Hirdetés

Athéni csúcstalálkozóval éledtek fel a magyar-görög startup kapcsolatok

A Startup Campus Hungary szervezésében először rendeztek magas szintű startup túrát Athénban, ahol a magyar és görög ökoszisztéma képviselői az okosváros és fenntartható energiagazdálkodás területek mentén építettek új üzleti kapcsolatokat.

November 21-23. között a Startup Campus Hungary powered by HEPA által szervezett delegáció az okosváros és a fenntartható energia területeire fókuszáló üzleti túrán vett részt Athénban. A hazai ökoszisztéma piaci és állami szinten is széles körben képviseltette magát: a Startup Campus, a Magyar Exportpromóciós Ügynökség (HEPA), a Hiventures, a Tungsram, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH), az EIT InnoEnergy és a Széchenyi István Egyetem mellett öt startup, a Platio, a Rollet, a SoleCall, a Gapidea és az Autoparadigm is bemutatkozhatott a görög innovációs közegnek. A túra elsődleges célkitűzése az volt, hogy közvetlen kapcsolatok jöjjenek létre a magyar és a görög technológiai és üzleti ökoszisztémákkal, illetve tapasztalatot cserélhessenek egymással a szereplők.

 „Nagyon hasznos két napot tudhatunk a hátunk mögött, ugyanis sikerült kiépíteni azokat a fontos kapcsolatokat Görögországban, amiket majd használhatunk a jövőben.”

„Azt gondolom, hogy a görög piac elég ismeretlen a magyarok számára, ugyanakkor elérkezettnek látom az idejét, hogy számoljunk vele. A portfólió cégeink közül is több startup számára optimális célpont lehet a görög piac a növekedéshez.” – fogalmazott Mikesy Álmos, a Hiventures igazgatóhelyettese.

A delegáció november 21-én Athén egyik legszínvonalasabb inkubátorához, az Industry Disruptors – Game Changers-höz tett látogatást, ahol megismerkedhetett azokkal a helyi innovatív cégekkel, akiknek kiemelt szerepe van a görög okosvárosok fejlesztésében. November 22-én Haupt Erik magyar nagykövet vezette fel a delegációt egy sajtóreggeli keretében, majd a görög Found.Ation-nel társszervezett szakmai konferencia keretében a teljes küldöttség bemutatkozhatot a helyi közönség előtt.

A Tungsramnak alapvetően az értékesítési lehetőségek voltak itt izgalmasak. Nagyon minőségi partnerekkel sikerült beszélgetni görög részről is, és külön kiemelném, hogy a hazai innovációs ökoszisztéma számos fontos szereplőjét lefedő magyar delegációban is szinergiákat és együttműködési pontokat találtunk. Jól szervezett és szakmailag nagyon színvonalas túra volt” – összegzett Pongrácz Ferenc, a Tungsram innovációs igazgatója.

A startupok képviselői is arról számoltak be, hogy hasznos volt felfedezni egy itthon kevésbé fókuszban levő piacot, illetve a HEPA regionális partnerirodáján, az ALX-en keresztül is egyaránt sok új üzleti kapcsolatra tettek szert.  „Haupt Erik athéni nagykövet biztosított arról, hogy startupunk megoldását eljuttatja a görög katasztrófavédelem döntéshozóihoz és amennyiben érdeklődésnek mutatnak, úgy el is fog kísérni a tárgyalásra. Ez elmondhatatlanul hasznos és előnyös helyzetet teremt nekünk. A HEPA török szervezetével is folytattam beszélgetéseket, aminek eredményeként a török piac tekintetében is lehetséges együttműködések láthatók. Így két legyet ütök egy csapásra: ugyan Görögországba jöttem, de egy jóval szélesebb régióban is megismerhetik az alkalmazásunkat.” – mondta el a SoleCall alapítója, Nagy Gergő.

A görög-magyar üzleti kapcsolatok tekintetében egyértelmű előrelépés volt a túra, olyan piaci hasonlóságokra és üzleti potenciálokra derült fény, amik nyomán a felek a hasonlóan magasszintű magyarországi látogatás szervezését is megkezdték.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben