Hirdetés

A Wizz Air T-Systemsszel digitalizál

Digitalizálja a repülőutak során használt dokumentációit a Wizz Air. Az új projektnek köszönhetően minden adat kereshetően rendelkezésre áll a repülés során, így nem különböző forrásból, hanem egyetlen tableten találják a pilóták a repüléshez szükséges összes információt. Az üzemeltetési költségek csökkentése révén a fejlesztés segíti a Wizz Airt üzemeltetési költségeinek alacsonyan tartásában. A 2021-ben továbbfejlesztett Electronic Flight Bag (EFB) rendszert – integrált megoldásaival – digitális szolgáltatóként a T-Systems Magyarország támogatja.

A biztonságos repülés érdekében minden felszállás előtt adatok tömkelegét gyűjtik össze és rendszerezik a pilóták: átnéznek és ellenőriznek minden információt, amire a teljes levegőben töltött idő alatt szükségük lehet, ilyen például a repülési útvonal, az időjárási viszonyok, az egyes repülőtereken alkalmazott eljárások, melyek egy része a fedélzeten eddig nyomtatott formában elérhető kézikönyvekben, papíralapú dokumentumokon vagy a korábbi EFB megoldás által digitális formában volt elérhető, egészen mostanáig. Ezeket a dokumentumokat alapesetben a légitársaságoknál dolgozó pilótáknak minden út során maguknál kell tartaniuk, ami akár 5 kilogramm, folyamatos frissítést igénylő papírmennyiséget is jelenthet.

A Wizz Air továbbfejlesztett megoldása a papíralapú dokumentáció mennyiségét is csökkenti, de előnye, hogy a személyzet gyorsabban hozzáfér a számára szükséges információkhoz. Az új digitális fejlesztés korszerű, modulárisan bővíthető adatbázist hoz létre, ami segíti a pilótákat. Fontos a gyorsaság és az egyszerűség: az applikációk segítségével könnyedén jelenthetnek mindent, ami a repülési feladat teljesítésekor történik. 2021 április végén közel 1500 tablet került a Wizz Air pilótáihoz, így elektronikusan, a saját eszközük segítségével rövidebb idő alatt tudnak felkészülni a repülésre, illetve a repülés során is folyamatosan használják a repülés paramétereinek kiszámítására, a térképi adatokhoz való hozzáférésre.

Komplex kompetencia rendszerének köszönhetően az adatbázis létrehozásán és az eszközökön túl a T-Systems – a Magyar Telekommal szorosan együttműködve – olyan megoldást kínált a légitársaság számára, amely a repülőgépek folyamatos mozgása mellett is képes biztosítani az adatok elérését, bárhol a világon. Fontos szempont, hogy a pilóták által használt eszközöknek a különböző hálózatokhoz csatlakozva is stabil elérést kell biztosítaniuk. Ehhez világszerte használható adat SIM kártyákra van szükség, így a repülőgépeket irányító szakemberek stabilan tudják eszközeiket használni bármely ország hálózatán.

Az adatszolgáltatás mellett kulcsfontosságú a biztonság. Ennek érdekében Mobile Device Management rendszert vesz igénybe a légitársaság, mely lehetővé teszi, hogy az adatok tárolását végző eszközöket központilag koordinálják. A felhőalapú megoldás segítségével a tableteken lévő adatok távolról is kezelhetőek, ezáltal az üzemeltetést végző szakember számára, legyen szó bármilyen problémáról, könnyedén elérhető az összes készülék. A támogatást és a szoftverek üzemeltetését a légitársaság számára a következő három évben a T-Systems biztosítja.

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások