Hirdetés

Az export mellett a belföldi kereskedelemben is nagyon megy a BioTechUSA

A több mint 20 éves BioTechUSA-cégcsoport 2021-es éve is dinamizmussal és innovációval telt: jelentősen növelte árbevételét, stabilizálta a Scitec Nutritiont, óbudai székháza elnyerte Az Év Irodája verseny fődíját, elkezdte korábbi irodaépülete átépítését, illetve a szadai logisztikai központjának bővítését. A fentieken túl számos új terméket dobott piacra, több országban elindította a Lifestyle Program névre hallgató életmódprogramját, bővítette influencer állományát, megsokszorozta közösségi média jelenlétét és sajtómegjelenései számát, valamint kiemelt figyelmet szentel a társadalmi felelősségvállalásnak.

Hirdetés

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további három márka tartozik: Magyarország egyik legnépszerűbb étrendkiegészítő webáruháza, a Builder, az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A kizárólagos magyar tulajdonú, 1800 munkatársat számláló vállalat sikerét elsősorban minőségi termékportfóliójának köszönheti, melyet a fogyasztói visszajelzésekkel összhangban folyamatosan fejleszt. Aktuális termékkínálata mintegy 1500 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat.

„Történetünk eddigi legsikeresebb éve van mögöttünk. Jelentősen növeltük árbevételünket, összességében pedig minden értékesítési csatornánkon növekményt értünk el!”

– összegzi 2021-et Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos. „Hatalmas teljesítmény ez egy olyan piaci környezetben, ahol a pandémia hatására a piaci dinamikák egészen újszerűen érintettek bennünket. Visszafogtak az időszakos lezárások, főleg a nyugat-európai régióban. Új kihívások elé állított bennünket a felgyorsult digitalizáció és az online értékesítés. Megbirkóztunk az elszálló alapanyagárakkal és logisztikai költségekkel. Kezdetben azért aggódtunk, hogy a termékeinket piacra tudjuk juttatni a lezárások ellenére is, ma a legnagyobb kihívásunk az, hogy megfelelő mennyiségben biztosítsuk az alapanyagokat a gyártáshoz. Ismét stabil, növekedő pályára állítottuk a Scitec Nutritiont, tovább folytattuk a BioTechUSA-val való összehangolását. 2022-ben a cég történetének legnagyobb beruházási hullámát indítjuk el. Befejezzük Huszti úti irodaépületünk rekreációs helyiségekkel és több száz további munkaállomással való bővítését, felállítjuk automata raktárunkat Szadán, új technológiákat vezetünk be, hogy innovatív termékeket gyárthassunk és zöldebb csomagolásba csomagolhassunk!” – avat be terveikbe vezérigazgató.

Segítő márkák egy kézben

Sok munkát igényel a BioTechUSA és a Scitec márkák összehangolása, az utóbbi koncepcionális újrafogalmazása. A cégcsoport kötelességének érzi, hogy a több mint 20 éve felhalmozott sporttáplálkozási tudást átadja. Küldetésük, hogy kortól, nemtől és egyéni céloktól függetlenül mindenki kihozza magából a maximumot és ebben a vállalat termékeivel és szaktanácsadással a megfelelő partner. Amíg a BioTechUSA lifestyle márkaként a “The Feeling of Success” mottóval az átlagemberekhez szól, addig a Scitec a “Make a Difference” szlogenjével az edzőtermi edzést életvitelszerűen komolyan gondolókat szolgálja ki. A két márkán egy irodaházban, egymás tapasztalataiból építkezve, külön csapatok dolgoznak, hogy a márkaüzenetek minél több platformon és minél változatosabban érjenek el a fogyasztókhoz.

A szakértők által összeállított BioTechUSA Lifestyle Programba eddig több mint 200 000 ember regisztrált. Egy részletes kérdőív kitöltését követően a program személyre szabott étrendkiegészítő csomagot ajánl, mely megvásárlásával ingyenes étrendet és edzéstervet kapunk. A sikeres magyar fogadtatást követően a program elstartolt Ausztriában, Szlovákiában, Franciaországban és Németországban.

Az influencer marketinggel a cégcsoport mára nemzetközi szinten foglalkozik, influencerei között vannak milliós és többszázezres elérésűek, mint Ulisess, Stephanie Davis, Sergi Constance és William Bonac, valamint számos mikroinfluencer is. 2021-ben a BioTechUSA-hoz csatlakozott például Dukai Regina, Iszak Eszter és Nyári Diána, illetve sikeres fogyást ért el Kajdi Csaba, Katz Dávid és Zsozéatya is. A Scitec olyan sportolókkal dolgozik Magyarországon, mint Kathi Béla, Tóth Dániel, Dudás Ádám és Szmereka László. A cégcsoport vitaminshop.hu projektjéhez pedig Ruzsa Magdi csatlakozott.

Augusztusban a BioTechUSA az összes influencerét meginvitálta egy 4 napos meetup-ra, ahol különböző változatos programokon, illetve tartalomgyártáson vehettek részt az idelátogatók. A cégcsoport 2021-ben összesen 20 eseményen vett részt, 16 belföldön, 4 pedig külföldön valósult meg. A 8 saját rendezvényen belül megtartottak olyan tradicionális rendezvényeket, mint a Scitec Megateszt, a Scitec Muscle Beach, a BioTechUSA Lifestyle Day és a Scitec Superbody. Erős jelenlétük van az edzőtermi hálózatban és sikeres szerződéseket kötöttek számos sportegyesülettel.

Jelenleg 16 egyesületet és csapatot támogatnak több mint 8 sportágban.

Értékesítés minden platformon

A BioTechUSA Kereskedelmi Osztálya azon dolgozik, hogy fenntartsa a vállalat európai TOP5-ben elfoglalt helyét az étrendkiegészítő iparágban, mely az ún. omni-channel értékesítési stratégián alapszik. A cégcsoport ugyanis nemcsak webáruházakban és boltokban árulja termékeit, hanem több ezer, partnerek által üzemeltetett értékesítési ponton is, például hipermarketekben, élelmiszerláncokban, drogériákban és töltőállomásokon.

2021-ben a testvérmárka Scitec Nutrition esetében a partneri bizalom visszanyerésén, az új design megismertetésén és a márka megerősítésén, a BioTechUSA esetében pedig a további növekedésen dolgoztak. “Mindkét márka számos új országban jelent meg, több piacon áttértünk a direkt értékesítésre, illetve már meglévő országokban is sikeresen meghosszabbítottuk szerződéseinket. Külföldön 6 új boltot nyitottunk és több üzletláncba is bekerültünk. Elindult európai webshopunk, ahol az online áruházzal nem rendelkező EU országokat szolgáljuk ki, illetve több országban elindítottuk hűségprogramunkat.” – tájékoztat tavalyi eredményeikről Lévai Balázs értékesítési stratégiáért felelős kereskedelmi igazgató, tulajdonos.

Az export mellett egyébként a belföldi kereskedelem is jelentősen növekedett. Elindult a Scitec törzsvásárlói program, megnyitották első új designos Scitec üzletüket az Etele Plázában, illetve első új designos Builder üzletüket Miskolcon.

Szada a világ közepe”

A BioTechUSA gyártó- és logisztikai központját Szadán alakította ki, a Scitec akvizíciója során pedig annak dunakeszi üzeme és budapesti raktára is bekapcsolódott a cégcsoport termelésébe és a logisztikába. A világon kevés étrendkiegészítő cég mondhatja el magáról, hogy saját gyárral rendelkezik, mely lehetőséget ad arra, hogy a fogyasztói igényeket gyorsan, flexibilisen és magas minőségben kiszolgálják.

A cégcsoport számára fontos, hogy vásárlóik speciális igényeire is tudjanak megoldással szolgálni. Portfoliójukban megtalálhatóak cukor- és laktózmentes termékek, de a gluténérzékenységgel élők, vagy a vegán életmódot folytatók is fellelhetik a számukra megfelelő verziót kínálatukban. Termékeik ízvilágát úgy alakítják ki, hogy fogyasztásuk élményt jelentsen és változatos legyen. A klasszikus étrendkiegészítő formulák, tabletták, kapszulák mellett egyre inkább előtérbe kerülnek a dúsított élelmiszerek, amelyek megjelenési formájukat, élvezeti értéküket tekintve a normál, közfogyasztásra szánt élelmiszerekhez hasonlítanak, de tápláló funkciójukon túl bizonyított pozitív élettani hatásokkal bírnak.

“A cég termékfejlesztéseit egy saját, 25 fős, főként élelmiszermérnökökből álló csapat jegyzi. Tavaly 322 új terméket és ízt dobtunk piacra, többek között egy komplett vegán termékcsaládot, a Protein Dessert Bar névre hallgató, desszertélményt nyújtó fehérjeszeletet és a Prenatal várandós multivitamint” – tájékoztat Markovics Diána ellátási területekért felelős vezérigazgató-helyettes.

A gyár és a raktárkomplexum folyamatait korszerű vállalatirányítási rendszer fedi le, mely kiemelt szempontnak tekinti a termékek minőségét és a fogyasztók elégedettségét. Az IFS-rendszert egy 40 fős minőségirányítási csoport működteti, akik a gyártással szoros együttműködésben dolgoznak, mely magába foglalja az ellenőrző laborok működését, a minőségügyi és gyártásközi minőségellenőrzési feladatokat, valamint a belső auditokat.

A BioTechUSA szadai központja a közeljövőben közel 7000 négyzetméterrel bővül, mely expanzió lehetővé teszi az optimális készletezési stratégiának megfelelő készlettartást. Terveik szerint 2022-ben üzembe helyezik az „árut az emberhez” elven működő automata komissiózó raktárukat, amely nemcsak a logisztikai folyamatok hatékonyságát javítja, de a beérkező rendelések gyorsabb kiszolgálását is lehetővé teszi. Párhuzamosan zajlik dunakeszi gyártóbázisuk korszerűsítése, valamint egyéb gyártástechnológiai beruházások is, amelyek újabb piackedvenc termékek előállítását teszik majd lehetővé.

Nemcsak egy cég, egy értékrend

Több tízmilliárdos céget építeni nem könnyű, de megőrizni a kezdeti vállalati kultúrát még nehezebb, a BioTechUSA-nak azonban sikerült. Ma is jó hangulat uralkodik az óbudai székházban, a szellemi munkakörök tekintetében pedig a munka-magánélet egyensúlya ideális. A pandémia alatt annyira sikeresen működött az otthoni munkavégzés, hogy úgy döntöttek, a továbbiakban sem állnak vissza a korábbi modellre, heti 2 nap továbbra is home office.

„Ez a cég azért működik, mert van egy nagyon jó csapatunk, tele nyílt tekintetű, ambiciózus emberrel, akiknek hasonló az értékrendjük, mint a miénk. Nyitottak az új ötletekre, a megoldás érdekében képesek kompromisszumot kötni és tudnak csapatban dolgozni” – foglalja össze Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos, hogy szerinte mitől képes a cégcsoport közösségként működni.

Az alkalmazottak átlagéletkora csupán 33 év. A cégcsoportnál az iparági átlagnál magasabb, azaz 49% a női munkavállalók aránya, mely megoszlás a közép- és felsővezetők körében megtalálható női menedzserekre is igaz. A gendersemleges szemléletet jól mutatja, hogy azonos munkakörben dolgozó, hasonló tapasztalattal rendelkező női és férfi munkavállalók esetében sem bérezés, sem egyéb tekintetben nem tesznek semmiféle különbséget. A kismamákat visszavárják és igyekeznek olyan lehetőségeket kínálni számukra, amely összeegyeztethető a családi élettel.

Impozáns és komfortos új székházat építettek Óbudán, mellyel elhozták Az Év Irodája verseny fődíját. A zsűri méltatása alapján nemcsak az épületet, hanem a „BioTechUSA-sztorit”, a vállalati kultúrát és az élhető munkahelyet díjazták, mely megerősítette őket abban, hogy jó úton haladnak. 2020 után tavaly is bekerültek a Szerethető Munkahelyek közé nagyvállalati kategóriában.

Érzelmileg megélni a sikereket

Nagy figyelmet fordítanak arra, hogy visszaadjanak a közösség számára. Társadalmi felelősségvállalási programjuk éves keretösszege 100 millió forint, melynek felhasználása során egyrészről támogatják azokat az óbudai és szadai közösségeket, amelyek otthont adnak irodájuknak és gyáruknak. Másrészről olyan civil szervezetek munkáját segítik, mint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Magyar Vöröskereszt vagy éppen a Budapest Bike Maffia. Igyekeznek a sport erejével gyűjteni karitatív célokra is. Hagyományos női szépségversenyük, a Lifestyle Day az “Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvány munkáját támogatta, akik az endometriózissal küzdő nők számára nyújtanak segítséget. Jelentős készpénzadományt adtak át a BioTechUSA Ultrabalaton Charity során is, mellyel sérült gyermekek gyógykezeléséhez járultak hozzá. Végezetül pedig hangsúlyt fektetnek az egészségügyben dolgozók immunvédelmének biztosítására, oktatási intézmények eszközparkjának megújítására és kórházak felszerelésére is. A Prenatal várandós vitamin eladásából befolyó összegből például CTG-gépet vásároltak az Óbudai Szent Margit Kórház számára.

Társadalmi felelősségvállalási programjuk elindításával egyidejűleg intenzív sajtókommunikációba is kezdtek, melynek eredményeképpen milliókhoz juttattak el olyan fontos ügyeket, mint a hajléktalanság, éhezés, időskori gondozás és gyermekvédelem.

A BioTechUSA Társadalmi Szerepvállalása 2021-ben

„Számunkra a ‘The Feeling of Success’ nemcsak egy szlogen, komoly felelősséget is jelent. Őszintén hisszük, hogy akkor vagyunk a legsikeresebbek, ha minél többet adunk vissza a közösség számára. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a gazdasági sikereinket érzelmileg is megéljük és nagyon jó, hogy tudunk nemcsak gazdaságilag, de érzelmileg is fontos dolgokra költeni.” – indokolják a Lévai testvérek adományozási tevékenységüket.

Legfontosabb 2021-es adatok

  • árbevétel: 57 milliárd forint
  • forgalomnövekedés: 20 milliárd forint (Scitec akvizíciónak köszönhetően)
  • kifizetett bruttó bérek összege: 7.41 milliárd forint
  • várható adóteljesítmény: 9.03 milliárd forint
  • 15.88 milliárd forint összegben szerződtek magyar alvállalkozóikkal

Fotó: www.biotechusa.hu

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben