Hirdetés

Ausztria legnagyobb social media guruja ezt tanította a startuppereknek

A Startup Pannonia interregionális osztrák-magyar kezdeményezés újabb közös programot szervezett a két ország startuppereinek, melynek keretében a fiatal vállalkozók a Fertő tó partján találkozhattak a német nyelvterület legismertebb social media szakértőjével Lucas Hoffmannal.

A félnapos workshop keretében Lucas Hoffmann kifejezetten a startapok social media kommunikációjára fókuszált, és az ezzel kapcsolatos tudnivalókat adta át a jelenlévőknek. A legjobban alkalmazható tippjeit gyűjtöttük nektek össze az alábbi pontokban.

  1. Válaszd ki a kommunikációs plattformokat

Lucas elmondta, hogy minden brand más közösségi oldalakon tud hatékonyan kommunikálni. A három legfontosabb ezek közül természetesen a Facebook, az Instagram és a LinkedIn – de ezen kívül érdemes számba venni többek között a YouTube, a Pinterest és a többi felület lehetőségeit is. Kiemelte azonban, hogy az energiákkal nem szabad spórolni: minden felületre az ott elért közönség számára leginkább releváns és értékes tartalmat érdemes nyújtani. A copy-paste időszaka tehát már lejárt.

A képen a következők lehetnek: 2 ember, ülő emberek

  1. A legfontosabb kérdés: Miért kövesselek?

A szakértő nagy hangsúlyt fektet a minőségi tartalomgyártásra. Ennek a kulcsa pedig szerinte az, hogy olyan, a közönség számára hasznos ismereteket adunk át, ami kíváncsivá teszi. Azt mondja mondja: ne annak örüljünk, hogy hány új követőnk van az adott héten, hanem azon gondolkozzunk el, hogy hányan nem követték be az oldalunkat. Ennek nyomán pedig gondolkozzunk az ő fejükkel – mi lett volna az az információ és tartalom, ami miatt megért volna számukra egy lájkot. A „Miért kövesselek?” kérdésre pedig a legcélszerűbb mindjárt az oldal biojában válaszolni.

  1. Tervezz!

Többször is kiemelte a következetesség fontosságát, ami pedig akkor elérhető, ha alaposan előre tervezünk. Lucas Hoffmann módszere szerint 6 hónapra gondolkozzunk előre, majd ezt a tervet hetekre bontsuk le. Minden hétfőn tekintsünk vissza az elmúlt heti eredményekre, és részletesen tervezzük meg a következő heti aktivitást. Időzítsük be, így nem lesz más dolgunk, mint várni a lájkokat és a kommenteket.

Ehhez kapcsolódóan kézenfekvő, ugyanakkor nagyon hasznos tipp volt tőle az, hogy a tartalom formáját tekintve is legyünk következetesek. Így a követőink „megtanulják”, hogy minden hétfőn blogbejegyzést olvashatnak tőlünk, minden pénteken pedig élő videóban jelentkezünk. Egyszerűen megfogadható, de nagyszerű javaslat!

A képen a következők lehetnek: 1 személy, belső tér

  1. Hirdess!

A startuppereknek azt javasolta a szakértő, hogy amennyiben a Facebook a fő kommunikációs social csatornájuk, úgy, ha csak kisebb összeggel is (a példájában 5 eurót javasolt), de érdemes minden egyes posztot boostolni. Így nem csak a követők 6%-át éri majd el az információ, mint az algoritmus alapvető, ingyenes működése által.

  1. Beszélgess és kérdezz a közösségtől!

A social media a közösségről szól – így a fiatal guru arra buzdított mindenkit, hogy mindenki beszélgessen az őt követő táborral. Legfontosabb például időről időre feltenni nekik a kérdést, hogy mi az, amiről szívesen látnának posztot, videót, bejegyzést. Nem kerül semmibe és rengeteg inspirációt jelenthet!

Ha bővebben kíváncsi vagy Lucas Hoffmann profi tippjeire, akkor mindenképpen javaslom, hogy kövesd a podcast csatornáját – ahol naprakész tippekkel látja el a hallgatókat. Ha pedig csatlakoznál hasonló workshopokhoz, akkor mindenképpen kövesd a Startup Pannonia Facebook oldalát, vagy figyeld a StartItUp Győr programjait. Legközelebb május 10-én és 11-én lehet csatlakozni egy osztrák-magyar validációs tréninghez – még van néhány kiadó hely ITT.

Forrás: StartITup Győr, Balassa Réka

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben