Hirdetés

Az érintésmentes parkolásé a jövő?

Átfogó kutatás készült a parkolás jelenéről, jövőjéről valamint az elmúlt időszakban bekövetkezett változásokról. A kifejezetten autósokra fókuszáló adatgyűjtésből kiderült: a díjmentesség megszűnését követően is szimpatikusabb opció marad az utcai parkolás, bár nőtt az igény az autósokban a parkolóházak iránt is. A magyar fejlesztésű Parkl alkalmazás által megkérdezettek döntöttek a fizetés jövőjéről is: fontosabb lett az érintésmentes parkolási ügyintézés, mint eddig valaha.

Hirdetés

Jelentősen megoszlanak a vélemények arról, hogy az ingyenes parkolás mennyire volt hasznos spórolás szempontjából, vagy mennyire volt destruktív a dugók vagy épp a helykeresés során. A Parkl ennek kiderítésére – egy kifejezetten autósokat célzó – kutatást készített, melynek válaszai többek között arra is rávilágítottak, hogy milyen szolgáltatásoknak van létjogosultsága a vírushelyzet után.

A spórolás nem volt jelentős, ellenben a parkolóhely-kereséssel töltött idővel

A Parkl legfrissebb adatai szerint a megkérdezettek több, mint 77%-a például nem használta többet az autóját a vizsgált időszakban, azonban ha mégis útnak indult, azt nem azért tette, mert ingyenes volt a parkolás. A megkérdezettek többségének, vagyis mintegy 55%-nak nem volt befolyásoló tényező a könnyítés, a válaszadók negyede főképp egészségvédelmi szempontokat figyelembe véve döntött az autóhasználat mellett. Bár voltak, akik az ingyenes parkolás miatt ültek többször autóba, azonban most ők voltak kisebbségben. Ebből következően a spórolásuk sem volt jelentős, tekintve, hogy 42%-nak átlagosan kétezer forint vagy az alatti összeg maradt meg a pénztárcájukban. Meglepő válaszok születtek azonban a dugókérdésben: az eredmények szerint 47% nem ért egyet azzal, hogy nagyobbak voltak a dugók, mint korábban, de 35%-nak látványos volt a forgalomváltozás.

Habár békeidőben is tudjuk, hogy a belvárosban az autósoknak a legtöbb időt a parkolóhely keresés veszi el, ez a veszélyhelyzet idején sem volt másképp. A válaszadók több mint fele egyetért azzal, hogy többet vesződtek a keresgéléssel – ez átlagosan 5-10 perccel többet jelentett -, és 52.3%-uk nyilatkozott úgy, hogy stresszesebb is volt, mint a járványidőszak előtt. Ezt tudva a Parkl erre a helyzetre is tud reagálni: ha a felhasználók ezt követően sem találnak az utcán helyet, az app megmutatja a szabad lehetőségeket a parkolóházakban is.

Mit hoz a jövő? Többek között érintésmentes szolgáltatást a parkolás terén!

A kérdőív nem csupán az elmúlt időszakot vizsgálta: a Parkl csapata ugyanis különös figyelmet fordított arra is, hogy mi várható a veszélyhelyzet feloldása után. Így például megtudtuk, hogy a válaszadók kétharmada ugyan a parkolási szokásain nem szeretne változtatni, de annak kifizetését jegy nélkül, kontaktmentesen kívánja intézni a jövőben. A fizetésmódok között egyébiránt még mindig az SMS ügyintézés vezet, de az applikáció is az egyik legnépszerűbb módja a díjak rendezésének a megkérdezettek között. A legkevésbé az automatáknál, készpénzzel történő fizetést kedvelik az autósok, ezek után nem is meglepő, hogy a kitöltők harmadának nagyon fontossá vált az érintésmentesség a szolgáltatások terén, sőt 80%-uk inkább előnyben fogja részesíteni a kontaktmentes parkolási ügyintézést a készpénzes ügyintézéssel szemben a jövőben is. Ez nem véletlen: a vírushelyzet még inkább rávilágított arra, hogy nem csak, hogy egyszerűbb, de higiénikusabb is, ha nem kell az automatához vagy készpénzhez hozzáérni. Ezt erősíti az az adat is, hogy a tapasztalt autósok 40%-a, amennyiben zárt térben parkolna, ezt olyan helyen tenné meg, ahol szintén érintésmentesen tudna bemenni és fizetni.

A kutatás eredményeiből is látszik: az érintésmentesség a járvány után nemcsak elvárt, hanem alapvető szolgáltatás lett az emberek életében. A Parkl már közel 3 éve, az app indulása óta úttörő volt a zárt téri parkolás megreformálásában. Mivel csak és kizárólag a telefonunkat kell használnunk parkolásaink intézése során, ez lehetővé teszi a sorompó gombnyomás nélküli nyitását. Az érintés- és készpénzmentes funkciót pedig már közel másfél éve a közterületi parkolás ügyintézéskor is élvezhetik az alkalmazás felhasználói.

Hirdetés

A mesterséges intelligencia segíthet a hatékonyabb betegellátáson

Új, mesterséges intelligenciára alapuló kutatást indít a GE Healthcare a hatékonyabb betegellátás érdekében. A cég Edison platformján futó új prediktív analitikai szoftveres megoldások hatékonyan segítik az egészségügyi személyzet kapacitásának tervezését, az egészségügyi berendezések optimális kihasználását, ezáltal csökkentve a várólistákat és egyúttal költségmegtakarítást is eredményezve az intézményeknek

Bővebben
Hirdetés

Kapcsolódj be mentorként az egyetemi startup programba!

A Hungarian Startup University Program (HSUP) Magyarország első komplex, egyetemi szintű startup képzése, amely egy újonnan kifejlesztett, országszerte egységes e-learning platform segítségével vezeti be az egyetemi hallgatókat az innováció és a startupok világába, és vértezi fel őket modern, gyakorlatorientált vállalkozói ismeretekkel.

Bővebben

Elektromobilitást ösztönző pályázat: újra támogatják az az elektromos kerékpárokat

Hétfőtől negyedik alkalommal nyílik meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) elektromobilitást ösztönző pályázata, amely eddig már több mint 2200 elektromos kerékpár kedvezményes megvásárlását segítette, hozzájárulva ezzel a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben meghatározott célok eléréséhez – jelentette be Steiner Attila körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár az ITM vasárnap az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint.

Bővebben

Emberközpontúbb online interakciók jöhetnek

A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött. Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének. Megszületett az emberi érzelem központú design tudománya, amely hozzájárulhat a fizikai és a digitális világ közti fal lebontásához – hívja fel a figyelmet a Deloitte Tech Trends 2021 jelentése.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások