Hirdetés

Átláthatóbbá válik a Facebbok

A Facebook az őt ért botrányok óta folyamatosan dolgozik a felhasznlók bizalmáért és az átláthatóbb működésért. Mostantól elérhetővé teszi, hogy egy adott oldal milyen hirdetéseket futtat a Facebookon és az Instagramon.

Fontos lépéseket tesz a Facebook annak érdekében, hogy átláthatóbbá tegye a közösségi oldalon futó reklámok és az ott regisztrált oldalak működését. A transzparenciát szolgáló újítások révén a felhasználók a korábbinál több információt kaphatnak a Facebookon jelen lévő vagy reklámokat vásárló szervezetekről és vállalatokról, a nagyobb átláthatóság pedig a közösségi oldalon zajló visszaélések csökkentését is elősegíti majd.

A Facebook-oldalak menüjében megjelenő új, „Info and Ads” menüpontban a felhasználók áttekinthetik, hogy az adott oldal működtetője milyen hirdetéseket futtat a Facebookon, a Messengeren, az Instagramon, vagy a Facebook partnerhálózatán. Ebben a menüpontban az olyan hirdetéseket is listázza a Facebook, amelyek célközönségében egy adott felhasználó nem található meg. Ezen a felületen a felhasználók jelenthetik is a Facebook számára az általuk problémásnak ítélt hirdetéseket a „Report ad” (hirdetés jelentése) menüponton keresztül. Azzal, hogy a hirdetések és oldalak terén nagyobb átláthatóságot biztosít, a Facebook megkönnyíti az esetleges visszaélések kiszűrését is.

Forrás: Kreatív Online

2028-ig több mint 10 milliárd dollárt fektet be az AWS a brit ökoszisztémába

Az Amazon felhőalapú szolgáltatója ezt azért teszi, hogy tartani tudja a növekvő ügyféligényekkel a lépést, és létre tudja hozni a kellő digitális és AI-infrakstruktúrát. A brit ökoszisztéma 2028-ig ettől évente átlagosan 14 ezer új munkahelyet és a GDP 14 milliárd fontos növekedését várhatja.

Bővebben

1,24 milliárd dollár értékben indít két új európai alapot az Atomico

Az új alapok indításához a tőkét az Európai Beruházási Alaptól (EBA) kapja a londoni székhelyű VC, és az Atomico most először különíti el alapok szintjén is a korai és a növekedési szakaszú finanszírozást.

Bővebben

Csehország mutatja az utat a kelet-közép-európai startup-ökoszisztémának

A cseh ökoszisztéma 2024 első félévében egymaga lefedte a CEE régióban a startupoknak adott tőkemennyiség majdnem 39 százalékát. A cseh startupoknál landoló összes befektetés több mint 83 százaléka ugyanakkor három nagy finanszírozási körnek köszönhető.

Bővebben

Pivotált a német AI-bajnok, az Aleph Alpha

Az Aleph Alpha a pivotálással gyakorlatilag kiszáll a saját LLM-modell fejlesztés versenyéből, és helyette a meglévő modellek használatának támogatására építi fel üzleti modelljét. A lépésre az szoríthatta rá a startupot, hogy nem volt képes kilépni a nemzetközi piacra, és így lemaradt a modellfejlesztők versenyében.

Bővebben

25. alkalommal rendezi meg a HVCA a befektetési konferenciáját

A Magyar Kockázati – és Magántőke Egyesület (HVCA) konferenciája lehetőséget teremt az üzleti, politikai és jogi közösségek vezetőinek, hogy megvitathassák a magántőke és a kockázati tőke közép-kelet és délkelet-európai helyzetét. A rendezvény kiemelt előadója az izraeli kockázatitőke-ipar egyik alapítója és formálója, Jonathan Medved lesz. Időpont és helyszín: szeptember 24., Budapest Music Center.

Bővebben

Novemberben nyitja meg kapuit a Puzl CowOrKing budapesti irodahelyisége

A bolgár közösségi irodaszolgáltató értékajánlata az A vagy B osztályú irodákkal és a lakásirodákkal szemben a teljeskörű szolgáltatáscsomagjuk, valamint a rugalmasság. A 850 fős férőhelyű coworking irodahelyiségbe már lehet jelentkezni bérlőnek.

Bővebben

Egyre több időbe telik kockázati tőkét bevonniuk az európai startupoknak

Az európai startupok számára a tőkebevonási körök között eltelt idő egyre nő az utóbbi 1-2 évben. Ennek oka a PitchBook elemzése szerint a kockázati tőke óvatossága, valamint az, hogy a startupok a pénzügyi stabilitást igyekeznek demonstrálni, és az aktuális befektetést minél tovább ki akarják húzni.

Bővebben