Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.
Mi az? Ütős sport, kettő vagy négy ember játssza, akiknek célja, hogy a középen elhelyezett háló fölött átütve a labdát az az ellenfél térfeléről ne jöjjön vissza?
Akik a teniszre, a pingpongra vagy a tollaslabdára tippeltek, mind igazuk van – a DinkMate csapata azonban az ezen sportok elemeit ötvöző pickleball jövőjét szeretné formálni a mesterséges intelligencián alapuló megoldásával.
Ehhez most segítséget is kapott a projekt az Óbudai Egyetem befektetési alapjától, az Óbuda Uni Venture Capitaltól, ami 100 millió forintos befektetéssel száll be a startup finanszírozásába.
AI-jal a pickleball játékosok fejlődéséért és minősítési rendszerük javításáért
A pickleball egyébként Európában viszonylag újdonságnak számít, de a sport már majdnem 60 éves múltra tekint vissza: azt 1965-ben találták fel az USA-ban.
Az egyre felkapottabbá váló sportágat tulajdonképpen kortól és nemtől függetlenül lehet játszani, aki azonban professzionálisan szeretné csinálni, jelenleg nagy kihívásokkal szembesül. A játékosok minősítési rendszere időigényes, költséges és gyakran szubjektív.
A DinkMate nemzetközi csapattal létrehozott, közös alapítású vállalkozásként erre nyújt megoldást: AI alapú technológiája elemzi a játékosokról készült videófelvételeket, figyelembe véve az ütések típusát, a játékosok pozícióját a pályán, valamint a mérkőzések hosszát.
Ez alapján a DinkMate megoldása képes percek alatt pontos, objektív és költséghatékony értékelést nyújtani az adott sportolóról, hozzájárulva fejlődéséhez és edzéstervének hatékonyabb kialakításához.
A DinkMate csapata (balról jobbra): Balogh Marcell, Vitéz Sándor, Arcot Naresh. Forrás: DinkMate
Az ÓUVC-től kapott befektetést a DinkMate a technológiai fejlesztésre, a márkaépítésre és a sportág szülőhazáját jelentő amerikai piacra történő belépésre szeretné felhasználni.
A hosszú távú célok között szerepel, hogy a DinkMate a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnere legyen, és a technológiát más ütős sportágakra – például a teniszre és a padelre – is kiterjessze.
NYITÓKÉP: Mason Tuttle / Pexels