Hirdetés

A világ legfontosabb piacát vette célba a Haris Digital

Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója és Perecz Péter, a Haris Digital társalapító-ügyvezető igazgatója volt a vendége a Spirit FM startupokkal foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek. A valódi 21. századi témák – mint az innováció, a startupok, a jövőbemutató ötletek és a potenciális befektetési lehetőségek – mellett a hallgatók „beleshettek” Amerika egyik legrangosabb startup rendezvényének kulisszái mögé is.

A Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelőről tudható, hogy kifejezetten magyar-amerikai hibrid startupokat segítenek a növekedésben, Budapesti székhellyel, de amerikai szemléletmóddal rendelkeznek. A modelljük lényege, hogy az innovációs fejlesztések mindig Magyarországon valósulnak meg, ugyanakkor – lévén a régióban korlátozott lehetőségeknek – az adott terméket vagy a szolgáltatást a jövőben már Amerikában is értékesítik, amely piac sokkal versenyképesebb és nagyobb vásárlóerővel bír. Mint az a műsorból kiderült az előző adásban sokan hallgatták Sohajda Júliát, így a megszokottnál is több kezdő és feltörekvő vállalkozás kereste meg a kockázati tőkealap-kezelőt, a jelentkezők között pedig vannak igen ígéretes jelentkezők is. Olyanok, mint amilyen a Haris Digital is volt, amely cégről megtudhattuk, hogy a harmadik helyet szerezte meg kategóriájában a SelectUSA Investment Summiton, Amerika egyik legrangosabb startuprendezvényén, ahol olyan cégek kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, amelyek a világ legfontosabb piacát vették célba.

Óriási sikert aratott a magyar startup Amerikában

„Fontos lépés bemutatkozni a potenciális amerikai ügyfeleknek, amelyhez egy olyan rendezvény, amelyre a világ minden tájáról ezernél is több startup jelentkezik, óriási lehetőséget tartogat. Az, hogy a Haris Digital nem csak, hogy kijutott a rendezvényre, de ilyen rangos elismeréstis elért, ráadásul egy olyan kategóriában, ahol igen nagy volt a túljelentkezés, egészen óriási lökést adott számukra” – mondta Sohajda Júlia, aki röviden arról is beszámolt, hogy egy másik, a portfóliójukba tartozó startup, a Poliloop is eredményesen szerepelt.

Perecz Péter élménybeszámolója kapcsán kiderült, hogy a SelectUSA talán legnagyobb vonzereje abban rejlik, hogy naprakész információkkal, stratégiai tanácsokkal látja el a befektetésre érdemes vállalkozásokat, valamint megfelelő platformot biztosít számukra befektetési vonzerejük növelése érdekében az ott kialakított kapcsolati hálón keresztül, ami idén – a koronavírus-járvány miatt – sajnos csupán az online térre korlátozódott. „Az innováció, amelyet képviselünk, illetve a Vespucci Partners szakembereinek felkészítése, támogatása és a prezentációnk végül eredményre vezetett” – mondja Perecz Péter, aki sikerként könyvelte el, hogy több megbeszélésük volt jellemzően az amerikai államok fejlesztési hivatalainak képviselőivel, akiktől számos tanácsot kaptak az amerikai célpiacról, az ottani befektetési döntések hátteréről. De milyen termék érdemelte ki a rangod elismerést?

A díjnyertes IoT megoldás, és ami mögötte van

A Haris Digital megoldása gyártás-digitalizációval foglalkozik. Gyakorlatilag egy 24 órán belül installálható megoldást – egy a gépek rezgés- illetve mozgásadatait figyelő szenzort – fejlesztettek, amely bármilyen gépet, berendezést képes „felokosítani”, aminek köszönhetően akár 15 perc alatt hasznos információval szolgálnak a gyártó vállalatok számára, mindezt olyan IoT szenzorokkal és mesterséges intelligencia alapú algoritmusokkal, amelyek azonnali digitálisan rögzített információvá alakítják a gépek rezgéseit és mozgásait. „A gyártó vállalatok többsége adatok nélkül, sejtések alapján tud döntéseket hozni. Mint reggel, amikor felkelünk, és nincs nálunk az óránk, de azért körülbelül tudjuk, mennyi az idő…” – fogalmazta meg közérthetően a probléma lényegét a startup vezetője. Később a kapott információkat a Haris Digital mesterséges intelligencia algoritmusai átfordítják olyan információkká, amelyek lehetőséget adnak a termelési szakemberek kezébe, hogy növelni tudják a hatékonyságukat.

Alapos átvilágítás után fektetett be a Vespucci Partners

A Haris Digital útja persze korábban kezdődött, aminek kapcsán Sohajda Júlia elmondta, hogy már az első találkozás alkalmával pozitívan fogadták a Haris Digital csapatát, akiknek a szakértelme, a termék innovatív volta mellett döntő szerepet jelentett abban, hogy egy alapos jogi, technológiai és pénzügyi átvilágítást követően, a Vespucci Partners befektetésre érdemesnek találja őket.

„A Haris Digital jelenleg pilot projektekkel van jelen az amerikai piacon, de már elkezdődtek a következő körös befektetések, közben pedig egyre több potenciális nagybefektetőt is megkerestünk, de ugyanígy kockázati tőkealapokkal is kapcsolatban vagyunk, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk meg számukra” – mondta a Vespucci Partners vezetője.

Világsiker a Haris Digital terméke, de ezt el is kellett hinni

„A Vespucci Partners szakemberei sokat segítettek, hogy elhiggyük, világsikert alkottunk. Noha voltak nagy terveink, ismertük a technológiában rejlő lehetőségeket, de nekik is köszönhető, hogy mindez a valóságban is realizálódhat” – mondta Perecz Péter, aki azt is elárulta, hogy talán nem is gondolnánk, de az amerikai piacon a magyarhoz hasonlóan elsősorban a nagy cégek számára biztosítanak gyártás-digitalizációs megoldást, miközben a kisebb cégek 80% digitalizálna, de csak 20%-nak van erre konkrét lehetősége egy felmérés szerint. Kiderült továbbá, hogy az amerikai piac meghódítása mellett a továbbiakban is figyelnek a magyar kis és közepes vállalkozásokra is, hiszen, a Haris Digital IoT megoldásával az ipar bármely szereplője növekedést érhet el teljes eszközhatékonyságban, amire óriási szükség van. Egy hathetes, ingyenes programban mérik fel a termelési hatékonyság veszteségek mértékét, költségét, pontos okait és javaslatot is adnak a fejlesztésre, ráadásul július és augusztus hónapban húsz magyar iparági szereplőnek ingyenesen elérhetővé tették a fejlesztésüket.

A beszélgetést a Vespucci Partners Spotify csatornáján lehet meghallgatni.

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a “Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben

Franchise programmal jön Magyarországra a nemzetközi logisztikai vállalat

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat, a DODO. A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

Bővebben

A JunctionX ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások