Hirdetés

Ausztria legnagyobb social media guruja ezt tanította a startuppereknek

A Startup Pannonia interregionális osztrák-magyar kezdeményezés újabb közös programot szervezett a két ország startuppereinek, melynek keretében a fiatal vállalkozók a Fertő tó partján találkozhattak a német nyelvterület legismertebb social media szakértőjével Lucas Hoffmannal.

A félnapos workshop keretében Lucas Hoffmann kifejezetten a startapok social media kommunikációjára fókuszált, és az ezzel kapcsolatos tudnivalókat adta át a jelenlévőknek. A legjobban alkalmazható tippjeit gyűjtöttük nektek össze az alábbi pontokban.

  1. Válaszd ki a kommunikációs plattformokat

Lucas elmondta, hogy minden brand más közösségi oldalakon tud hatékonyan kommunikálni. A három legfontosabb ezek közül természetesen a Facebook, az Instagram és a LinkedIn – de ezen kívül érdemes számba venni többek között a YouTube, a Pinterest és a többi felület lehetőségeit is. Kiemelte azonban, hogy az energiákkal nem szabad spórolni: minden felületre az ott elért közönség számára leginkább releváns és értékes tartalmat érdemes nyújtani. A copy-paste időszaka tehát már lejárt.

A képen a következők lehetnek: 2 ember, ülő emberek

  1. A legfontosabb kérdés: Miért kövesselek?

A szakértő nagy hangsúlyt fektet a minőségi tartalomgyártásra. Ennek a kulcsa pedig szerinte az, hogy olyan, a közönség számára hasznos ismereteket adunk át, ami kíváncsivá teszi. Azt mondja mondja: ne annak örüljünk, hogy hány új követőnk van az adott héten, hanem azon gondolkozzunk el, hogy hányan nem követték be az oldalunkat. Ennek nyomán pedig gondolkozzunk az ő fejükkel – mi lett volna az az információ és tartalom, ami miatt megért volna számukra egy lájkot. A „Miért kövesselek?” kérdésre pedig a legcélszerűbb mindjárt az oldal biojában válaszolni.

  1. Tervezz!

Többször is kiemelte a következetesség fontosságát, ami pedig akkor elérhető, ha alaposan előre tervezünk. Lucas Hoffmann módszere szerint 6 hónapra gondolkozzunk előre, majd ezt a tervet hetekre bontsuk le. Minden hétfőn tekintsünk vissza az elmúlt heti eredményekre, és részletesen tervezzük meg a következő heti aktivitást. Időzítsük be, így nem lesz más dolgunk, mint várni a lájkokat és a kommenteket.

Ehhez kapcsolódóan kézenfekvő, ugyanakkor nagyon hasznos tipp volt tőle az, hogy a tartalom formáját tekintve is legyünk következetesek. Így a követőink „megtanulják”, hogy minden hétfőn blogbejegyzést olvashatnak tőlünk, minden pénteken pedig élő videóban jelentkezünk. Egyszerűen megfogadható, de nagyszerű javaslat!

A képen a következők lehetnek: 1 személy, belső tér

  1. Hirdess!

A startuppereknek azt javasolta a szakértő, hogy amennyiben a Facebook a fő kommunikációs social csatornájuk, úgy, ha csak kisebb összeggel is (a példájában 5 eurót javasolt), de érdemes minden egyes posztot boostolni. Így nem csak a követők 6%-át éri majd el az információ, mint az algoritmus alapvető, ingyenes működése által.

  1. Beszélgess és kérdezz a közösségtől!

A social media a közösségről szól – így a fiatal guru arra buzdított mindenkit, hogy mindenki beszélgessen az őt követő táborral. Legfontosabb például időről időre feltenni nekik a kérdést, hogy mi az, amiről szívesen látnának posztot, videót, bejegyzést. Nem kerül semmibe és rengeteg inspirációt jelenthet!

Ha bővebben kíváncsi vagy Lucas Hoffmann profi tippjeire, akkor mindenképpen javaslom, hogy kövesd a podcast csatornáját – ahol naprakész tippekkel látja el a hallgatókat. Ha pedig csatlakoznál hasonló workshopokhoz, akkor mindenképpen kövesd a Startup Pannonia Facebook oldalát, vagy figyeld a StartItUp Győr programjait. Legközelebb május 10-én és 11-én lehet csatlakozni egy osztrák-magyar validációs tréninghez – még van néhány kiadó hely ITT.

Forrás: StartITup Győr, Balassa Réka

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások