Ausztria legnagyobb social media guruja ezt tanította a startuppereknek

A Startup Pannonia interregionális osztrák-magyar kezdeményezés újabb közös programot szervezett a két ország startuppereinek, melynek keretében a fiatal vállalkozók a Fertő tó partján találkozhattak a német nyelvterület legismertebb social media szakértőjével Lucas Hoffmannal.

A félnapos workshop keretében Lucas Hoffmann kifejezetten a startapok social media kommunikációjára fókuszált, és az ezzel kapcsolatos tudnivalókat adta át a jelenlévőknek. A legjobban alkalmazható tippjeit gyűjtöttük nektek össze az alábbi pontokban.

  1. Válaszd ki a kommunikációs plattformokat

Lucas elmondta, hogy minden brand más közösségi oldalakon tud hatékonyan kommunikálni. A három legfontosabb ezek közül természetesen a Facebook, az Instagram és a LinkedIn – de ezen kívül érdemes számba venni többek között a YouTube, a Pinterest és a többi felület lehetőségeit is. Kiemelte azonban, hogy az energiákkal nem szabad spórolni: minden felületre az ott elért közönség számára leginkább releváns és értékes tartalmat érdemes nyújtani. A copy-paste időszaka tehát már lejárt.

A képen a következők lehetnek: 2 ember, ülő emberek

  1. A legfontosabb kérdés: Miért kövesselek?

A szakértő nagy hangsúlyt fektet a minőségi tartalomgyártásra. Ennek a kulcsa pedig szerinte az, hogy olyan, a közönség számára hasznos ismereteket adunk át, ami kíváncsivá teszi. Azt mondja mondja: ne annak örüljünk, hogy hány új követőnk van az adott héten, hanem azon gondolkozzunk el, hogy hányan nem követték be az oldalunkat. Ennek nyomán pedig gondolkozzunk az ő fejükkel – mi lett volna az az információ és tartalom, ami miatt megért volna számukra egy lájkot. A „Miért kövesselek?” kérdésre pedig a legcélszerűbb mindjárt az oldal biojában válaszolni.

  1. Tervezz!

Többször is kiemelte a következetesség fontosságát, ami pedig akkor elérhető, ha alaposan előre tervezünk. Lucas Hoffmann módszere szerint 6 hónapra gondolkozzunk előre, majd ezt a tervet hetekre bontsuk le. Minden hétfőn tekintsünk vissza az elmúlt heti eredményekre, és részletesen tervezzük meg a következő heti aktivitást. Időzítsük be, így nem lesz más dolgunk, mint várni a lájkokat és a kommenteket.

Ehhez kapcsolódóan kézenfekvő, ugyanakkor nagyon hasznos tipp volt tőle az, hogy a tartalom formáját tekintve is legyünk következetesek. Így a követőink „megtanulják”, hogy minden hétfőn blogbejegyzést olvashatnak tőlünk, minden pénteken pedig élő videóban jelentkezünk. Egyszerűen megfogadható, de nagyszerű javaslat!

A képen a következők lehetnek: 1 személy, belső tér

  1. Hirdess!

A startuppereknek azt javasolta a szakértő, hogy amennyiben a Facebook a fő kommunikációs social csatornájuk, úgy, ha csak kisebb összeggel is (a példájában 5 eurót javasolt), de érdemes minden egyes posztot boostolni. Így nem csak a követők 6%-át éri majd el az információ, mint az algoritmus alapvető, ingyenes működése által.

  1. Beszélgess és kérdezz a közösségtől!

A social media a közösségről szól – így a fiatal guru arra buzdított mindenkit, hogy mindenki beszélgessen az őt követő táborral. Legfontosabb például időről időre feltenni nekik a kérdést, hogy mi az, amiről szívesen látnának posztot, videót, bejegyzést. Nem kerül semmibe és rengeteg inspirációt jelenthet!

Ha bővebben kíváncsi vagy Lucas Hoffmann profi tippjeire, akkor mindenképpen javaslom, hogy kövesd a podcast csatornáját – ahol naprakész tippekkel látja el a hallgatókat. Ha pedig csatlakoznál hasonló workshopokhoz, akkor mindenképpen kövesd a Startup Pannonia Facebook oldalát, vagy figyeld a StartItUp Győr programjait. Legközelebb május 10-én és 11-én lehet csatlakozni egy osztrák-magyar validációs tréninghez – még van néhány kiadó hely ITT.

Forrás: StartITup Győr, Balassa Réka

Itt vannak az újragondolt Hiventures befektetések részletei

A Hiventures indulása óta több, mint 2000 beérkező projektet vizsgált meg, amely során 204 esetben született pozitív befektetési döntés, 17 milliárd forint értékben. A hatalmas volumenszám következtében felhalmozódó piaci visszajelzések és tapasztalatok alapján június 1-től még versenyképesebb befektetési konstrukcióval várják a startupokat. Az inkubáció, magvető és növekedési életszakaszokban a belépési kritériumok, a teljesítésre váró mérföldkövek és az igényelhető befektetési összegek is változni fognak.

Bővebben

Személyre szabott ajánlatok jönnek a költéseink alapján

A mindennapi pénzügyeket leegyszerüsítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

Bővebben

A Google rákapcsol a biztonságra

Magyar szervezetek is pályázhatnak  június 28-ig a Google az Impact Challenge on Safety-re. Az új, 10 millió eurós alap olyan európai, internetbiztonsággal és adatvédelemmel foglalkozó szervezetek támogatására jött létre, amelyek tevékenységükkel aktívan fellépnek a szélsőségek és a gyűlölet ellen, valamint az online és az offline térben is segítik a fiatal generáció életét.

Bővebben

A nagyvállalatok állami támogatása a startupokhoz is tovább gyűrűzhet

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által gondozott Ipar 4.0 támogatási program 2019-ben is 1,5 milliárd forint forrással járul hozzá az innovatív újraiparosításhoz – közölte Szigeti Ádám, a tárca innovációért felelős helyettes államtitkára. A program az új technológiák mellett új üzleti modellek kialakítását, bevezetését, a nagy hozzáadott értéket termelő szolgáltatások megjelenését is segíti.

Bővebben

A szülők és a fiatalok egyszerűen követhetik pénzügyeiket ezzel az applikációval

Egy évtizede még maximum a Monopoly vagy a Gazdálkodj okosan állt a szülők rendelkezésére ahhoz, hogy a gyerkőcöknek megmutassák, mi is az a pénz és mit jelent tudatosan bánni vele. Ma a digitalizáció elhozta az egyszerűbb és élőbb lehetőségeket: a pénzügyi tudatosság fejlesztését segítő, egyebek mellett egy családi zsebpénzkezelő alkalmazáson egy fiatal magyar fintech startupdolgozik. A Family Finances most 175 millió forint befektetést kapott a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.-től.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások