Hirdetés

A vidéki városban is beindul a közösségi közlekedés

A fővárosban már komoly rajongótábora alakult ki a fürge kis robogóknak, most pedig egy husz járműves flotttával indult el az E.ON és a blinkee.city együttműködése Pécsen. A közösségi robogómegosztó csökkenti a légszennyezettséget, a városi zajterhelést és a forgalmi dugókat, miközben felgyorsítja, könnyebbé és költséghatékonyabbá teszi a városi közlekedést.

A blinkee.city állomás nélküli elektromosrobogó-megosztó rendszer 2017-ben indult el Lengyelországban, és akkora sikert aratott, hogy 2018-ban már 3 újabb országban vezették be: Magyarországon, Horvátországban, és Spanyolországban.

A blinkee.city szolgáltatásnak a tavalyi indulás óta már közel 22 000 regisztrált felhasználója van Budapesten, leginkább a 20-35 év közötti fiatalok bérelnek telefonos alkalmazáson keresztül elektromos robogókat. A rendszeres blinkeezők száma az indulás óta dinamikusan nő. Budapest után Pécs az első vidéki város, ahol elérhetők a blinkee.city robogói.

„Hiszünk abban, hogy egy innovatív energiacég számára elengedhetetlen, hogy úgy végezze tevékenységét, hogy közben egy élhetőbb holnapért is tesz, tiszteli a jövőt és a jövő generációit. A blinkee.city környezetkímélő, fenntartható és mindemellett fantasztikus élmény használni – ezért elkötelezett támogatói vagyunk a közösségi robogómegosztó-rendszernek. Zöld értékei mellett a robogók remekül illeszkednek a város mediterrán hangulatához is, bízom benne, hogy a pécsiek és az idelátogatók is örömmel használják majd” – mondta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. igazgatóságának tagja.

A robogóval Pécsen belül szabadon közlekedhetnek a felhasználók, a városon belül kijelölt zónában pedig bárhol le is állíthatják. A rendszer a parkolási problémákra is megoldást nyújt, ráadásul a domborzati adottságokat figyelembe véve is kényelmes alternatíva.

Az idelátogatók és a pécsiek mellett számítanak a városban tanuló egyetemistákra is, hiszen az egyetemi karok egymástól viszonylag távol helyezkednek el, így akár az épületek és a könyvtár között is ideális megoldást jelenthetnek a közlekedésre az elektromos robogók. A zónahatárokat is az alapján jelölték ki, hogy mely irányvonalak között ingáznak sokat a hallgatók.

„Boldogok vagyunk, hogy ilyen népszerű a szolgáltatásunk és egyre többen szeretik a blinkeet. Egy évvel az indulás után Budapesten jelentős zóna- és flottabővítésre volt szükség, mostantól pedig a pécsiek és az idelátogatók is igénybe tudják venni az elektromos robogókat. Szeretnénk minél szélesebb körben elterjeszteni ezt az élményt adó közlekedési formát” – tette hozzá Varsányi Tamás, a Blinkee.city Kft. ügyvezető igazgatója.

Dr. Őri László, Pécs Megyei Jogú Város alpolgármestere elmondta:

„Büszkék vagyunk rá, hogy Budapest után elsőként a pécsiek használhatják a 100%-ban elektromos robogókat. Pécs városa élen jár a zöld projektekben.”

„A blinkee.city és a napokban indult e-közbringa rendszer mind olyan projektek, amelyek egybeesnek a város elképzeléseivel, hogy Pécs 2022-ben Európa Zöld Fővárosa lehessen. Köztudott, hogy az év meghatározott napjain Pécs az ország legszennyezettebb városai közé tartozik a levegő minőségének tekintetében. Célunk, hogy Pécs minél élhetőbb város legyen nem megfeledkezve arról, hogy úgy kell továbbadnunk városunkat gyermekeinknek, ahogy azt elődeinktől megörököltük.“

A kulcsnélküli közösségi elektromosrobogó-megosztó rendszer mobilalkalmazáson keresztül kezelhető. A felhasználó regisztrációt követően az applikáció térképének segítségével tudja kiválasztani a legközelebbi elérhető járművet. A szolgáltatás használatához nem szükséges egy előre feltöltött pénzügyi keret, mivel a fizetés percdíj alapú. A robogókat bárki vezetheti, aki elmúlt 16 éves és 6 hónapnál régebbi, legalább AM kategóriás jogosítvánnyal rendelkezik.

A segédmotoros kerékpár kategóriába tartozó blinkee.city elektromos robogók 3,1 KW motorteljesítményükkel és 35 Ah teljesítményű akkumulátoraikkal akár 60-70 km megtételére is alkalmasak. A járművek akkumulátorainak töltöttségét folyamatosan ellenőrzik a blinkee.city szakemberei, és cserélik azokat, amelyek feltöltésre szorulnak.

Természetesen a gondtalan vezetés mellett a biztonság a legfontosabb, így a járműveken kötelező a bukósisak viselete

amely az egyszer használatos higiéniai fejkendők mellett a robogók alapfelszereltségéhez tartozik.

Az E.ON már több éve nyújt e-közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatásokat, nemcsak töltőket értékesít, hanem gondoskodik a kivitelezésről és biztosítja a folyamatos üzemeltetést is. A blinkee.city elektromos robogó-megosztó szolgáltatás támogatása jelentős lépés volt az elektromos közlekedésre ösztönző úton, emellett az energiavállalat elektromos autó flotta szolgáltatást is nyújt.

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások