Hirdetés

Az elektromos autók felé fordul a Volkswagen stratégiája

Az évtized végére 50 százalékra emelik az elektromos meghajtású járművek arányát az eladott új gyártmányok között a Volkswagen csoportnál (VW) a német társaság új stratégiája szerint.

Hirdetés

A vállalatcsoport a NEW AUTO című tervében kiemelte, hogy 2030-ra “alapvetően átalakul a mobilitás világa”, és így az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezető nélkül működő közlekedési eszköz lesz a meghatározó – derül ki az MTI összeállításából. Ezért a VW is átalakul, autógyártó cégből a világpiac első számú “szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatója” lesz.

Az árbevétel és a nyereség forrása fokozatosan eltolódik, a belső égésű autókról (ICE) előbb az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV), majd a szoftverek és szolgáltatások felé, és ezt a folyamatot felgyorsítja az autonóm vezetés technológiájának fejlődése. A cég számításai szerint az ICE-piac a következő tíz évben több mint 20 százalékkal csökken, ugyanakkor az elektromos autók értékesítése gyorsan nő majd, és az elektromos meghajtás lesz a vezető technológia.

További fontos fejlemény, hogy a szoftverek révén keletkező bevétel 2030-re 1,2 ezer milliárd euróra emelkedik, és így a belső égésű és az elektromos hajtású kocsik mellett a teljes mobilitási piac mintegy egyharmadát teszi ki. A teljes mobilitási piac pedig az idei, nagyjából kétezermilliárd euróról ötezermilliárd euróra emelkedik – áll a VW új stratégiájában, amely szerint a folyamatok várható alakulása azt mutatja, hogy “az autózás fényes jövő előtt áll”.

A VW ebben a folyamatosan változó környezetben arra törekszik, hogy csökkentse költségeit és a növelje beruházásait a jövőt jelentő technológiákba. Terve szerint az állandó költségeket a következő két évben 5 százalékkal, az anyagköltséget 7 százalékkal csökkentik. A 2021-2025-ös időszakban 73 milliárd euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket az új technológiák területén, főleg az elektromos meghajtással és a digitalizációval kapcsolatos ügyekben.

Átalakítják a kínálatot is, az ICE-piacon kevesebb modellel és kevesebb motorváltozattal lesznek jelen, és 2025-re 20 százalékra, 2030-ra pedig 50 százalékra emelik az elektromos hajtású gyártmányok arányát az értékesítésben.

Ehhez a gyártást is átalakítják. Fokozatosan kivezetik a különböző platformokat – alaplemezek, amelyekre az egyes modellek épülnek -, így például megszűnik a moduláris keresztmotoros platform (MQB) és a moduláris elektromos platform (MEB), és kifejlesztenek egy “egységes architektúrát a teljes termékportfólió számára”.

Kiemelték, hogy 2026-tól valamennyi elektromos modellt egyetlen új platformra, az SSP (Scalable Systems Platform) elnevezésű padlólemezre építik majd. Mint írták, így megjelenik az VW járműveinek új nemzedéke, amely “teljesen elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható lesz”.

Fejlesztik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását és a töltőállomás-rendszert is. Európában hat üzemet építenek fel, és 18 ezer töltőpontot telepítenek. Kínában 17 ezer, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 ezer nagy teljesítményű (HPC) töltőoszlopot helyeznek ki.

A szoftverfejlesztésben a VW arra törekszik, hogy a CARIAD nevű vállalatuk munkájával kialakuljon egy “egységes operációs rendszer a konszernhez tartozó valamennyi márka járműveinek”. Számításaik szerint 2030-ban már világszerte 40 millió autó használja majd a rendszert, amelynek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy

“az ügyfél teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést”.

A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

A csoport tagvállalatai tavaly 9,305 millió járművet szállítottak le a vásárlóknak, 15,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 10,975 milliónál. A bevétel 222,884 milliárd euró volt 2020-ban, 11,8 százalékkal kevesebb a 2019-ben elért 252,632 milliárd eurónál. Az adózás utáni nyereség 37,1 százalékkal 8,824 milliárd euróra csökkent. A visszaesés a koronavírus-világjárvány következménye.

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben