Hirdetés

Az aktuális ukrán helyzetre is reagál a népszerű hackathon verseny

Kétnapos hackermaraton várja március 25. és 27. között a vállalkozó szellemű innovátorokat, az esemény fókuszában pedig az egyik legfontosabb kincsünk, az egészség áll majd. 

Hirdetés

A Hack&Heal szervezői a mindannyiunkat foglalkoztató ukrajnai konfliktusra is reagálnak: külön várják az olyan szoftveres és hardveres megoldásokat, melyek a háborús traumák feldolgozást vagy a felmerülő egészségügyi kihívásokat kezelik, illetve bármilyen módon támogatást nyújtanak az arra rászorulóknak. Az indulók egyénileg és csapatokban is megmérettethetik magukat, a zsűrit pedig olyan fejlesztésekkel nyűgözhetik le, melyek megkönnyítik a páciensek mindennapjait, megreformálják a betegellátást vagy egyszerűen csak lelki támaszt nyújtanak a nehéz napokban.

A Hack&Heal hackathon zajos sikert aratott a tavalyi évben, mintegy 206 résztvevő összesen 25 ígéretes projektet nyújtott be a zsűri elé. Az enyhülő járvány helyzetnek köszönhetően idén március 25. és 27. között hibrid formátumban tér vissza a verseny: a fejlesztők személyesen a budapesti EPAM székházban élhetik át a 48 órás hackermaraton élményét, míg az online indulók applikációk és digitális munkaterek segítségével csillogtathatják meg tudásukat. A megmérettetésre 2-5 fős csapatok és egyéni indulók jelentkezését is várja a szervező CraftHub, a Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja. Jelentkezni egészen március 23-ig tudnak az érdeklődők a Hack&Heal regisztrációs felületén.

 

Értékteremtő esemény: ötletek az egészség szolgálatában

A hackathon nevezői három főbb témakörben ötletelhetnek és hozhatnak megoldásokat az egészségügy, a test és lélek, valamint az innováció területén mutathatják meg fejlesztéseiket a neves iparági szakértőkből és szponzorokból álló zsűrinek. Az ukrajnai események hatására a szervezők kiemelten várják az olyan ötleteket, melyek a most kialakult krízishelyzetben nyújtanak támogatást, legyen szó a háborús traumák kezeléséről vagy az élelmiszer- és gyógyszerellátás biztosításáról. Továbbá, jöhetnek újdonságok a gyógyszerfejlesztés, rákkutatás, képalkotó módszerek, vagy akár a táplálkozás, étrendkiegészítés és a testmozgás terén is, de izgalmas fejlesztések születhetnek a mesterséges intelligencia és a 3D-technológiák egészségügyi alkalmazásaiból is. A lehetőségeknek szinte csak az indulók fantáziája szab határt, így joggal bízhatunk benne, hogy olyan innovatív megoldások születnek, melyek valóban hatással lehetnek mindennapi életünkre.

„Nem kell különösebben körül néznünk ahhoz, hogy lássuk, mennyire fontosak napjainkban az információs technológiai fejlesztések, az egészségügyet érintő innovációk pedig különösen nagy jelentőséggel bírnak.”

“Szeretnénk lehetőséget adni a tehetségeknek, hogy a Hack&Heal-en megvalósíthassák ötleteiket, és ha kiemelkednek a mezőnyből, valóban nyomot hagyhassanak a világban. Mindenképpen reagálni szerettünk volna az aktuális ukrajnai eseményekre is, mert tudjuk, hogy ez a téma mindannyiunkat megmozgat, és úgy gondoljuk, hogy platformot tudunk adni azoknak, akik innovatív megoldásaikkal szeretnének támogatást nyújtani a nehéz helyzetben lévőknek – mi ezzel tudunk a leginkább segíteni” – mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.

Akár 4500 euró értékű nyereménnyel térhet haza a győztes

A verseny menete egyszerű: a jelentkezők a márciusi 25-i megnyitót követően nyújthatják be projektterveiket, melyekhez segítséget is kaphatnak a közreműködő szakértő mentoroktól. A Hack&Heal második napján tovább tökéletesíthetik ötleteiket és különböző csapatépítő programokon is részt vehetnek, hogy még jobban összekovácsolódjanak a mindent eldöntő utolsó fordulóra. Másnap délelőtt kell ugyanis leadniuk a végleges munkájukat, mégpedig egy maximum 2 perces pitchvideó és a fejlesztésük forráskódját tartalmazó GitHub repository formájában – ez azért is nagyon fontos, mert a szervezők és a zsűri látni szeretné, hogy megvalósítható és gyakorlati jelentőséggel bíró projektekről van szó.

Néhány órás zsűrizést követően jelentik be a 3 témakör nyertes fejlesztéseit, akik projektenként 1500 eurót és egy különleges lehetőséget kapnak arra, hogy élőben is bemutathassák megoldásukat és válaszolhassanak az érkező kérdésekre – ezután a szakmai zsűri és a résztvevő közönség együtt döntik el, ki lesz a hackathon abszolút győztese. Az esély mellett, hogy nyomot hagyhassanak a világban innovatív megoldásaikkal, a legjobb csapat akár 4500 euró értékű össznyereménnyel zárhatja a 48 órás megmérettetést. A Hack&Heal olyan szponzorok és szakmai támogatók segítségével valósulhat meg, mint az EPAM, a Formlabs és a Janssen.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben