 éves magyar fiatalok inspirálása a startup és innovációs vállalkozói kultúrával, valamint ösztönzése saját projektjeik elindítására és fejlesztésére, amellyel támogatják a jövő kutatás-fejlesztési és innovatív vállalkozói generációjának létrehozását. A közösségépítésen túl az MDDÜ szakmai zsűriként vesz részt az „Év Felfedezettje” kiválasztásában, valamint az innováció és digitalizáció, a művészet és kultúra, illetve a társadalom és fenntarthatóság témaköreiben kihirdeti az „Év Divatipari Felfedezettjét” is.

A pályázati felhívás keretében azokat a kreatív- és divatipari szakképzésben, nappali tagozaton tanuló fiatalokat jelentkezését várják, akik alkotásaikkal, munkásságukkal, hobbijukkal, tehetségükkel, vagy közösségi szerepvállalásukkal újszerűt hoztak létre.  

A zsűri által kiválasztott nyertes nemcsak az „Év Divatipari Felfedezettje” címben részesül, hanem egy nagy értékű, korszerű technológiával felszerelt, könnyen kezelhető varrógépet is nyer, továbbá meghívást kap a következő Budapest Central European Fashion Weekre, valamint az „Év Divatipari Diáknagyköveteként” Trunk Tamással együtt képviseli a szakmát a presztízsnövelő kampányok során. Az „Év Divatipari Felfedezettje” pályázatra 2021. június 2-ig lehet jelentkezni. A nevezési űrlap kitöltésén túl tovább növelhetők az esélyek, ha egy maximum 10 perces, kreatív, bemutatkozó videót is készít a pályázó, melyben a jelentkező innovatív, újszerű megközelítése is szerepet kap. A jelentkezés további részletei, az Ügynökség és a Startup Campus InnoGEN program honlapján érhetőek el.

Az MDDÜ-nél kiemelt célunk, hogy a magyar divatipar elismert szerepet foglaljon el a régióban, ehhez viszont stabil alapokra van szükség, amely a szakképzéssel kezdődik. A 2020-as évben kiemelkedő eredményekkel indult útnak a Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Programunk, az eredményesség fokozása érdekében viszont idén új együttműködésekbe kezdtünk. A programok során a diákok teljes képet kaphatnak a piac működéséről, ezáltal ismét vonzóvá válhatnak az olyan foglalkozások, mint például a szabás, a varrás vagy a cipő felsőrész-készítés, így Magyarország Közép-Európa vezető szereplőjévé válhat a divat-ruhaipari szaktudás területén.” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A pályázati felhívás a következő linken érhető el: https://hfda.hu/hu/cikkek/az-innovacio-a-kultura-es-a-fenntarthatosag-temakoreiben-keresik-az-ev-divatipari-felfedezettjet-2298

Kép: HFDA Facebook

Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben
Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben