Hirdetés

Az erdőirtás ellen harcol az etikus keresőmotor

Az Ecosia nevű keresőoldal még 2009-ben indult, de jóval kevesebben ismerik és használják, mint a Google-t. Azonban ha fontos számunkra a bolygónk megmentése, akkor érdemes figyelemmel kísérni, és adni egy esélyt neki.

Az Ecosia alapítója, Chris Kroll hatásos kampánnyal csábítja a felhasználókat, hiszen az erdőirtások ellen vette fel a harcot. Az üzleti modellje hasonló más keresőoldalakhoz, ugyanúgy fizetett hirdetésekből származik a bevétele, de ezt elmondásuk szerint erdőtelepítésekre fordítják.

Az Ecosia jelenleg 7 millió aktív felhasználóval bír és az a céljuk, hogy egy milliárd fát ültessenek el világszerte. Egy fa árát nagyjából 45-50 kereséssel tudják kitermelni és az oldalukon elhelyezett számláló szerint, eddig közel 57 millió fát ültethettek el a nonprofit szervezetekkel együttműködve.

Az Ecosia a saját működését is igyekszik fenntartható módon megoldani: a cég szerverei 100 százalékban megújuló energiát használnak, emellett a vállalat keresésenként nagyjából egy kilogramm légköri szén-dioxidot is semlegesít. A felhasználók adataival is igyekeznek etikusan bánni: minden keresést egy hét elteltével anonimizálnak, a felhasználók adatait nem adják el hirdetőknek, és nem telepítenek az érdeklődők gépeire úgynevezett trackereket, amelyek a netezési szokásaikról árulkodnának.

Új startup segíti a fiatal munkavállalókat

Az elmúlt évtizedben jelentősen megemelkedett a munkát vállaló diákok aránya, a munkavállaló fiatalok és munkáltatók között pedig továbbra is jellemzően az iskolaszövetkezetek közvetítenek. Egyre jobban érezhető azonban az igény arra, hogy ezek a szövetkezetek is megújuljanak.

Bővebben

Újra Budapestre jön a millió dolláros startup verseny!

Budapest újra a startupok versengésének középpontjába kerül, amikor az idei évben is megrendezik a világ egyik legnagyobb startup eseményét, a Startup Világbajnokságot. Ez a megmérettetés olyan fiatal tehetségeknek kínál lehetőséget, akik nem csupán innovatív ötleteiket és technológiai fejlesztéseiket akarják bemutatni, de nemzetközi kapcsolataikat fejleszteni szeretnék.

Bővebben

Most bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a hazai startupp

A takarékos vezetés sokak által ismert, de a gyakorlatban kevésbé alkalmazott technika. Dacára a statisztikáknak, amelyek rendre bebizonyítják, hogy a tudatos odafigyelés a megspórolható üzemanyagon túl az autók műszaki állapotára, a sofőrök mentális egészségére is pozitív hatással bír. Pont ezek miatt tartja fontosnak ennek az energiatakarékos szemléletnek a terjesztését a hazai közösségi autózás elindítója, a GreenGo is. A szolgáltató idén augusztusban nem csak az autózásra vonatkozóan, hanem tágabb értelemben is szeretné felhívni a figyelmet az energiatakarékosság fontosságára. Ennek érdekében a saját Facebook oldalán, játékos formában olyan tényeket oszt meg a követőivel, amelyek ismeretében ők is tudatosabb energiafelhasználók lehetnek.

Bővebben

Hazai szinten is vannak ígéretes MI fejlesztések

A mesterséges intelligencia korába léptünk, ami számos kérdést felvet – többek között azt, hogy a nagy technológiai cégek által kifejlesztett megoldásokat hogyan tudják a kisebb, akár induló startupok használni. Hazai szinten is vannak már ígéretes megoldások, amelyek az MI-t alkalmazzák, például a betegségek felismeréséhez, a növényi kártevők ellen bevetett robotoknál, a textilhulladék újrahasznosításához vagy éppen egyedi fotóadatbázis létrehozásához.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások