Az Ecosia nevű keresőoldal még 2009-ben indult, de jóval kevesebben ismerik és használják, mint a Google-t. Azonban ha fontos számunkra a bolygónk megmentése, akkor érdemes figyelemmel kísérni, és adni egy esélyt neki.
Az Ecosia alapítója, Chris Kroll hatásos kampánnyal csábítja a felhasználókat, hiszen az erdőirtások ellen vette fel a harcot. Az üzleti modellje hasonló más keresőoldalakhoz, ugyanúgy fizetett hirdetésekből származik a bevétele, de ezt elmondásuk szerint erdőtelepítésekre fordítják.
Az Ecosia jelenleg 7 millió aktív felhasználóval bír és az a céljuk, hogy egy milliárd fát ültessenek el világszerte. Egy fa árát nagyjából 45-50 kereséssel tudják kitermelni és az oldalukon elhelyezett számláló szerint, eddig közel 57 millió fát ültethettek el a nonprofit szervezetekkel együttműködve.
Az Ecosia a saját működését is igyekszik fenntartható módon megoldani: a cég szerverei 100 százalékban megújuló energiát használnak, emellett a vállalat keresésenként nagyjából egy kilogramm légköri szén-dioxidot is semlegesít. A felhasználók adataival is igyekeznek etikusan bánni: minden keresést egy hét elteltével anonimizálnak, a felhasználók adatait nem adják el hirdetőknek, és nem telepítenek az érdeklődők gépeire úgynevezett trackereket, amelyek a netezési szokásaikról árulkodnának.