Hirdetés

Az élelmiszerboltok után már divatüzletekben is jönnek az önkiszolgáló kasszák

A Fujitsu önkiszolgáló pénztárgépe (Self-Checkout, SCO) megkezdte egy egyesült királyságbeli fast-fashion áruházban éles működését. A kifejezetten divat- és szaküzleteket fenntartó kiskereskedelmi vállalatoknak szánt pénztárgép a Fujitsu Market Place kínálat szerves része. Egyszerű és rugalmas fizetéssel, új alapokra helyezi a bolti kiszolgálás élményét.

Hirdetés

A sok országban már elterjedt önkiszolgáló pénztárgépeket saját bevallása szerint a vásárlók 75%-a rendszeresen vagy alkalmanként használja. Az önkiszolgáló pénztárgépek az élelmiszer-kereskedelemben már évek óta működnek, gyors és kényelmes fizetési lehetőséget biztosítva a vevőknek. A technológia elfogadottsága, a kisebb személyes interakciós igény és a készpénzmentes fizetés a világjárvány idején arra ösztönözte a kiskereskedelmi vállalatokat, hogy újabb üzlettípusokban is fontolóra vegyék az önkiszolgáló fizetés bevezetését. 

A nagyszámú tranzakciót bonyolító divat- és szaküzletek ideális helyszínt kínálnak az önkiszolgáló pénztárgépek bevezetésére.

Az önkiszolgáló fizetéssel kisebb alapterületen több tranzakciót lehet végrehajtani, mint a hagyományos pénztárgépekkel, mivel maga az eszköz kisebb helyen telepíthető. Ráadásul a vevők is nagyobb valószínűséggel vásárolnak, ha ehhez nem kell pénztárossal interakcióba lépniük.

A Fujitsu kifejezetten divat- és szaküzletek számára készült Market Place önkiszolgáló pénztárgépe gyors, egyszerű használatot és készpénzmentes fizetési élményt kínál. Így a vásárló uralja a helyzetet, önállóan olvashatja be az árucikkeket, ellenőrizheti az árakat, vásárolhat ajándékkártyákat és fizethet. A fizetéshez betéti és hitelkártyát, illetve ajándékkártyát is használhat.

Az önkiszolgáló pénztárgéppel a kiskereskedelmi vállalatok lerövidíthetik a pénztárnál kígyózó sorokat, ugyanakkor biztonságos és kényelmes módszert nyújthatnak vevőiknek a gyors fizetésre – sorban állás nélkül, megtartva az azonnali vásárlás előnyeit, és vele az online vásárlására jellemző gyorsaságot és kényelmet anélkül, hogy várni kellene a kiszállításra.

Világos és jól követhető felhasználói felület kalauzolja végig a vevőt a vásárlási folyamaton – a beolvasás, fizetés, táskába pakolás, számlakiadás és távozás lépéseivel.

Ha a vásárlónak segítségre van szüksége, a Market Place önkiszolgáló pénztárgép lehetővé teszi, hogy értesítse az ügyfélszolgálat munkatársait, vagy okostelefonon, illetve okosórán keresztül digitális értesítést küldjön nekik.

Rowan Cape, a Fujitsu kiskereskedelmi szoftvermegoldásokért felelős globális vezetője elmondta: „A Fujitsu izgatottan fogadta a bolti kiszolgálás élményét új alapokra helyező Market Place önkiszolgáló pénztárgép éles üzemének elindulását. Az önkiszolgáló pénztárak népszerűek a vásárlók körében. Senki sem szívesen áll sorba, és mindenki szereti maga kézben tartani, mikor és hol fizet. A Market Place önkiszolgáló pénztárgép a divatüzletekben is biztosítja ezt a döntési lehetőséget. Meggyőződésünk, hogy forradalmasítani fogja a vásárlás gyorsaságát, jelentősen lerövidíti a kasszák előtti sorokat, és a nagyszerű élménynek köszönhetően visszatérésre ösztönzi majd a vevőket.” 

Hibrid kassza vagy önkiszolgálás

A Market Place önkiszolgáló pénztárgép külön önkiszolgáló kasszasorba vagy hibrid (hagyományos és önkiszolgáló) sorba telepíthető. Utóbbiban a pénztárgépek másodperceken belül hagyományos kasszává alakíthatók a bolti viszonyok változása esetén. A pénztárgép ugyanazon a kiskereskedelmi hardveren fut, mint a többi bolti fizetési pont, így bevezetése és támogatása is egyszerű feladat.

Azzal, hogy a vásárlók kezébe adják a fizetést, és mindössze egyetlen munkatárssal szolgálnak ki 4-5 pénztárgépet, a magas fluktuáció miatti állandó toborzási kényszer is mérséklődik.

A vásárlói élmény összehangolása 

A valóban vevőközpontú működés megvalósításához a kiskereskedelmi vállalatok szeretnék a vásárlóik által elvárt élményt nyújtani. A Fujitsu Market Place globális, digitális kereskedelmi megoldás a többcsatornás folyamat több vásárlói érintkezési pontot lefedő összehangolásával segíti az egyedi vásárlói élmény megteremtését. A használt eszköztől függetlenül rugalmas és biztonságos fizetési élményt kínál, lehetővé teszi a készletek áttekintését akár több üzletben és online is, támogatja a tetszőleges helyszínen történő megrendelést és rendelésfeldolgozást, kezeli az áruházak közötti áruküldést, az árufelvételt és a házhoz szállítást. Az önkiszolgáló pénztárgép mellett a Market Place digitális áruházi funkciókat is kínál a divat- és szaküzleteket üzemeltető kiskereskedelmi vállalatoknak, például mobiltelefonra letölthető önkiszolgáló beolvasási és fizetési megoldást, a munkatársakat segítő Associate Mobile funkciót, valamint az áruházi élményt élvezetessé tevő Café és Concessions funkciót.

Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben
Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben