Hirdetés

Az első LEGO Technic autó, amiben akár két utas is elfér!

Megjött az első életnagyságú és vezethető LEGO Technic Bugatti Chiron, mely a mérnöki munka és a formatervezés úttörő darabja. Ez bizonyíték arra, hogy LEGO Technic elemekből valóban megépíthető ez a nem ragasztott, működőképes, önmeghajtású modell, amely akár 20 km/h sebességre is felgyorsulhat, és amelyben két ember is elfér.

Az ikonikus Bugatti Chironnak, a világ leggyorsabb autójának formáit tökéletesen újraalkotva a LEGO Technic életnagyságú modellje túlszárnyalja mindazt, amiről a LEGO építők el tudták képzelni, hogy valaha megépíthető LEGO elemekből.A modell az első nagyméretű, mozgatható építmény, amely több mint 1.000.000 LEGO Technic elemből épül fel, és amely meghajtását kizárólag a LEGO Power Functions platformon működő motorok biztosítják.

A 2.304 motorral és 4.032 LEGO Technic fogaskerékkel ellátott, 1,5 tonnás jármű 5,3 lóerő teljesítményre képes, és 92 Nm becsült forgatónyomatékot termel. Lena Dixen, a LEGO Csoport senior termékfejlesztési és marketing alelnöke így nyilatkozott:

“Ez az életnagyságú modell sok szempontból egyedülálló, szerettük volna általa saját képzelőerőnk határait is szélesíteni.  A LEGO Technic több mint 40 éve teszi lehetővé a rajongók minden korosztálya számára azt, hogy kreativitásukat egy olyan építőelem rendszerrel teszteljék, amely arra sarkallja őket, hogy az új dolgok megépítésén túl új mérnöki funkciókat is kidolgozzanak. A Technic tervezőink és a csehországi Kladnoban található gyárban dolgozó mérnökök – akik a LEGO márkaboltok és LEGOLAND parkok lenyűgöző modelljeit is készítik – csodálatos munkát végeztek mind a Chiron ikonos formáinak újraalkotása során, mind pedig a modell vezethetőségének kialakításában. Ez egy lenyűgöző példa a LEGO Technic építési rendszer működésére, illetve annak kreatív újratervezési lehetőségeire.

Lenyűgöző design és mérnöki munka

Távolról nézve a két egymás mellett álló autó szinte ugyanolyannak tűnik. Közelebb lépve azonban felfedezhető a modell lenyűgöző és összetett külső borítása, amely összekapcsolt háromszögletű szegmensekből épül fel, amelyek az eredeti Chiron ikonikus formáit utánzó LEGO Technic anyagból készültek. Az autó belsejébe tekintve felfedezhető, hogy az eredeti autó minden egyes részletét gondosan és pontosan alkották újra LEGO Technic elemekből – az ülésektől kezdve a műszerfalon keresztül a kormánykerékig!

A minden elemében működőképes, hátsó légterelővel, sebességmérővel, első és hátsó lámpákkal, levehető kormánykerékkel és fékpedállal felszerelt modell minden LEGO rajongó számára egyet jelent a megtestesült álommal. Az összeszerelés során 339 féle LEGO Technic elemet használtak fel, és a munka több, mint 13.000 tervezői és kivitelezői munkaórát vett igénybe.

Egy egyedülálló tesztvezetés

A LEGO Technic életnagyságú modelljének felépítése csupán az első lépés, a következő pedig annak tesztelése, hogy az autó kiállja-e a vezetési próbát. Ez utóbbira pedig nem is lehetett volna jobb helyszínt találni a németországi Ehra Lessienben található – egyedi, a sebesség tesztelésére alkalmas – pályánál, ahol az eredeti Chiront is először tesztelték.

Egy hétvégi délutánon a LEGO modell mindenki örömére és ámulatára elindult és gyorsulni kezdett. Bár nem éri utol az eredeti Bugatti Chiron elképesztő 420 km/órás sebességét, a LEGO Technic működőképes motorjának teljesítménye így is lenyűgöző – kicsivel több mint 20 km/órás sebességével végérvényesen valóra váltotta az „Igazából Megépíthető” eszmét.

Andy Wallace – a LEGO Technic Chiron vezetője – egykori versenyző, a Daytonai 24 órás autóverseny, és sok más verseny többszörös győztese, ma pedig a Bugatti hivatalos pilótája, így nyilatkozott:

„Amikor először megpillantottam a LEGO Chiront, azonnal lenyűgözött az élethű modell és a részletek aprólékos kidolgozottsága. Valójában körülbelül 20 méteres távolságból már nem is annyira egyértelmű, hogy egy LEGO autót látsz. Csak elképzelni tudom, mennyi időt és energiát fektettek ennek a modellnek az elkészítésébe.”

„A LEGO Chiron vezetése nagyszerű élmény volt, amit igazán élveztem. Az elmúlt évek alatt soha nem gondoltam volna, hogy egy napon majd tényleg lehetőségem lesz egy LEGO autó vezetésére!”

A Chiron, az abszolút csúcs sportautó, a Bugatti márka értékeinek, a „Művészet technikai formát öltve” koncepció legutóbbi megtestesülése. Az autógyártásban eddig példátlan 1500 lóerős teljesítményével, a kivételesen magas, 1600 Nm-es forgatónyomatékával, a 2000 és 6000 közé eső percenkénti fordulatszámával és a technikai innovációk széles választékával, a Chiron minden tekintetben új mércét teremt. A Chiront nem csak a maximális sebességre tervezték, hanem arra is, hogy megfeleljen a luxusra, a kényelemre, a mindennapi vezetésre és tartósságra vonatkozó lehető legmagasabb elvárásoknak. A Chiron ezeknek a területeknek a legjobbját egyesíti, amely így a világ legösszetettebb szuper sportautójává teszi.

Mi a lehívható tőke a kockázati tőkében és miért lesz fontos a startupoknak a közeljövőben?

“A kockázati alapkezelőkben az általános vélemény ellenére nem ülünk milliárdok felett és nem Scrooge Mcduck-ként ugrálunk az aranypénzek közé – ezt mondjuk egyszer kipróbálnám.” Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának lubickolása a venture capital cégek működésében.

Bővebben

Hackathon: kiberbiztonsági innovációs versenyt rendeznek magyar egyetemistáknak

A kibertér tele van időszerű kihívásokkal, amelyek rendkívüli hatással lehetnek a mindennapjainkra. Erre időszerű példa a 2022. május 7-én történt kibertámadás, amely az Egyesült Államok Colonial Pipeline rendszerét bénította meg. Egy számlázási szoftvert ért támadás, képes volt az ellátó láncra súlyos következményekkel hatni.

Bővebben

Szerezz 15 millió forintos támogatást az ötletedért és vedd fel a harcot a műanyagszennyezéssel!

Megnyílt a jelentkezés a Startup Plastic Surgery programra, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra megoldást kereső startupoknak. Az akcelerátor programra október 10-ig várják olyan minimum két fős csapatok jelentkezését, akik innovatív ötleteikkel, termékeikkel, vagy technológiákkal járulhatnak hozzá a műanyagipar megújításához és a karbonsemleges jövőhöz.

Bővebben

A repoharak örökké aktuális dilemmáját most egy fizetési szolgáltató oldaná meg

Bér és borravaló küldése közvetlenül a személyzet kártyájára, beszállítók kifizetése, vagy akár a repoharak betétdíjának kártyára történő utalása néhány másodperc alatt – néhány példa arra, hogy a Mastercard Send hogyan teheti gyorsabbá, gördülékenyebbé és biztonságosabbá a vendéglátásban és a gasztronómiában történő fizetéseket.

Bővebben

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások