Hirdetés

A világ legfontosabb piacát vette célba a Haris Digital

Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója és Perecz Péter, a Haris Digital társalapító-ügyvezető igazgatója volt a vendége a Spirit FM startupokkal foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek. A valódi 21. századi témák – mint az innováció, a startupok, a jövőbemutató ötletek és a potenciális befektetési lehetőségek – mellett a hallgatók „beleshettek” Amerika egyik legrangosabb startup rendezvényének kulisszái mögé is.

Hirdetés

A Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelőről tudható, hogy kifejezetten magyar-amerikai hibrid startupokat segítenek a növekedésben, Budapesti székhellyel, de amerikai szemléletmóddal rendelkeznek. A modelljük lényege, hogy az innovációs fejlesztések mindig Magyarországon valósulnak meg, ugyanakkor – lévén a régióban korlátozott lehetőségeknek – az adott terméket vagy a szolgáltatást a jövőben már Amerikában is értékesítik, amely piac sokkal versenyképesebb és nagyobb vásárlóerővel bír. Mint az a műsorból kiderült az előző adásban sokan hallgatták Sohajda Júliát, így a megszokottnál is több kezdő és feltörekvő vállalkozás kereste meg a kockázati tőkealap-kezelőt, a jelentkezők között pedig vannak igen ígéretes jelentkezők is. Olyanok, mint amilyen a Haris Digital is volt, amely cégről megtudhattuk, hogy a harmadik helyet szerezte meg kategóriájában a SelectUSA Investment Summiton, Amerika egyik legrangosabb startuprendezvényén, ahol olyan cégek kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, amelyek a világ legfontosabb piacát vették célba.

Óriási sikert aratott a magyar startup Amerikában

„Fontos lépés bemutatkozni a potenciális amerikai ügyfeleknek, amelyhez egy olyan rendezvény, amelyre a világ minden tájáról ezernél is több startup jelentkezik, óriási lehetőséget tartogat. Az, hogy a Haris Digital nem csak, hogy kijutott a rendezvényre, de ilyen rangos elismeréstis elért, ráadásul egy olyan kategóriában, ahol igen nagy volt a túljelentkezés, egészen óriási lökést adott számukra” – mondta Sohajda Júlia, aki röviden arról is beszámolt, hogy egy másik, a portfóliójukba tartozó startup, a Poliloop is eredményesen szerepelt.

Perecz Péter élménybeszámolója kapcsán kiderült, hogy a SelectUSA talán legnagyobb vonzereje abban rejlik, hogy naprakész információkkal, stratégiai tanácsokkal látja el a befektetésre érdemes vállalkozásokat, valamint megfelelő platformot biztosít számukra befektetési vonzerejük növelése érdekében az ott kialakított kapcsolati hálón keresztül, ami idén – a koronavírus-járvány miatt – sajnos csupán az online térre korlátozódott. „Az innováció, amelyet képviselünk, illetve a Vespucci Partners szakembereinek felkészítése, támogatása és a prezentációnk végül eredményre vezetett” – mondja Perecz Péter, aki sikerként könyvelte el, hogy több megbeszélésük volt jellemzően az amerikai államok fejlesztési hivatalainak képviselőivel, akiktől számos tanácsot kaptak az amerikai célpiacról, az ottani befektetési döntések hátteréről. De milyen termék érdemelte ki a rangod elismerést?

A díjnyertes IoT megoldás, és ami mögötte van

A Haris Digital megoldása gyártás-digitalizációval foglalkozik. Gyakorlatilag egy 24 órán belül installálható megoldást – egy a gépek rezgés- illetve mozgásadatait figyelő szenzort – fejlesztettek, amely bármilyen gépet, berendezést képes „felokosítani”, aminek köszönhetően akár 15 perc alatt hasznos információval szolgálnak a gyártó vállalatok számára, mindezt olyan IoT szenzorokkal és mesterséges intelligencia alapú algoritmusokkal, amelyek azonnali digitálisan rögzített információvá alakítják a gépek rezgéseit és mozgásait. „A gyártó vállalatok többsége adatok nélkül, sejtések alapján tud döntéseket hozni. Mint reggel, amikor felkelünk, és nincs nálunk az óránk, de azért körülbelül tudjuk, mennyi az idő…” – fogalmazta meg közérthetően a probléma lényegét a startup vezetője. Később a kapott információkat a Haris Digital mesterséges intelligencia algoritmusai átfordítják olyan információkká, amelyek lehetőséget adnak a termelési szakemberek kezébe, hogy növelni tudják a hatékonyságukat.

Alapos átvilágítás után fektetett be a Vespucci Partners

A Haris Digital útja persze korábban kezdődött, aminek kapcsán Sohajda Júlia elmondta, hogy már az első találkozás alkalmával pozitívan fogadták a Haris Digital csapatát, akiknek a szakértelme, a termék innovatív volta mellett döntő szerepet jelentett abban, hogy egy alapos jogi, technológiai és pénzügyi átvilágítást követően, a Vespucci Partners befektetésre érdemesnek találja őket.

„A Haris Digital jelenleg pilot projektekkel van jelen az amerikai piacon, de már elkezdődtek a következő körös befektetések, közben pedig egyre több potenciális nagybefektetőt is megkerestünk, de ugyanígy kockázati tőkealapokkal is kapcsolatban vagyunk, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk meg számukra” – mondta a Vespucci Partners vezetője.

Világsiker a Haris Digital terméke, de ezt el is kellett hinni

„A Vespucci Partners szakemberei sokat segítettek, hogy elhiggyük, világsikert alkottunk. Noha voltak nagy terveink, ismertük a technológiában rejlő lehetőségeket, de nekik is köszönhető, hogy mindez a valóságban is realizálódhat” – mondta Perecz Péter, aki azt is elárulta, hogy talán nem is gondolnánk, de az amerikai piacon a magyarhoz hasonlóan elsősorban a nagy cégek számára biztosítanak gyártás-digitalizációs megoldást, miközben a kisebb cégek 80% digitalizálna, de csak 20%-nak van erre konkrét lehetősége egy felmérés szerint. Kiderült továbbá, hogy az amerikai piac meghódítása mellett a továbbiakban is figyelnek a magyar kis és közepes vállalkozásokra is, hiszen, a Haris Digital IoT megoldásával az ipar bármely szereplője növekedést érhet el teljes eszközhatékonyságban, amire óriási szükség van. Egy hathetes, ingyenes programban mérik fel a termelési hatékonyság veszteségek mértékét, költségét, pontos okait és javaslatot is adnak a fejlesztésre, ráadásul július és augusztus hónapban húsz magyar iparági szereplőnek ingyenesen elérhetővé tették a fejlesztésüket.

A beszélgetést a Vespucci Partners Spotify csatornáján lehet meghallgatni.

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben