Hirdetés

A virtuális valóság és a klímaválság formálja a márkaépítés fő kreatív trendjeit

A virtuális valóság és a klímaválság formálja a márkaépítés fő kreatív trendjeit idén a dentsu globális kommunikációs ügynökségi hálózat „New Worlds Order” című jelentése szerint.

A márkáknak a kereskedelemre, a kultúrára és a közösségekre meghatározó hatásuk van, ezért is fontos annak előrejelzése, hogy mely fő témák milyen irányban befolyásolhatják azok megjelenési lehetőségeit. A dentsu 2022-es jelentésének összeállításában a globális ügynökségi hálózat stratégiával és jövőkutatással foglalkozó munkatársai vettek részt a világ minden részéről a cégcsoporthoz tartozó DentsuMB, Isobar, 360i és további dentsu ügynökségektől.

A szakértők által összeállított jelentés különféle piacokról tartalmaz esettanulmányokat, amelyek kézzelfoghatóvá teszik az iparágakat mozgató és átalakító erőket. A legfontosabb trendeket öt fő témakör mentén vizsgálták: az „Alternate Realities”, az „Redistributed Ownership”, a „Conscious Decoupling”, az „Generation ’Also Me’ ”, valamint a „Personal Bubbles”.

Alternate Realities

Egymás után jönnek létre az új virtuális gazdaságok, amelyek fokozatosan párhuzamos univerzumokat alakítanak ki. Az ezekben feltűnő identitások, pénzek és egyéb eszközök a való világéhoz hasonló értékkel bírnak. A virtuális világban immár a luxusmárkák is megjelentek, amelyek virtuális termékeiket virtuális üzletekben kínálják. Ezek az alternatívvalóságok a fiatal fogyasztók számára biztonságos helyet kínálnak a személyiséggel való játékra, a valódi és digitális személyiségek közti szinergiák kiaknázására.

Redistributed Ownership

Decentralizált autonóm szervezetek (DAOs) jönnek létre, ahol minden tagnak/tulajdonosnak egyenlő jogai vannak. Ennek köszönhetően ezek a szervezetek az irányítás, a transzparencia és a közös fellépések új szintjét teremtik meg. Elmosódnak a határok a rajongói, alkotói, tulajdonosi csoportok között, amely folyamatot a kriptovaluták és az NFT-k szerepének bővülése tovább gyorsít. A fő márkák fokozatosan veszik át ezeket a kriptoeszközöket, ami lehetővé teszi számukra az új digitális piactereken történő részvételt is.

Conscious Decoupling

A decentralizáció folyamatát erősíti a klímaválság fokozódó fenyegetése is. A piaci szereplők egyre inkább keresik a választ arra, hogyan tudják megoldani, hogy a gazdasági növekedés ne járjon együtt a környezet károsításával. A fogyasztáson alapuló gazdaságról körkörös gazdaságra kell átállni, ami soha nem látott népszerűséget teremtettek a bérbeadási modellek és az újrahasznosító platformok számára.

Generation ’Also Me’

A decentralizáció az identitás szintjén is tetten érhető. A történelem legsokszínűbb, multikulturális generációja számára az identitásnak sincs egyértelmű határa (fluid identity). A műfajok és az eszközök határai is elmosódnak, ez a generáció a YouTube-on keres befektetési tanácsot, a TikTokon fejt ki politikai aktivitást, és gyakran a játékok szolgálnak számára eligazodási lehetőséget fontos társadalmi kérdésekben is. Minden korábbinál könnyebben vegyítik a komolyt a bolondsággal, a nehéz és könnyed témákat, és a mémeken nevelődött generációként vegyítik a különféle kultúrákat. Számukra természetesek az olyan, korábban valószínűtlennek tartott együttműködések, mint ami például a Gucci és a The North Face, vagy az Oreo és a Pokemon között létrejött.

Personal Bubbles

A környezet által kiváltott fokozódó szorongás sokakat virtuális kapcsolatok építésére sarkalt, mások egyre kisebb személyes terekbe húzódnak vissza. Erősödik a fókusz az otthonra és annak környezetére, illetve a saját testre. S bár a fizikai élmények a járvány elmúltával újra személyesen átélhetők lettek, sokaknak vált végleg irodává, edzőteremmé és mozivá az otthonuk, ahol kevesebb szorongást élnek át. Ebben a környezetben óhatatlanul felértékelődnek a helyi értékek, a szomszédság újrafelfedezése is.

„A „New Worlds Order” jelentés bemutatja, hogy a márkák jelenleg milyen szerepet játszhatnak a kulturális kapcsolódási pontok létrehozásában, és abban, hogy a felhasználók milyen új és meghatározó módon válhatnak aktív részeseivé az aktuális trendeknek. Komoly erőssége, hogy számos friss és érdekes esettanulmányt mutat be példaként. Olyan projekteket, amelyek a dentsu kreatív ügynökségi márkájához, az Isobarhoz tartoznak” – mondta Busák István, az Isobar Budapest cégvezetője.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben