Gyökeresen megváltoznak a vásárlási szokások a következő években, s a „forradalomból” a Visa sem szeretne kimaradni. A kártyatársaság technológiai vállalatokkal indított együttműködést .
Albrecht Kiel, a cég Közép-Európáért felelős vezetője egy berlini sajtóbeszélgetésen elmondta: 3,2 milliárd Visa kártyát használnak világszerte, az elfogadóhelyek száma 46 millió, összesen 160-féle fizetőeszközzel működnek a kártyák kétszáz országban, a kibocsátó és elfogadó pénzügyi intézmények száma pedig meghaladja a 16 ezret. – írja a vg.hu.
A fejlődés azonban nagyon fontos, hisz a vásárlási szokások folyamatosan változnak. 2016-ban megtörtént az áttörés: az elektronikus fizetések volumene meghaladta a készpénzét, egy évtizeden belül pedig az elfogadóhelyek száma a jelenlegi tízszeresére, 500 millióra emelkedhet.
Ezért partneri együttműködést alakítottak ki számos nagy céggel, egyebek mellett a PayPallal, a Google Payjel, az IBM-mel és az Amazonnal.
A technológiai vállalatok és a Visa közötti kapcsolat egyre fontosabbá válik a digitális világban – hangsúlyozta előadásában Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi üzletágának alelnöke. Az emberek egyre gyakrabban fizetnek a telefonjukkal, mi több, az internet világában e rendszerekbe bekapcsolódnak az olyan háztartási eszközök, mint a hűtő, a televízió, a mosógép, sőt a gépkocsi is. A nagy kereskedelmi cégeknek van pénzük az ehhez szükséges fejlesztésekre, a kisebbeknek viszont nagy kihívás lépést tartani a technológiával. A Visa a fejlesztéseivel, adataival nekik is segíteni próbál – mondta Kereere.