Hirdetés

Az élelmiszerboltok után már divatüzletekben is jönnek az önkiszolgáló kasszák

A Fujitsu önkiszolgáló pénztárgépe (Self-Checkout, SCO) megkezdte egy egyesült királyságbeli fast-fashion áruházban éles működését. A kifejezetten divat- és szaküzleteket fenntartó kiskereskedelmi vállalatoknak szánt pénztárgép a Fujitsu Market Place kínálat szerves része. Egyszerű és rugalmas fizetéssel, új alapokra helyezi a bolti kiszolgálás élményét.

A sok országban már elterjedt önkiszolgáló pénztárgépeket saját bevallása szerint a vásárlók 75%-a rendszeresen vagy alkalmanként használja. Az önkiszolgáló pénztárgépek az élelmiszer-kereskedelemben már évek óta működnek, gyors és kényelmes fizetési lehetőséget biztosítva a vevőknek. A technológia elfogadottsága, a kisebb személyes interakciós igény és a készpénzmentes fizetés a világjárvány idején arra ösztönözte a kiskereskedelmi vállalatokat, hogy újabb üzlettípusokban is fontolóra vegyék az önkiszolgáló fizetés bevezetését. 

A nagyszámú tranzakciót bonyolító divat- és szaküzletek ideális helyszínt kínálnak az önkiszolgáló pénztárgépek bevezetésére.

Az önkiszolgáló fizetéssel kisebb alapterületen több tranzakciót lehet végrehajtani, mint a hagyományos pénztárgépekkel, mivel maga az eszköz kisebb helyen telepíthető. Ráadásul a vevők is nagyobb valószínűséggel vásárolnak, ha ehhez nem kell pénztárossal interakcióba lépniük.

A Fujitsu kifejezetten divat- és szaküzletek számára készült Market Place önkiszolgáló pénztárgépe gyors, egyszerű használatot és készpénzmentes fizetési élményt kínál. Így a vásárló uralja a helyzetet, önállóan olvashatja be az árucikkeket, ellenőrizheti az árakat, vásárolhat ajándékkártyákat és fizethet. A fizetéshez betéti és hitelkártyát, illetve ajándékkártyát is használhat.

Az önkiszolgáló pénztárgéppel a kiskereskedelmi vállalatok lerövidíthetik a pénztárnál kígyózó sorokat, ugyanakkor biztonságos és kényelmes módszert nyújthatnak vevőiknek a gyors fizetésre – sorban állás nélkül, megtartva az azonnali vásárlás előnyeit, és vele az online vásárlására jellemző gyorsaságot és kényelmet anélkül, hogy várni kellene a kiszállításra.

Világos és jól követhető felhasználói felület kalauzolja végig a vevőt a vásárlási folyamaton – a beolvasás, fizetés, táskába pakolás, számlakiadás és távozás lépéseivel.

Ha a vásárlónak segítségre van szüksége, a Market Place önkiszolgáló pénztárgép lehetővé teszi, hogy értesítse az ügyfélszolgálat munkatársait, vagy okostelefonon, illetve okosórán keresztül digitális értesítést küldjön nekik.

Rowan Cape, a Fujitsu kiskereskedelmi szoftvermegoldásokért felelős globális vezetője elmondta: „A Fujitsu izgatottan fogadta a bolti kiszolgálás élményét új alapokra helyező Market Place önkiszolgáló pénztárgép éles üzemének elindulását. Az önkiszolgáló pénztárak népszerűek a vásárlók körében. Senki sem szívesen áll sorba, és mindenki szereti maga kézben tartani, mikor és hol fizet. A Market Place önkiszolgáló pénztárgép a divatüzletekben is biztosítja ezt a döntési lehetőséget. Meggyőződésünk, hogy forradalmasítani fogja a vásárlás gyorsaságát, jelentősen lerövidíti a kasszák előtti sorokat, és a nagyszerű élménynek köszönhetően visszatérésre ösztönzi majd a vevőket.” 

Hibrid kassza vagy önkiszolgálás

A Market Place önkiszolgáló pénztárgép külön önkiszolgáló kasszasorba vagy hibrid (hagyományos és önkiszolgáló) sorba telepíthető. Utóbbiban a pénztárgépek másodperceken belül hagyományos kasszává alakíthatók a bolti viszonyok változása esetén. A pénztárgép ugyanazon a kiskereskedelmi hardveren fut, mint a többi bolti fizetési pont, így bevezetése és támogatása is egyszerű feladat.

Azzal, hogy a vásárlók kezébe adják a fizetést, és mindössze egyetlen munkatárssal szolgálnak ki 4-5 pénztárgépet, a magas fluktuáció miatti állandó toborzási kényszer is mérséklődik.

A vásárlói élmény összehangolása 

A valóban vevőközpontú működés megvalósításához a kiskereskedelmi vállalatok szeretnék a vásárlóik által elvárt élményt nyújtani. A Fujitsu Market Place globális, digitális kereskedelmi megoldás a többcsatornás folyamat több vásárlói érintkezési pontot lefedő összehangolásával segíti az egyedi vásárlói élmény megteremtését. A használt eszköztől függetlenül rugalmas és biztonságos fizetési élményt kínál, lehetővé teszi a készletek áttekintését akár több üzletben és online is, támogatja a tetszőleges helyszínen történő megrendelést és rendelésfeldolgozást, kezeli az áruházak közötti áruküldést, az árufelvételt és a házhoz szállítást. Az önkiszolgáló pénztárgép mellett a Market Place digitális áruházi funkciókat is kínál a divat- és szaküzleteket üzemeltető kiskereskedelmi vállalatoknak, például mobiltelefonra letölthető önkiszolgáló beolvasási és fizetési megoldást, a munkatársakat segítő Associate Mobile funkciót, valamint az áruházi élményt élvezetessé tevő Café és Concessions funkciót.

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a “Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben

Franchise programmal jön Magyarországra a nemzetközi logisztikai vállalat

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat, a DODO. A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

Bővebben

A JunctionX ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások