Hirdetés

A világ legfontosabb piacát vette célba a Haris Digital

Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója és Perecz Péter, a Haris Digital társalapító-ügyvezető igazgatója volt a vendége a Spirit FM startupokkal foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek. A valódi 21. századi témák – mint az innováció, a startupok, a jövőbemutató ötletek és a potenciális befektetési lehetőségek – mellett a hallgatók „beleshettek” Amerika egyik legrangosabb startup rendezvényének kulisszái mögé is.

Hirdetés

A Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelőről tudható, hogy kifejezetten magyar-amerikai hibrid startupokat segítenek a növekedésben, Budapesti székhellyel, de amerikai szemléletmóddal rendelkeznek. A modelljük lényege, hogy az innovációs fejlesztések mindig Magyarországon valósulnak meg, ugyanakkor – lévén a régióban korlátozott lehetőségeknek – az adott terméket vagy a szolgáltatást a jövőben már Amerikában is értékesítik, amely piac sokkal versenyképesebb és nagyobb vásárlóerővel bír. Mint az a műsorból kiderült az előző adásban sokan hallgatták Sohajda Júliát, így a megszokottnál is több kezdő és feltörekvő vállalkozás kereste meg a kockázati tőkealap-kezelőt, a jelentkezők között pedig vannak igen ígéretes jelentkezők is. Olyanok, mint amilyen a Haris Digital is volt, amely cégről megtudhattuk, hogy a harmadik helyet szerezte meg kategóriájában a SelectUSA Investment Summiton, Amerika egyik legrangosabb startuprendezvényén, ahol olyan cégek kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, amelyek a világ legfontosabb piacát vették célba.

Óriási sikert aratott a magyar startup Amerikában

„Fontos lépés bemutatkozni a potenciális amerikai ügyfeleknek, amelyhez egy olyan rendezvény, amelyre a világ minden tájáról ezernél is több startup jelentkezik, óriási lehetőséget tartogat. Az, hogy a Haris Digital nem csak, hogy kijutott a rendezvényre, de ilyen rangos elismeréstis elért, ráadásul egy olyan kategóriában, ahol igen nagy volt a túljelentkezés, egészen óriási lökést adott számukra” – mondta Sohajda Júlia, aki röviden arról is beszámolt, hogy egy másik, a portfóliójukba tartozó startup, a Poliloop is eredményesen szerepelt.

Perecz Péter élménybeszámolója kapcsán kiderült, hogy a SelectUSA talán legnagyobb vonzereje abban rejlik, hogy naprakész információkkal, stratégiai tanácsokkal látja el a befektetésre érdemes vállalkozásokat, valamint megfelelő platformot biztosít számukra befektetési vonzerejük növelése érdekében az ott kialakított kapcsolati hálón keresztül, ami idén – a koronavírus-járvány miatt – sajnos csupán az online térre korlátozódott. „Az innováció, amelyet képviselünk, illetve a Vespucci Partners szakembereinek felkészítése, támogatása és a prezentációnk végül eredményre vezetett” – mondja Perecz Péter, aki sikerként könyvelte el, hogy több megbeszélésük volt jellemzően az amerikai államok fejlesztési hivatalainak képviselőivel, akiktől számos tanácsot kaptak az amerikai célpiacról, az ottani befektetési döntések hátteréről. De milyen termék érdemelte ki a rangod elismerést?

A díjnyertes IoT megoldás, és ami mögötte van

A Haris Digital megoldása gyártás-digitalizációval foglalkozik. Gyakorlatilag egy 24 órán belül installálható megoldást – egy a gépek rezgés- illetve mozgásadatait figyelő szenzort – fejlesztettek, amely bármilyen gépet, berendezést képes „felokosítani”, aminek köszönhetően akár 15 perc alatt hasznos információval szolgálnak a gyártó vállalatok számára, mindezt olyan IoT szenzorokkal és mesterséges intelligencia alapú algoritmusokkal, amelyek azonnali digitálisan rögzített információvá alakítják a gépek rezgéseit és mozgásait. „A gyártó vállalatok többsége adatok nélkül, sejtések alapján tud döntéseket hozni. Mint reggel, amikor felkelünk, és nincs nálunk az óránk, de azért körülbelül tudjuk, mennyi az idő…” – fogalmazta meg közérthetően a probléma lényegét a startup vezetője. Később a kapott információkat a Haris Digital mesterséges intelligencia algoritmusai átfordítják olyan információkká, amelyek lehetőséget adnak a termelési szakemberek kezébe, hogy növelni tudják a hatékonyságukat.

Alapos átvilágítás után fektetett be a Vespucci Partners

A Haris Digital útja persze korábban kezdődött, aminek kapcsán Sohajda Júlia elmondta, hogy már az első találkozás alkalmával pozitívan fogadták a Haris Digital csapatát, akiknek a szakértelme, a termék innovatív volta mellett döntő szerepet jelentett abban, hogy egy alapos jogi, technológiai és pénzügyi átvilágítást követően, a Vespucci Partners befektetésre érdemesnek találja őket.

„A Haris Digital jelenleg pilot projektekkel van jelen az amerikai piacon, de már elkezdődtek a következő körös befektetések, közben pedig egyre több potenciális nagybefektetőt is megkerestünk, de ugyanígy kockázati tőkealapokkal is kapcsolatban vagyunk, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk meg számukra” – mondta a Vespucci Partners vezetője.

Világsiker a Haris Digital terméke, de ezt el is kellett hinni

„A Vespucci Partners szakemberei sokat segítettek, hogy elhiggyük, világsikert alkottunk. Noha voltak nagy terveink, ismertük a technológiában rejlő lehetőségeket, de nekik is köszönhető, hogy mindez a valóságban is realizálódhat” – mondta Perecz Péter, aki azt is elárulta, hogy talán nem is gondolnánk, de az amerikai piacon a magyarhoz hasonlóan elsősorban a nagy cégek számára biztosítanak gyártás-digitalizációs megoldást, miközben a kisebb cégek 80% digitalizálna, de csak 20%-nak van erre konkrét lehetősége egy felmérés szerint. Kiderült továbbá, hogy az amerikai piac meghódítása mellett a továbbiakban is figyelnek a magyar kis és közepes vállalkozásokra is, hiszen, a Haris Digital IoT megoldásával az ipar bármely szereplője növekedést érhet el teljes eszközhatékonyságban, amire óriási szükség van. Egy hathetes, ingyenes programban mérik fel a termelési hatékonyság veszteségek mértékét, költségét, pontos okait és javaslatot is adnak a fejlesztésre, ráadásul július és augusztus hónapban húsz magyar iparági szereplőnek ingyenesen elérhetővé tették a fejlesztésüket.

A beszélgetést a Vespucci Partners Spotify csatornáján lehet meghallgatni.

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben