Hirdetés

Az eddigi legjelentősebb exit valósult meg a Hiventures háza táján

Lezárta eddigi legeredményesebb exitjét az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. A tőkealap-kezelő az egyik legnagyobb magyar tulajdonú logisztikai vállalatnak, a Trans-Spednek adta el 27%-os kisebbségi tulajdonrészét a Webshippy-ben, az e-kereskedelmi logisztika digitalizálásában úttörő startupban. A tranzakció révén a Trans-Sped belépett a hazai e-kereskedelmi logisztikai piacra és elindította saját fulfillment szolgáltatását is.

Hirdetés

A Trans-Sped a továbbiakban a Webshippy szoftverére építve bonyolítja le online kereskedelemmel foglalkozó ügyfelei logisztikai folyamatát, miközben résztulajdonosként is profitál a Webshippy meglévő, több mint 1000 ügyfelének kiszolgálásból. A Hiventures egyedüli finanszírozóként a kész termék korai fázisától az egymilliárd forintos bevétel eléréséig kísérte el a Webshippy-t. A kockázati tőkealap-kezelő az első tőkebefektetés után három évvel száll ki a cégből, ami bizonyíték arra, hogy 2017-ben elindított, nagy növekedési potenciállal rendelkező, innovatív induló vállalkozások felkarolását célzó finanszírozási modellje jól működik.

A Webshippy technológiai startupként az elmúlt években olyan szoftvert alkotott, mellyel jelenleg a legmodernebb kiszervezett e-logisztikai szolgáltatást nyújtja a magyar piacon. Teljesítési központjából több mint ezer online értékesítő webáruház rendeléseit szolgálja ki, beleértve az értékesített termékek raktározását, csomagolását, kiszállítását és sokszor a számlázást is. Digitális nagykereskedelmi piacterén az értékesítő áruházak egyben többszáz beszállító termékéből válogathatnak, ezzel megkönnyítve az árubeszerzési folyamatot. A Webshippy szolgáltatásait a legtöbb olyan induló vagy már működő webáruház élvezheti, amely elsősorban normál méretű termékekkel kereskedik és nem rendelkeznek viszonteladói vagy saját bolthálózattal. Logisztikai szoftverének a segítségével azok a vállalatok is boldogulnak az e-logisztika kihívásaival, akiknél a kiszervezés nem járható út, de a legmodernebb online rendelésteljesítést szeretnék megvalósítani saját telephelyükön.

A tranzakció után a cég egy erős szakmai befektetővel a háta mögött egyedülálló szolgáltatásainak továbbfejlesztésére fókuszál, amelyeknek köszönhetően az internetes kereskedők még gyorsabban, pontosabban és kedvezőbb áron tudják kiszolgálni majd fogyasztóikat.

Trans-Sped 30 éves nagyvállalati logisztikai tapasztalata olyan szakmai tudásmegosztást és forrásbevonást biztosít a magyar startupnak, amely további fejlődési lehetőséget biztosít akár újabb fulfillment centerek nyitásához, akár régiós terjeszkedéshez. Az együttműködés részeként a következő hónapokban a Webshippy raktárait robotizált rendszerrel szerelik fel, ezzel is elősegítve a forgalmi csúcsok kezelését.

A startup innovatív szoftverét és know-how-ját, valamint piac egyik leghatékonyabb folyamatait a Trans-Sped az első és legnagyobb licensz-partnerként fogja felhasználni nagyvállalati ügyfelei e-kereskedelmi logisztikájának kiszolgálására. Ezzel olyan professzionális logisztikai szolgáltató jelenik meg a piacon, amely egyaránt rendelkezik a megfelelő mennyiségű és felkészültségű munkaerővel, eszközökkel, ingatlanokkal a növekvő kereslet kiszolgálásához, illetve informatikai megoldásai és automatizáltsága révén hatékonyságbeli előnyöket is képes biztosítani a felhasználói megrendelés feladásától akár a visszáru kezeléséig.

„A Trans-Sped komplex, raktárlogisztikát, szárazföldi, légi és tengeri szállítmányozást, vámszolgáltatás és termelési logisztikát is lefedő tevékenységet végez, melyekből csak a raktárlogisztikát több mint 350 fővel és 200.000 nm-en valósítja meg. A Webshippy által fejlesztett technológiával pedig már minden, az online kereskedelemhez kapcsolódó háttértámogatási igényt is ki tudjuk elégíteni. A Trans-Sped országos és nemzetközi logisztikai rendszere a Webshippy szoftverével kiegészülve olyan nagy kereskedő és gyártó cégek magas szintű kiszolgálására is képessé vált, akik eddig ódzkodtak a digitális értékesítéstől a háttérlogisztika bonyolultsága miatt” – mondta el Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője.

A kockázati tőkealap-kezelő, aki a Webshippy-hez kapcsolódó 2017-es Magvető, majd 2019-es Növekedési befektetései kapcsán elvárt megtérülési rátáját túlszárnyalta, teljes 27%-os üzletrészét értékesítette a Trans-Sped-nek annak érdekében, hogy a startup egy szakmai befektetőtől kapjon iparági segítséget a további dinamikus fejlődéséhez.

„A Hiventures küldetésének része a startup ökoszisztéma katalizálása, és az egyetlen szervezet, aki valamennyi vállalkozói életszakaszban, így már ötletfázistól egészen a nemzetközi terjeszkedésig biztosít egymásra épülő tőkefinanszírozási programokat, 15 millió forinttól akár 1 milliárd forint befektetésig. Büszkék vagyunk rá, hogy a Webshippy-t végig tudtuk kísérni ezen az úton, ahogyan az is öröm, hogy korábbi tulajdonrészünk magyar kézben maradt. Intézményi tőkefinanszírozóként természetesen minden befektetés esetében a nyereséges kiszállás a végső cél. A napokban négyéves tőke-alapkezelőnél az új források kihelyezése mellett az idei év és 2022 is várhatóan a hasonlóan sikeres exitekről fog szólni. Bár Magyarországon a befektetők exit periódusa jellemzően 5-7 év, illetve ahogyan a járványhelyzet lassítja a gazdaságot, úgy kitolhatja ezt az időszakot is, mi számítunk arra, hogy az innováció és a startup világ bizonyítani fogja, hogy ilyenkor is kelendő” – mondta Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója.

Perényi András, a Webshippy alapító ügyvezetője hozzátette: „Az, hogy az egyik vezető tőkealap-kezelő hozamelvárásait túlszárnyaltuk, és szakmai befektetőt tudtunk bevonni a Webshippy továbbfejlesztésébe, azt mutatja, hogy nem csak mi hiszünk az e-logisztikai piac innováció-éhségében és töretlen fejlődésében, hanem a szakma és az intézményi befektetői piac hazai szereplői is. A csapatunknak érdemes volt és érdemes lesz nap mint nap bejönni dolgozni, csomagról csomagra értéket teremteni. Hiszem, hogy mi leszünk Kelet-Európa legnagyobb e-logisztikai szolgáltatója, és akár Európán túl is hatékony megoldásokat tudunk biztosítani az e-kereskedelem szereplői számára.”

A Webshippyről

A Webshippy 2016 elején kezdte meg a működését Magyarországon, mint az első, teljes körű fulfillment és dropshipping szolgáltatást nyújtó e-logisztikai vállalat.

Szemben a hasonló szolgáltatásokat nyújtó, raktározást is vállaló futárcégekkel, a Webshippy alapítói a saját online kereskedelmi tapasztalataikra alapozva, a jól működő nyugati mintákat követve alakították ki a szolgáltatásokat, az azokat támogató automatizált munkafolyamatokat, illetve mindezek alapjául szolgáló fejlett technológiai hátteret.

A Webshippy az e-kereskedelem felgyorsult növekedésével lépést tartani akaró gyártók, kereskedők, logisztikai kiszolgálók, online eléréssel rendelkezők számára logisztikát, tudást, technológiát és piacot biztosít.

Az online kereskedők fejével gondolkodva hoz folyamatosan innovációkat az e-logisztikai problémák megoldására és az ellátási lánc egyszerűsítésére, legyen az a nagy csomagmennyiség mellett a piacon elérhető leggyorsabb és legprecízebb rendeléskiszolgálás vagy a régió egyetlen saját fulfillmenttel kombinált nagykereskedelmi piactere.

További információk: https://webshippy.com 

A Webshippy többségi tulajdonosa továbbra is a két alapító, Perényi András, valamint Vorobcsuk Zoltán.

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben