Hirdetés

Az élelmiszerboltok után már divatüzletekben is jönnek az önkiszolgáló kasszák

A Fujitsu önkiszolgáló pénztárgépe (Self-Checkout, SCO) megkezdte egy egyesült királyságbeli fast-fashion áruházban éles működését. A kifejezetten divat- és szaküzleteket fenntartó kiskereskedelmi vállalatoknak szánt pénztárgép a Fujitsu Market Place kínálat szerves része. Egyszerű és rugalmas fizetéssel, új alapokra helyezi a bolti kiszolgálás élményét.

A sok országban már elterjedt önkiszolgáló pénztárgépeket saját bevallása szerint a vásárlók 75%-a rendszeresen vagy alkalmanként használja. Az önkiszolgáló pénztárgépek az élelmiszer-kereskedelemben már évek óta működnek, gyors és kényelmes fizetési lehetőséget biztosítva a vevőknek. A technológia elfogadottsága, a kisebb személyes interakciós igény és a készpénzmentes fizetés a világjárvány idején arra ösztönözte a kiskereskedelmi vállalatokat, hogy újabb üzlettípusokban is fontolóra vegyék az önkiszolgáló fizetés bevezetését. 

A nagyszámú tranzakciót bonyolító divat- és szaküzletek ideális helyszínt kínálnak az önkiszolgáló pénztárgépek bevezetésére.

Az önkiszolgáló fizetéssel kisebb alapterületen több tranzakciót lehet végrehajtani, mint a hagyományos pénztárgépekkel, mivel maga az eszköz kisebb helyen telepíthető. Ráadásul a vevők is nagyobb valószínűséggel vásárolnak, ha ehhez nem kell pénztárossal interakcióba lépniük.

A Fujitsu kifejezetten divat- és szaküzletek számára készült Market Place önkiszolgáló pénztárgépe gyors, egyszerű használatot és készpénzmentes fizetési élményt kínál. Így a vásárló uralja a helyzetet, önállóan olvashatja be az árucikkeket, ellenőrizheti az árakat, vásárolhat ajándékkártyákat és fizethet. A fizetéshez betéti és hitelkártyát, illetve ajándékkártyát is használhat.

Az önkiszolgáló pénztárgéppel a kiskereskedelmi vállalatok lerövidíthetik a pénztárnál kígyózó sorokat, ugyanakkor biztonságos és kényelmes módszert nyújthatnak vevőiknek a gyors fizetésre – sorban állás nélkül, megtartva az azonnali vásárlás előnyeit, és vele az online vásárlására jellemző gyorsaságot és kényelmet anélkül, hogy várni kellene a kiszállításra.

Világos és jól követhető felhasználói felület kalauzolja végig a vevőt a vásárlási folyamaton – a beolvasás, fizetés, táskába pakolás, számlakiadás és távozás lépéseivel.

Ha a vásárlónak segítségre van szüksége, a Market Place önkiszolgáló pénztárgép lehetővé teszi, hogy értesítse az ügyfélszolgálat munkatársait, vagy okostelefonon, illetve okosórán keresztül digitális értesítést küldjön nekik.

Rowan Cape, a Fujitsu kiskereskedelmi szoftvermegoldásokért felelős globális vezetője elmondta: „A Fujitsu izgatottan fogadta a bolti kiszolgálás élményét új alapokra helyező Market Place önkiszolgáló pénztárgép éles üzemének elindulását. Az önkiszolgáló pénztárak népszerűek a vásárlók körében. Senki sem szívesen áll sorba, és mindenki szereti maga kézben tartani, mikor és hol fizet. A Market Place önkiszolgáló pénztárgép a divatüzletekben is biztosítja ezt a döntési lehetőséget. Meggyőződésünk, hogy forradalmasítani fogja a vásárlás gyorsaságát, jelentősen lerövidíti a kasszák előtti sorokat, és a nagyszerű élménynek köszönhetően visszatérésre ösztönzi majd a vevőket.” 

Hibrid kassza vagy önkiszolgálás

A Market Place önkiszolgáló pénztárgép külön önkiszolgáló kasszasorba vagy hibrid (hagyományos és önkiszolgáló) sorba telepíthető. Utóbbiban a pénztárgépek másodperceken belül hagyományos kasszává alakíthatók a bolti viszonyok változása esetén. A pénztárgép ugyanazon a kiskereskedelmi hardveren fut, mint a többi bolti fizetési pont, így bevezetése és támogatása is egyszerű feladat.

Azzal, hogy a vásárlók kezébe adják a fizetést, és mindössze egyetlen munkatárssal szolgálnak ki 4-5 pénztárgépet, a magas fluktuáció miatti állandó toborzási kényszer is mérséklődik.

A vásárlói élmény összehangolása 

A valóban vevőközpontú működés megvalósításához a kiskereskedelmi vállalatok szeretnék a vásárlóik által elvárt élményt nyújtani. A Fujitsu Market Place globális, digitális kereskedelmi megoldás a többcsatornás folyamat több vásárlói érintkezési pontot lefedő összehangolásával segíti az egyedi vásárlói élmény megteremtését. A használt eszköztől függetlenül rugalmas és biztonságos fizetési élményt kínál, lehetővé teszi a készletek áttekintését akár több üzletben és online is, támogatja a tetszőleges helyszínen történő megrendelést és rendelésfeldolgozást, kezeli az áruházak közötti áruküldést, az árufelvételt és a házhoz szállítást. Az önkiszolgáló pénztárgép mellett a Market Place digitális áruházi funkciókat is kínál a divat- és szaküzleteket üzemeltető kiskereskedelmi vállalatoknak, például mobiltelefonra letölthető önkiszolgáló beolvasási és fizetési megoldást, a munkatársakat segítő Associate Mobile funkciót, valamint az áruházi élményt élvezetessé tevő Café és Concessions funkciót.

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások