Hirdetés

Az 50 év felettiek gyorsabban építenek sikeres vállalkozást

Mától dolgozz magadért! Ezzel a szlogennel indul a Design Terminal új, 50 év felettieknek szóló vállalkozói programja, melynek célja, hogy gyakorlatorientált üzleti ismeretek átadásával növelje a generáció piaci jelentlétét.

Mi a közös a McDonald’s-ban, a Coca Cola-ban, a navigációs-informatikai készülékeket gyártó Garminban és a kriptóval, blokklánccal foglalkozó Ethereumban? Mindegyik cég alapítója 50 felett volt, amikor belevágtak ma már multimilliárdos üzletükbe. Az innovációs világot gyakran azonosítjuk a fiatalabb korosztállyal, pedig publikációk egész sora szól arról, hogy az 50 pluszos generációnak kétszer akkora esélye van a sikeres üzlet felépítésére. Az idősebb vállalkozók nagy hatással vannak a gazdasági növekedésre is, mivel mindenki másnál dinamikusabban alapítanak céget.

“Az elmúlt nyolc évben, amióta a Design Terminal vállalkozásfejlesztéssel foglalkozik, azt vettük észre, hogy sokkal nagyobb sikereket érnek el azok, akik nagy tapasztalattal vágnak bele vállalkozásuk beindításába, és adott esetben fiatalabb generációval dolgoznak együtt – mondja Jónás László, az innovációs ügynökség szakmai vezetője. – Számtalan programot indítottunk, amely a fiatal innovátorokra koncentrált; több, mint 2000 mentoráltnak segítettünk abban, hogy fejlessze vállalkozását. Most azt szeretnénk megmutatni, hogy az innovációs világ nem teljes az 50+-os korosztály nélkül.”

Már lehet jelentkezni a Vállalkozz 50+ programra

A Design Terminal legújabb programja, a Vállalkozz 50+ legfőbb célja, hogy minél több ötven év feletti váljon vállalkozóvá. Azokat az optimistákat szeretnék megszólítani, akik akár vállalati közegből kilépve kezdenék újra a karrierjüket, akár tudományos háttérből indulva jönnek elő egy világmegváltó ötlettel, vagy éppen külföldről hazatérve valósítanák meg elképzeléseiket egy saját vállalkozásban.

A programra már lehet jelentkezni: március 16-ig várják azokat, akik szívesen építenének vállalkozást a hobbijukból. A Vállalkozz 50+ március 24-én indul és egészen június 9-ig kétheti rendszerességgel várja a résztvevőket. Jelenléti és online workshopok, előadások során lehetőséget kapnak üzleti és digitális ismereteik bővítésére, sikeres cégek vezetőivel, befektetőkkel találkozhatnak. Tematikus alkalmak és személyre szabott mentorálás során kerülhetnek közelebb a vállalkozásfejlesztés lépéseihez, nagy hangsúllyal a gyakorlati készségekre. Elsajátíthatják a sikeres termék- vagy szolgáltatásfejlesztés módszereit, bővíthetik szakmai kapcsolataikat és felépíthetik piacra lépési stratégiájukat.

A programra ezen a linken lehet jelentkezni.

A program előadói között tapasztalt és fiatal vállalkozók is helyet kapnak, hogy a generációs tudásátadás is segítse a folyamatot. A Vállalkozz 50+ védnöki szerepét Csák János üzletember vállalta el, aki korábban a MOL, a Matáv, a T-Mobile Magyarország vezetői között volt, és így releváns tapasztalatokkal tudja gazdagítani a programot.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben